Gå til innhold

Barna har fått brev fra NAV...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hentet nettopp inn posten, der var det et brev til hver av barna fra NAV. Hva kan dette være? 

Jeg er jo nyskjerrig, men ikke nok til å åpne barnas post. Det er ikke ofte det kommer noe, sist var det fra den norske kirken, så klarte jo å gjette meg til det var konfirmasjon. 

Denne gangen er det til begge barna fra NAV, de er ikke like gamle. 

Hvorfor det?  Noen som vet? 

Anonymkode: a8dac...f3d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg hentet nettopp inn posten, der var det et brev til hver av barna fra NAV. Hva kan dette være? 

Jeg er jo nyskjerrig, men ikke nok til å åpne barnas post. Det er ikke ofte det kommer noe, sist var det fra den norske kirken, så klarte jo å gjette meg til det var konfirmasjon. 

Denne gangen er det til begge barna fra NAV, de er ikke like gamle. 

Hvorfor det?  Noen som vet? 

Ja, de har søkt om stønad begge to, til nye sykler.

Anonymkode: 43e1f...657

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja, de har søkt om stønad begge to, til nye sykler.

De har sykler 😎 og jeg mottar barnetrygd fra NAV, litt over en tusenlapp i måneden for hver av dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna da, siden du ikke kan åpne posten deres?

Anonymkode: c14ea...7f5

AnonymBruker
Skrevet

Spør dem?

Anonymkode: a93ac...3ab

Gjest Kirsebæra
Skrevet (endret)

.

Endret av Kirsebæra
AnonymBruker
Skrevet

De er 12 og 14, de sover nå. Jeg kan spørre de i morgen.

Jeg er bare nyskjerrig 😉

AnonymBruker
Skrevet

Da har du lov å åpne de all den tid du er deres foresatt

Anonymkode: 49899...1d2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Greit nok at du lar barna åpne brevene, men jeg håper du leser dem selv også. Det er ditt ansvar at det som evt. står i brevene blir gjort, ikke barnas.

Anonymkode: 75b21...4bf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er 12 og 14, de sover nå. Jeg kan spørre de i morgen.

Jeg er bare nyskjerrig 😉

Herregud, åpne nå brevene. Du trenger ikke ungenes tillatelse til det.

Anonymkode: c14ea...7f5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er seriøs. Jeg lar dem åpne sine egne brev, fordi om de ikke er myndige. Om de får brev, noe de nesten aldri gjør, har jeg en viss peiling på hva det er.

Denne gangen vet jeg det ikke. De mottar ingen NAV stønad, de er friske og raske, jeg og min mann er arbeidstakere og vi lever et temmelig A4 liv. 

Tenkte det sikkert ikke bare er oss som har fått brev, og kanskje andre som har fått slike brev, vet hva det dreier seg om? 

Var bare det, jeg kan vente til frokost, ville bare spørre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså.. hvorfor spørre? De er under 18.

Anonymkode: 890ca...01e

Skrevet

Jeg åpnet alle brev sendt til mine barn fra det offentlige da de var under 18 år. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De er jo bare barn. Hvorfor er det så ille å åpne brevene??

Anonymkode: a93ac...3ab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får årlig brev om bidrag og barnetrygd, da adressert i barnets navn. Barnet får ikke åpne det, for slikt er ikke relevant informasjon til barnet.

Anonymkode: f20b9...ef0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår det med å ikke åpne brev til dem, i mange sammenhenger. Selvfølgelig hvis det er noe personlig, eller noe som åpenbart er direkte til dem. Men dette er brev fra NAV, fra en offentlig instans, og ungene dine er ikke akkurat småbarn lenger som sikkert ville bli veldig glade for å se navnet sitt på en konvolutt. Så for min del hadde jeg tenkt at dette var mest sannsynlig noe som var viktig for meg, og ikke så veldig viktig for barna. Det er lite i forbindelse med NAV som er noe direkte til barna. Guttungen hadde åpnet brevet, skumlest og gitt det til meg med tenåringsoppgitthet over hvorfor han måtte ha noe med det å gjøre 😄

Men det er min, og du kjenner dine best, og forstår jo valget :)

Ble nysgjerrig da, så oppdater oss gjerne etter frokosten i morgen! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg åpner alle brevene til mine barn, de er 11 og 13 år. Du er moren deres og har ansvar for hva som foregår. Bare å åpne.. 

Anonymkode: 7e936...dcb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Uhell på skolen? Min datter fikk brev fra NAV da hun hadde hatt et uhell / en ulykke på skolen 

Anonymkode: ba34b...251

AnonymBruker
Skrevet

Så flott at du ikke leser brevet deres HI. De er ikke under mistanke for å ha gjort noe galt, og du lærer dem både at de selv har rett på personlig integritet og respekt, og sannsynligvis kommer de til å vise andre samme gode moral i fremtiden. 

Anonymkode: 2958c...f25

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

NAV har drevet masseutsendelse av spørreundersøkelse de siste ukene.. Kommer i standard konvolutt fra NAV. 

Anonymkode: 759f7...f0a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...