AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #1 Skrevet 8. juni 2020 Vi har prøvd ett par måneder, og etter syklusen skal neste mensen komme på lørdag. Forhåpentligvis kommer den ikke.. 🙂 Men, akkurat i helga skal vi på hyttetur med familien. Vært planlagt i lang tid. Ikke noe heisatur akkurat, men bruker å være vin til maten osv.. Jeg lurer derfor på noen gode råd? Jeg ønsker jo selvsagt ikke å drikke alkohol dersom det kan være sjangse for at jeg er gravid, og det vet jeg jo mest sannsynlig ikke helt sikkert før tidligst på lørdag? Samtidig ønsker vi ikke å fortelle familien om dette helt enda...Vi skal være sammen på en hytte, og alt av mat og drikke kjøpes inn av svigerforeldre..Noen diskré måte å gjøre dette på? Anonymkode: 2447d...e91
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #2 Skrevet 8. juni 2020 Er det hemmelig at dere vil ha barn? Jeg sa bare at jeg ønsket å ikke drikke alkohol i en periode fremover, fordi vi snart skal begynne å tenke på barn😅 (jeg var gravid da men). Ble litt spm, men kun koselig. Ingen forstod at jeg faktisk var gravid😂 Anonymkode: 183a1...3c8 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #3 Skrevet 8. juni 2020 Vi har sagt ifra til våre foreldre at vi prøver 😊 nettopp for å unngå slike situasjoner😬 men er selvfølgelig en ærlig sak å ikke ville fortelle eller dele så tidlig. Håper dere kommer frem til en ordning💕 Anonymkode: 99a36...ebd 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #4 Skrevet 9. juni 2020 Ta en tidligtest fredag? Den vil jo 99% sikkert vise positiv om du er gravid så lenge du har nogenlunde stabil syklus. Evt bare si at du ikke drikker fordi dere tenker å prøve snart. Eller bare ikke si noe å la de tenke sitt. Fyll glasset litt og lat som du sipper litt vin innimellom. Mange måter å løse det på, men min erfaring er at man uansett risikerer at noen kan bli mistenksom.. men det får bare være 😊 Anonymkode: bac4a...b36 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #5 Skrevet 9. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det hemmelig at dere vil ha barn? Jeg sa bare at jeg ønsket å ikke drikke alkohol i en periode fremover, fordi vi snart skal begynne å tenke på barn😅 (jeg var gravid da men). Ble litt spm, men kun koselig. Ingen forstod at jeg faktisk var gravid😂 Anonymkode: 183a1...3c8 Vi har ønsket å holde prøvingen for oss selv ja, uten at jeg har noen god grunn til hvorfor...føles bare litt privat? Men ja, det er jo absolutt en idé å si det slik som du gjorde! Anonymkode: 2447d...e91 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #6 Skrevet 9. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ta en tidligtest fredag? Den vil jo 99% sikkert vise positiv om du er gravid så lenge du har nogenlunde stabil syklus. Evt bare si at du ikke drikker fordi dere tenker å prøve snart. Eller bare ikke si noe å la de tenke sitt. Fyll glasset litt og lat som du sipper litt vin innimellom. Mange måter å løse det på, men min erfaring er at man uansett risikerer at noen kan bli mistenksom.. men det får bare være 😊 Anonymkode: bac4a...b36 Takk, jeg skal prøve med en tidligtest! Men de forrige syklusene har jeg liksom hatt et lite håp helt til mensen kommer, selv om tidligtest har vært negativ...haha Anonymkode: 2447d...e91
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #7 Skrevet 9. juni 2020 Hei. Hadde jeg visst det jeg vet idag, etter snart 2,5års prøving skulle jeg drukket vin til maten i pp3 🙈 Hold deg til vin og øl, og ingen mengder. kaster kanskje stein i glasshus, men tenker at man må leve som man ikke er gravid til man er det. Alt med måte selvsagt. Krysser fingrene for at du har din siste pp 🥰 Anonymkode: dd667...07a 8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #8 Skrevet 9. juni 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Hadde jeg visst det jeg vet idag, etter snart 2,5års prøving skulle jeg drukket vin til maten i pp3 🙈 Hold deg til vin og øl, og ingen mengder. kaster kanskje stein i glasshus, men tenker at man må leve som man ikke er gravid til man er det. Alt med måte selvsagt. Krysser fingrene for at du har din siste pp 🥰 Anonymkode: dd667...07a Enig i denne. Ble 5 år prøving her. Man kan ikke sette hele livet på hold Anonymkode: 25cfd...587 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #9 Skrevet 9. juni 2020 Kan du feks si at du ikke har lyst på øl/vin? I min familie får alle det de ønsker å drikke, sier man nei takk er det ingen som hever et øyebryn eller umiddelbart tenker at de er gravide. For iblant har man jo ikke lyst på 🤷🏻♀️ Anonymkode: 75b15...c9f 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #10 Skrevet 9. juni 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Hadde jeg visst det jeg vet idag, etter snart 2,5års prøving skulle jeg drukket vin til maten i pp3 🙈 Hold deg til vin og øl, og ingen mengder. kaster kanskje stein i glasshus, men tenker at man må leve som man ikke er gravid til man er det. Alt med måte selvsagt. Krysser fingrene for at du har din siste pp 🥰 Anonymkode: dd667...07a Signerer denne, 2 år med prøving her og skulle jeg levd som jeg var gravid i disse 2 årene så hadde det blitt 2 (enda) kjipere år. Alt med måte selvfølgelig, og jeg ville tatt en tidlig test lørdag morgen da de er ganske sikre. Evt så kan du bare si at du ikke føler for å drikke den helgen og om de tenker sitt så får de bare gjøre det? Anonymkode: f67c5...208
Amatariel Skrevet 9. juni 2020 #11 Skrevet 9. juni 2020 Jeg ville tatt en test på fredag. Er den negativ = drukket et glass vin (eller det som minimalt føles naturlig) i helga. Er den positiv = takket ja til et glass vin, men forsøkt å skjule at jeg ikke drakk av det. Det er faktisk lettere enn man tror. Folk rundt er egentlig veldig selvopptatte (med unntak av om man sier nei til vin, da blir de veeeldig nysgjerrige). Om du vil skjule graviditeten så klarer du nok å enten la mannen din drikke av det eller helle ut litt underveis. Eller rett og slett si at du har lyst på øl du har tatt med selv heller, og helle oppi en alkoholfri. Om folk faktisk kommenterer "så lite du drikker" om vinglasset har problemer med å forsvinne, så sier du bare at du var så tørst og derfor tyr til mye vann, eller at du har litt hodepine så du tar det rolig med vinen. Sist svangerskap fortalte vi det ikke til noen før etter ordinær ultralyd, så jeg har vært på mange festlige lag og skjult graviditet. Er virkelig lettere enn man tror. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #12 Skrevet 9. juni 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du feks si at du ikke har lyst på øl/vin? I min familie får alle det de ønsker å drikke, sier man nei takk er det ingen som hever et øyebryn eller umiddelbart tenker at de er gravide. For iblant har man jo ikke lyst på 🤷🏻♀️ Anonymkode: 75b15...c9f Enig i denne. Og hvis ikke det er sånn i din familie TS, så er det jo en god anledning til å si at du syns det har vært litt drikkepress iblant, og ønsker ikke alltid å ha vin/øl til maten - sånn hvis de begynner å ymte frempå med at kaaaaanskje du er gravid. Anonymkode: feff9...0cc 1
Amatariel Skrevet 9. juni 2020 #13 Skrevet 9. juni 2020 Èn gang opplevde jeg å bli spurt "er du gravid eller!??" på julebord med jobb når jeg ikke drakk. Jeg var vel 7 uker på vei da, og jeg hadde ingen problemer med å si "nei, men jeg kjører bil i dag og skal tidlig opp i morgen". Blir irritert når det ikke skal gå an å være edru uten å være gravid. Så en liten løgn der syns jeg var helt på sin plass. Ingen flere spør iallefall, og det slipper å bli klein stemning fordi man unnviker spørsmålet, og frykt for å bli avslørt. Så om du får spørsmålet TS - så bare si nei! At du ikke er gravid. Det er så tidlig at du nesten ikke vet om det selv en gang da. Ingen blir å tenke på denne hytteturen og at du løy den dagen du faktisk forteller familien om graviditeten. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #14 Skrevet 9. juni 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har prøvd ett par måneder, og etter syklusen skal neste mensen komme på lørdag. Forhåpentligvis kommer den ikke.. 🙂 Men, akkurat i helga skal vi på hyttetur med familien. Vært planlagt i lang tid. Ikke noe heisatur akkurat, men bruker å være vin til maten osv.. Jeg lurer derfor på noen gode råd? Jeg ønsker jo selvsagt ikke å drikke alkohol dersom det kan være sjangse for at jeg er gravid, og det vet jeg jo mest sannsynlig ikke helt sikkert før tidligst på lørdag? Samtidig ønsker vi ikke å fortelle familien om dette helt enda...Vi skal være sammen på en hytte, og alt av mat og drikke kjøpes inn av svigerforeldre..Noen diskré måte å gjøre dette på? Anonymkode: 2447d...e91 Si at du har uvi og går på medisiner for dette, funker hver gang her 😛 Anonymkode: f9bde...399
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #15 Skrevet 9. juni 2020 Synes det er merkelig at et «nei takk» til alkohol må begrunnes 😳 Et glass vin på IKM er uansett ikke noe å bekymre seg over. Anonymkode: c736c...28b 2
Brunello Skrevet 9. juni 2020 #16 Skrevet 9. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si at du har uvi og går på medisiner for dette, funker hver gang her 😛 Anonymkode: f9bde...399 Hvorfor lyve til familie om dette? Å si at man prøver, vil også medføre at man slipper eventuelt mas senere om å bli gravid (dersom det trekker ut i tid).
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #17 Skrevet 9. juni 2020 Jeg ville tatt en test på fredag og brukt den som rettesnor. Gjorde det senest i januar. Tok en test lørdag, som var uten antydning til strek. Gikk ut og koste meg med øl og vin på kvelden. Søndag var det jammen strek likevel, noen dager før mens. Det gikk helt fint. Det har vært min oppskrift etter mange års prøving. Å skulle droppe alkohol, spekemat, myke oster osv fordi jeg kanskje kan få en positiv test om en uke sluttet jeg raskt med. Anonymkode: b1837...daf 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #18 Skrevet 9. juni 2020 12 minutter siden, Brunello skrev: Hvorfor lyve til familie om dette? Å si at man prøver, vil også medføre at man slipper eventuelt mas senere om å bli gravid (dersom det trekker ut i tid). Er ikke alle som føler for å dele sånt med andre, det kan være en svært privat sak. Anonymkode: feff9...0cc 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #19 Skrevet 9. juni 2020 TS her: Takk for svar og gode råd! Det er ikke sånn at det er noe «drikkepress» i familien, men jeg er veldig glad i et godt glass vin når jeg skal kose meg, så at jeg plutselig drikker brus vil nok bli lagt merke til... 🙂 Får prøve med en tidligtest, også eventuelt nippe en liten slurk av vinen og lure i mannen min resten av vinglasset. Og som flere sier, det kan jo ta litt tid med denne prøvingen, så det er vel fint å være litt avslappet på det... Anonymkode: 2447d...e91
Skogkløver Skrevet 9. juni 2020 #20 Skrevet 9. juni 2020 Da vi holdt graviditeten hemmelig helt i begynnelsen byttet jeg bare glass med mannen underveis 😅 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå