Gå til innhold

Slitne småbarnsforeldre i diskusjon over bagatell - hvem har rett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Situasjon:

Noen uker gammel baby sliter med å sovne, og har endelig sovnet på person A etter 30 min. Person B er på badet og dennes telefon ligger på stua der A og baby er. Mens person B er på badet går det en alarm på telefonen som gjelder noe viktig. Person A og B har i utgangspunktet en avtale om at de skal si fra hvis de går noe annet sted i huset. Person B glemte dette da vedkommende gikk på badet. Person A måtte da rope gjentatte ganger, og i kombinasjon med alarmen førte det til at baby våknet. Person A mener at person B skal si unnskyld, person B mener at det er hårreisende. Hvem har rett? 

Anonymkode: 2341c...e7a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener den alarmen kunne ventet. Hadde overhodet ikke vekket en baby for en alarm på en tlf. Legg fra dere denne diskusjonen, begge to. Det er ikke verdt å krangle over. 

Anonymkode: 0176f...1b1

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet

Person B. Det er sånt som skjer. Ok,så glemte B å si ifra om at hen gikk på badet. Let it go.

Anonymkode: 0f66d...473

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Uff, synes kanskje dere begge kan være enige om at det er en litt slitsom tid nå med lite søvn og mye jobb med en baby, og så legge det fra seg.

Anonymkode: 881f4...4d1

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet

Det er i hvert fall åpenbart at det er du som er person A... Jeg synes ingen har rett. Irriterende med alarmen som vekte baby, men sånt skjer og er vel ikke noe å be om unnskyldning for? 

Anonymkode: 954eb...e7b

• Liker 21
Skrevet

Dere tar begge to feil. Voks opp. Gå videre. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at dere er slitne og sikkert sover lite, men dette er en ikke-sak. Velg kampene deres med omhu og vær rause med hverandre i babytida!

Anonymkode: b3c7f...b27

• Liker 34
Skrevet

Jeg tenker at dette var et uhell, og at sånne småting lett fører til litt munnhuggeri når en er skikkelig sliten og trøtt. Men noen stor sak er det ikke, og ingen skal vel behøve å si unnskyld. Sånt skjer.

• Liker 10
Skrevet

Gi hverandre en lang, god klem.

• Liker 10
Skrevet

Det var et uhell og ikke noe som noen av dere gjorde med vilje. Ingen behøver å si unnskyld. Dette er en bagatell!!!! Skjønner at dere er slitne, ja, når dere krangler om dette...

• Liker 8
Skrevet

Herregud! Sånt skjer. la det ligge. Det første dere må venne dere til er å ikke lage krig av slike bagateller, ellers vil dere få et sliiitsomt småbarnsliv.

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har rett? 

Kvinnen har alltid rett.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere kommer ikke til å overleve småbarnstiden om dere holder på slik. Dette er direkte barnslig av dere begge. 

Anonymkode: 4626a...cf0

• Liker 14
Skrevet

Det er sånt som kan skje den beste, men det er hårreisende om man ikke kan si beklager. Det er selvfølgelig ingen sin "skyld", men d er normal folkeskikk å si unnskyld eller beklager.-  Man må dessverre svelge MAGE STORE kameler i denne perioden

• Liker 2
Skrevet

Og dere har en avtale om å gi beskjed hvis dere går et annet sted i huset? Virkelig? Må dere informere hverandre hver gang dere skal på do eller hente noe i kjelleren? 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Det lyser at dere har det tøft for tiden. Jeg gjetter at dere er utslitte begge to, kanskje spesielt A. Det at babyen sov var et kjærkomment pusterom, noen minutter stillhet i en hard hverdag. Kanskje er babyen veldig avhengig av en fast rutine, og det at babyen ble vekket forstyrret hele resten av dagen/natta. Jeg føler med dere, og vet hvor tøft det kan være. Da blir plutselig en alarm, som for alle andre betyr fint lite, nærmest en katastrofe av dimensjoner. 

Jeg anbefaler at en av dere (den som leser dette, enten det er A eller B) går bort til den andre, legger armene rundt vedkommende og sier: 

"Det var synd at alarmen vekket babyen. Vi er trøtte og utkjørt begge to for tiden, og denne diskusjonen var nok en uheldig følge av det. Vi går videre, og så går det seg nok til mer etter hvert. Jeg er glad i deg." 

Ønsker dere lykke til. Det er tøft nå, men det varer heldigvis ikke evig❤

Anonymkode: 1f55c...253

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar. Fint om dere kan svare konkret A eller B. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Det går ikke. Svaret er ingen. 

Anonymkode: 1f55c...253

• Liker 36
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts

Svaret er vel at dette er idiotisk. 

• Liker 24
Skrevet

Om du absolutt skal ha et svar, A eller B, så B. A hadde ikke trengt å rope gjentatte ganger for å hente B. Selv om alarmen var viktig, var den trolig ikke så viktig at den ikke kunne vente noen minutter. Og det er også helt urimelig å måtte si fra hvor man går og er til enhver tid av døgnet.

Men hvis det allerede etter så kort tid "brenner" så mye hos dere, bør dere søke hjelp. Be familie og venner hjelpe dere slik at dere kan finne litt overskudd.

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...