AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #21 Skrevet 9. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke greia. Var på bading med barnet mitt som har vert på bading hver uke siden fødsel... Vert under vann osv. Så kommer en venninne av meg med gutten på 6 år som skal i bassenget for første gang. Han er naturligvis livredd, protesterer og klamrer seg til sin mor. Moren blir oppgitt og irritert. Men hvorfor blir det sånn? Jo, fordi han ikke har vert i svømmehallen før han fyller 6 år!!! Hva feiler det folk? Alle som skriver her. Har dere tatt med barna ofte i svømmehallen? Anonymkode: ab6ca...c21 De kan fint mislike vann selv om man har hatt de i svømmehallen. Husk også at bassengtilbudet ikke er like bra/dekkende overalt. Også må jeg bare, det skrives vært, ikke vert. Anonymkode: 40b53...ece 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #22 Skrevet 9. juni 2020 Her hjalp det når jeg forklarte hva jeg gjorde hele tiden samtidig som barnet løftet haken opp (da går hodet ned). Forklarte hele tiden hvor dusjhodet er, viste også mye på andre steder for å se hvordan vannet beveget seg. Tar litt tid i starten, men gikk seg til og ingen problemer senere. Alltid en klut i nærheten for å evt tørke dråper bort. Anonymkode: 172e8...bc6 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #23 Skrevet 9. juni 2020 TS her! Tusen takk for mange tips! Dette skal vi teste ut 😊 Og til deg som spør om vi aldri har vært i svømmehallen: Nei, det har vi ikke pga at barnet har atopisk eksem ble vi frarådet det. Men vi har badet masse hjemme, og hun elsket det frem til hun var ca.1 år. Liker også å bade i sitt utendørs badebasseng om sommeren. Men det er den rutinepregede vasken og ukentlig dusjing/bading hun ikke liker. Da virker det som hun har direkte vannskrekk. Anonymkode: e55a7...773
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #24 Skrevet 9. juni 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke greia. Var på bading med barnet mitt som har vert på bading hver uke siden fødsel... Vert under vann osv. Så kommer en venninne av meg med gutten på 6 år som skal i bassenget for første gang. Han er naturligvis livredd, protesterer og klamrer seg til sin mor. Moren blir oppgitt og irritert. Men hvorfor blir det sånn? Jo, fordi han ikke har vert i svømmehallen før han fyller 6 år!!! Hva feiler det folk? Alle som skriver her. Har dere tatt med barna ofte i svømmehallen? Anonymkode: ab6ca...c21 Amen 🙏 Her har dessverre svømmehallen vært stengt pga Korona nå når lille ble født i mars. Men vi har badet og dukket han under annenhver dag i balje hjemme. Ikke aktuelt med noe vannskrekk her i huset. Anonymkode: 81f75...932
Sensi Skrevet 9. juni 2020 #25 Skrevet 9. juni 2020 (endret) 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Her hjalp det når jeg forklarte hva jeg gjorde hele tiden samtidig som barnet løftet haken opp (da går hodet ned). Forklarte hele tiden hvor dusjhodet er, viste også mye på andre steder for å se hvordan vannet beveget seg. Tar litt tid i starten, men gikk seg til og ingen problemer senere. Alltid en klut i nærheten for å evt tørke dråper bort. Anonymkode: 172e8...bc6 Slik har jeg også gjort. Forklart og vist. Barnet står og holde seg i veggen og bøyer hodet godt bakover. Jeg støtter hodet godt i den ene hånden, slik at det ikke skal bli så tungt for barnet. Så skyller jeg håret «oppe». Når jeg er ferdig der, så kan barnet stå vanlig og jeg forteller at nå skal jeg bare skylle «bake». Gått som en drøm siden han forstod og klarte å følge instrukser. Det hjalp å vise på største. Kan sikkert funke å vise på en dukke. Hadde Også klut tilgjengelig for å tørke. Endret 9. juni 2020 av Sensi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå