Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg har det litt vanskelig med telefon før jeg skal på date med noen. Jeg liker virkelig ikke å snakke med folk før etter jeg har truffet dem. Vet mange syns det er ålreit å snakkes først, høre stemme og sånn - men jeg er motsatt. For meg kan det å høre stemme nesten "ødelegge" inntrykket jeg har av noen, så jeg vil vente med alt vil vi møtes. Om ting går fra første date, prater jeg mer enn gjerne på telefon i etterkant. Det kan være både hyggelig og morsomt, og en fin måte å bli kjent på mellom datene.

De aller,aller fleste tar det fint når jeg sier det. I kveld ble jeg derimot møtt med det jeg føler er litt "latterliggjøring", og det gjør meg litt usikker... En fyr, som forøvrig ikke har bilde på tinder og heller ikke har sendt meg bilde av seg på snap (bare litt fra siden der jeg ser at han har langt hår og that's it...) lurte på han kunne ringe meg. Jeg sa som det var og ble møtt med : herregud da.. seriøst??  det er jo bare en prat. Er jo for f.. ikke farlig å prate med folk!

Kjente at jeg ble litt satt ut av det, og tenkte at ok hans reaksjon får være som den er, men det er første gang jeg har opplevd det sånn. Jeg skjønner at jeg kan fremstå sær med det, men hvem har ikke en liten særhet eller to?  Jeg har også vært ute  å gått lang tur i kveld og nettopp kommet hjem og er supersliten. Så jeg sa at jeg måtte få i meg litt mat først. Men etter det han skrev så ble jeg hvert fall ikke mer vennlig stemt for å ringe...

Hva tenker dere?  Er det for sært og er jeg bare sensitiv over det han skrev eller ?

Anonymkode: 0f095...032

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel han som er sær som hverken har bilde på tinder eller tør å sende deg en selfie på snaphat. Jeg forstår uansett ikke hvorfor du sveiper til høyre noen som ikke har bilde på tinder. Man ønsker vel å vite hvordan en potensiell date ser ut? 

Anonymkode: 4724f...8a3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Han hadde en fin tekst og greie bilder ellers, trodde vel at jeg skulle få bilde ettehvert...

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke noe om menn som er frekke. Hvis han vil ha date med deg så får han ta hensyn i min mening. Ville revurdert å dratt på date også. 

Anonymkode: 8f612...eee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er som deg. Hater å snakke i telefon uten å ha møttes først, synes det er ekstremt ubehagelig. Men etter å ha kjent hverandre en stund synes jeg det er fint å snakke i telefon - helst videochat, for da kan vi se hverandre. 

Rart at han ikke har sendt bilde av seg selv enda, og spesielt da rart at han da latterliggjør deg for å ikke ville snakke i telefon. 

Anonymkode: ae21b...f31

• Liker 1
Skrevet

Du bør jo forklare hvorfor du foretrekker å ikke snakke i telefon før første måte. Årsaken din er jo fullstendig legitim. Men du kan ordlegge deg på en vennlig og inkluderende måte. F. eks si at du foretrekker å ikke høre stemmen hans før dere fysisk møtes, for å få et skikkelig førsteinntrykk. Det viser styrke, egenart og intelligens. Om han tolker det feil så er han feil for deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Du er kanskje litt sær som ikke vil snakke i telefonen (er sånn selv), men å være så frekk mot noen du skal på date med er ikke innafor. 

Anonymkode: ab8f5...983

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, President Chimp skrev:

Du bør jo forklare hvorfor du foretrekker å ikke snakke i telefon før første måte.

Jeg gjør det.  Jeg sier at for meg er helheten viktigst, og jeg jeg blir kjent med noen når jeg treffer dem live og kan oppleve dem. Sier også at etter man har møttes snakker jeg mer enn gjerne i telefonen med hvem som helst, det er bare koselig  . 

Det ble en tfl.samtale med han i går, bare en sånn 5-minutter ca. Helt ok, men ingen positiv opplevelse  egentlig.  

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det.  Jeg sier at for meg er helheten viktigst, og jeg jeg blir kjent med noen når jeg treffer dem live og kan oppleve dem. Sier også at etter man har møttes snakker jeg mer enn gjerne i telefonen med hvem som helst, det er bare koselig  . 

Det ble en tfl.samtale med han i går, bare en sånn 5-minutter ca. Helt ok, men ingen positiv opplevelse  egentlig.  

Da skal du vel ikke på date med ham likevel? Jeg hadde nok ikke gått på den daten, med en fyr som maser seg til telefonsamtale, og så er ikke samtalen veldig hyggelig engang...

Anonymkode: 2441f...ad9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som liker å snakke i telefonen med potensielle dates, men hun er den eneste. Har aldri opplevd at noen vil snakke på telefonen før vi møtes, men jeg matcher bare bare med folk som bor i en avstand at vi kan møtes. Usikker på om jeg hadde sagt ja til å snakke i telefonen. Ville kanskje gjort det om jeg var veldig interessert, men aldri med en som virket påtrengende og i tillegg ikke har profilbilde 😱 Neinei, han du snakkest høres ganske shady ut! Følg magefølelsen!

Anonymkode: 46a0b...ed2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da skal du vel ikke på date med ham likevel? Jeg hadde nok ikke gått på den daten, med en fyr som maser seg til telefonsamtale, og så er ikke samtalen veldig hyggelig engang...

Nei, jeg kjente på meg etterpå at det der kommer ikke til å gå. Han var litt små-kverulerende. Ville legge meg til på fb og jeg bare.. ok. Så fant han meg og jeg har et dikt på framside, og så spurte han da om det var meg og jeg bekftet, sa at det var et dikt av Ivar Aasen der  og han sier: ja det er mulig det, jeg vet ikke jeg -  har jo ikke peil, hehe.. så sier jeg at du trenger jo ikke vite om det når jeg vet hva det er og forteller det til deg :)   - han fortsetter om at han ikke vet sånn og ja  han gidder jo ikke diskutere med meg som er dame og sånn, for det er jo bare nytteløs, hehe..

Jeg kjenner jeg bare blir svett  av de to minuttene der og så kverulerte han på været også.. altså, vi bor litt unna hverandre og tydeligvis var det sol hos han i går mens her  i Oslo så regnet det jo en del på formiddagen. Men det hadde det ikke gjort da, for det hadde jo vært såå fint vær.  Nei, ikke her i Oslo sier jeg - og blir avbrutt med joda, god temp og sol og alt var bra. - Jeg har nå blitt irritert og så sier jeg nei, beklager altså - ikke her.  Og skal han enda en gang snakke om det... da kjente jeg at jeg ble matt. Og følte at dette er ikke min type. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal si at jeg ikke ønsker å treffe han. Føler at det må være en god begrunnelse  for det... eller kan jeg bare si det sånn som det er?  

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke ha den store begrunnelsen for ikke ville treffes.  Jeg hadde latt være å kontakte han igjen - om han hører fra seg så hadde jeg svart, men sagt at jeg ønsker ikke gå videre og ønske han lykke til. Om han spør, så hadde jeg bare sagt du opplever dere som ulike og at du ikke har lyst.

Anonymkode: b9220...760

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han skrev til meg på messenger rundt midnatt , men jeg hadde allerede lagt meg. Så skrev til han i dag tidlig. Så får jeg svar nå at han skal ringe meg i kveldinga.  Og jeg tenker: jasså, er vi der allerede at man skal ringe hele tida?  Nei det føler jeg meg ikke klar for  😂    jeg er heldigivis  opptatt i kveld, så kan ikke uansett. Men dersom han sier noe mer, er det jo en fin anledning til å bare si at jeg ikke vil. Takk for tips AB #12 

Skrevet

Herre, han eier jo ikke antenner han fyren der..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oj, han der hadde jeg styrt unna.. er helt legitimt å si at du ikke følte dere hadde helt kjemi.

Anonymkode: e021e...972

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi, ja, her var dere ikke helt match. 

Anonymkode: 3cee5...25e

AnonymBruker
Skrevet

Huff, for en dust. Han hadde jeg ikke villet date. Ellers er jeg som deg at jeg ikke liker å snakke på telefon før en date. Av samme grunner som du nevner her. Men jeg har en annen grunn også og det er at jeg ikke liker at de har telefonnummeret mitt hvis jeg ikke ønsker mer etter første daten. Har opplevd endel ubehagelig med en som ble sint fordi jeg ikke ville mer og ringte og skrek til meg på telefonen. Etter det vil jeg møte dem og bli litt kjent før jeg gir ut telefonnummeret mitt. 

Anonymkode: 9a946...f68

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette følte jeg ble helt feil. Så da han skrev den dagen at vi ringes i kveld, så svarte jeg bare at nei vi gjør ikke det. Føler nok at vi er litt for forskjellig og ikke helt på nett, så ønsker deg lykke til videre. Fikk kjapt tilbake takk det samme.

Puh! Var redd han skulle kverulere, har opplevd det og.

Takk for gode innspill, og også godt å høre  jeg ikke er alene om å føle det sånn angående det og ringes før treff :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...