Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte med 16:8 dietten for 2 måneder siden. Gikk ned bare 2 kg. Det er ikke mye, men jeg var glad for det. 

For to uker siden fikk jeg nok og begynte å spise tre regelmessige måltider igjen. Gikk opp to kg igjen. Betyr dette at jeg bare mistet vannvekt?

Noen over 40 her som vil dele hvordan de fikk lavere fettprosent? Uansett hvor mye jeg trener og spiser sunnere enn før, så vil ikke vekten rikke på seg. Trenger oppmuntring og tips. 

Anonymkode: 5f15b...151

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut Dr. Jason Fung på youtube - der får du mange gode tips og forklaringer :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg driver med periodisk faste og lavkarbo. Har gått ned 8 kg siden påske. Trener i tillegg.

Vil tro at mesteparten av det som har blitt borte er fett.

AnonymBruker
Skrevet

Intermittent faste er praktisk. Når man er vant med det blir man ikke så lett sulten kl. 16:00 og dermed heller ikke sulten, gretten og klar for påfølgende middagslur for å fordøye maten. 

Anonymkode: 4bb3a...001

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Mæn40 skrev:

Jeg driver med periodisk faste og lavkarbo. Har gått ned 8 kg siden påske. Trener i tillegg.

Vil tro at mesteparten av det som har blitt borte er fett.

Hva spiser du i matvinduet ditt? Hvor ofte spiser du? Hver tredje time?

Hvor mange ganger i uken trener du? Cardio eller styrke?

Skrevet

Er ikke så flink til å variere alltid, men spiser omelett til lunsj som regel og kjøtt, grønnsaker og fett(smør/fløte/kokosolje) til middag. Fettet er viktig på lavkarbo. Så jeg spiser to måltider.

Omelett har 3 egg, ost og spekeskinke.

Og middag har 150 til 200 gram kjøtt og litt grønnsaker for krunsj.

Siden treningssenter er stengt og knærne mine ikke er glad i jogging, så blir det mellom 6 og 10 kilometer med rask gange 3 til 4 ganger i uken.

• Liker 1
Skrevet

Må virkelig tilføye at jeg ikke er en ekspert på dette, men har funnet noe som funker for meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte med 16:8 dietten for 2 måneder siden. Gikk ned bare 2 kg. Det er ikke mye, men jeg var glad for det. 

For to uker siden fikk jeg nok og begynte å spise tre regelmessige måltider igjen. Gikk opp to kg igjen. Betyr dette at jeg bare mistet vannvekt?

Noen over 40 her som vil dele hvordan de fikk lavere fettprosent? Uansett hvor mye jeg trener og spiser sunnere enn før, så vil ikke vekten rikke på seg. Trenger oppmuntring og tips. 

Telle kcal. 

Anonymkode: 4edd1...f29

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gått på lavkarbo/ keto i 1,5 mnd, og 16:8 siste 3 uker. Gått ned 9 kg. Legger inn det jeg spiser på Lifesum i tillegg, og 1500 kcal pr dag.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Ellam skrev:

Jeg har gått på lavkarbo/ keto i 1,5 mnd, og 16:8 siste 3 uker. Gått ned 9 kg. Legger inn det jeg spiser på Lifesum i tillegg, og 1500 kcal pr dag.

Trener du i tillegg? Hvor gammel er du?

Skrevet

Jeg gikk fra 94 til 73 på 16:8. Mosjonerte og trente styrke. Jeg ble sprekere og betydelig sterkere. Har gått halvveis opp igjen etter treninga har uteblitt.

Dette tok lengere tid enn 2 måneder. Jeg brukte lang tid på å lese meg opp og tilpasse meg 16:8. Når jeg økte i styrke og brant fett som mest fulgte jeg Martin Berkhans spise og treningsprinsipper. Du kan google han og/eller Leangains.

Treningsdager var høy karbo og lite fett. Ikke treningsdager var lav karbo og mye fett. Protein var jevnt høyt aller dager (150g ish).

Kjører fortsatt 16:8 da dette er en spisemåte som passer meg og som jeg trives med. Er bare tyngre og mindre sprek pga mangel på trening.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det av og til, men ikke for å miste vekt (målte ikke hver uke når jeg gjorde det sist), men mer for å få mindre sultfølelse. 

Spiste fra 11-19, ofte mindre om middag var 1630 eller 17. Frokost, lunsj og middag. Kaffe før, og kanskje te etter.

Stoppet pga andre helseproblemer, tror det kan være litt småtungt på kroppen om man vil kroppen skal bare fungere på basisnivå (som min ikke gjør). Prøver nok igjen en gang, men ikke for å gå ned i vekt selv om jeg har 4-5 kg å gå ned. Jeg snackser ikke og spiser ikke sent, så det er ikke der problemet ligger. Vil helst ha insulin-fordelene om jeg skal gjøre det.

Anonymkode: 956c5...a69

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trener du i tillegg? Hvor gammel er du?

41 og trener ikke😝

AnonymBruker
Skrevet

vet ikke helt hva jeg skal kalle min måltidsrutine, og slanker meg heller ikke. men har gått ned ca 5 kg på 15 mnd ved å slutte å spise stor frokost. har aldri vært et frokostmenneske, så for meg er dette perfekt:

ca kl 11: stor smoothie

ca kl 15: stor porsjon middag

ca kl 20.30: kvelds(varierer, havregrøt, salat, youhurt med mysli og nøtter).

er ganske mett etter middag, 

og passe mett etter kvelds. magen min har det bedre nå; unngår å være sprengmett eller sprengsulten. det ble for mye mat med stor frokost, som jeg pleide å spise.

Anonymkode: e9da2...e79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...