Gå til innhold

Mellomfinansiering - kjøp og salg av hus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skriver på vegne av noen som ikke har brukernavn, men trenger litt hjelp.

De kjøpte hus rett før koronakrisen begynte og som mange andre så sliter de med å selge sitt gamle hus nå. Heldigvis for dem hadde de avtalt lang overtakelse og overtar ikke før sent på høsten. Nå er de glade for det for da har de mer tid å få solgt. Men hvis de ikke får solgt, hvordan funker dette med mellomfinansiering?

Altså spørsmålet til min bekjent er: Hvordan fungerer dette med å ha 2 hus og mellomfinansiering fram til man selger det ene? Er det mye dyrere med så lave renter? Hva kan man forhandle med banken om? Noen her som er i samme situasjon og kan dele erfaring?

Takk på vegne av min bekjent.

Anonymkode: 39d99...82e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte rett før corona, og solgte uka etter at ting begynte å åpne opp igjen. Mellomfinansieringen vi hadde hos DNB hadde vel 6% rente, og den satte de heller ikke ned sammen med andre lån. Men vi hadde avdragsfrihet på det hele tiden. Den var gyldig i bare seks måneder, så hvis august hadde kommet og vi ikke hadde fått solgt så hadde de likevel krevd at vi løste ut lånet. Det kan jo selvfølgelig hende at de hadde gått med på en annen løsning, men det må din bekjente nesten ta med egen bank da det avhenger av en del faktorer som jeg ikke vet noe om. 

Mellomfinansieringen var såpass dyr at selv om kjøper ønsket senere overtagelse så fikk vi flytta den til et tidligere tidspunkt, det sparte vi masse penger på 😁

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk forlenget mellomfinansiering utover de 6mnd vi først hadde. Dnb dette også. 

Anonymkode: 7e85d...c97

AnonymBruker
Skrevet

Vi solgte og kjøpte rett før Corona, med to mnd mellom finansiering, mellomfinansieringen kostet ca 5000 i mnd 

Anonymkode: 62a3f...485

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...