Gjest fast bruker, i.i Skrevet 1. juli 2005 #1 Skrevet 1. juli 2005 Hvor tidlig er det vanlig å begynne å velte ut av seg med klemmer og kozer når man begynner å bli kjent med noen? Jeg mener her noen av samme kjønn. Jeg har truffet et menneske EN gang, og noen dager senere får jeg denne her: "I dag er verdens bestevenn dag. Send denne mld til dine beste venner, også meg viss jeg er en av dem, og se hvor mange du får i dag. Får du mer enn 7 er du elsket" Jeg har jo bare truffet mennesket EN GANG!?!?!?! Og så i andre meldinger skriver hun klemz og koz og sånt... Er jeg fæl som ikke svarer på slike meldinger, eller skriver det samme tilbake?
Gjest lilletroll Skrevet 1. juli 2005 #2 Skrevet 1. juli 2005 Nå er jeg prinsipielt i mot alle former for Z....men utover det; at hun skrive "vennemeldinger" til deg er kanskje et tegn på at hun har lyst til å bli bedre kjent med deg? Det hadde jeg tenkt....og da hadde jeg nok svart på meldingen også, for venner kan man jo aldri få for mye av. ( forutsatt at det ikke var klemZ og koZ, da, for da er nok mennesket litt for ungt for meg....)
Nabodama Skrevet 1. juli 2005 #3 Skrevet 1. juli 2005 Jeg hadde ikke reagert negativt på å få den meldingen, det er jo en generell rundemelding. Utover det er det da bare koselig at folk vil være venner med deg? Og folk er forskjellige i måten å uttrykke seg på.
Gjest Gjesta Skrevet 1. juli 2005 #4 Skrevet 1. juli 2005 Jeg ville også tatt det som et tegn på at hun har lyst til å bli kjent med deg! Og sånne kjedemeldinger, de er jo ikke så veldig personlige syns jeg, selvom innholdet i dem kanskje kan se sånn ut. Om du svarer eller ikke, det må du nesten avgjøre selv. Hvis du er interessert i å bli bedre kjent med jenta og ser for deg at dere kan bli venner, så er det kanskje lurt å gjøre det - hvis ikke, så la være. K
Gjest mld Skrevet 1. juli 2005 #5 Skrevet 1. juli 2005 Er du ikke en smule over-skeptisk nå? Sånne meldinger får jeg daglig i form av e-post/sms etc. Det er jo bare sånne som sendes rundt. Ikke noe å få angst av det.
aline Skrevet 1. juli 2005 #6 Skrevet 1. juli 2005 jeg kan fint få vennskapsmailer (får dem heldigvis bare på mail og ikke på sms) fra mennesker jeg ikke ser på som bestevenner eller nære venner, det er kjedebrev som bare sendes rundt til mennesker man synes er koselige har jeg på følelsen av. så hun synes vel du er koselig da? synes du hun er koselig? jeg liker heller ikke z-er til slik bruk, det blir enten for ungt eller litt sånn wannebe-ungoghippogtrendy. men selv kan jeg nok godt slenge på "klem aline" også til mennesker jeg ikke kjenner kjempegodt eller har kjent kjempelenge. det er vel bare en annen måte å si "vennlig hilsen", litt mer koselig måte for min del. men synes ikke du MÅ svare på kjedebrev, jeg gjør ikke alltid det, og dersom jeg føler jeg bør svare, så sender jeg den kun i retur og sier koselig eller ha en fin dag eller noe. og dersom det ikke er naturlig for deg å si kos eller klem i slutten av en melding, så synes jeg ikke du trenger begynne med det bare fordi hun gjør det, det er jo en ting man velger å gjøre, og en måte man er på. jeg klemmer folk jeg ikke kjenner veldig godt i virkeligheten også jeg da, så for meg er det naturlig å si klem aline til noen jeg skriver til mer en kort upersonlig beskjed.
Gjest fast bruker, i.i Skrevet 1. juli 2005 #7 Skrevet 1. juli 2005 Jeg ser hva dere skriver, og jeg skjønner poengene deres. Mitt problem er at jeg satt bare i samme rommet som henne, i lag med fem-seks andre. Og jeg kunne aldri funnet på å sende BESTEVENNS-kjedesms til noen jeg knapt hadde snakket litt med... Jeg syns bare det virket så desperat, og jeg klarer ikke å si til noen (selv om det er en masse kjede sms) at de er bestevenner av meg. For meg betyr ordet så mye mer enn det. Klemmer er noe jeg forbeholder de jeg kjenner. Jeg snakker ikke om z-bruken, for den misliker jeg intenst. Mulig jeg er sær, det virker slik av innleggene deres , men jeg sammenligner det litt med å si "jeg elsker deg" uten å mene det. Jeg klarer ikke å si bestevenn og klem og kos uten å mene det. Og det er der jeg lurer på om jeg er fæl. Jeg har jo bare lyst til å mene det, og da må jeg kjenne personen bedre. For meg fremstår hun litt desperat, og da får jeg panikk og føler meg forpliktet før jeg kjenner mennesket. Huff... At det sosiale skal være så vanskelig...
aline Skrevet 1. juli 2005 #8 Skrevet 1. juli 2005 jeg tror ikke du er sær, selv om du kanskje er litt mer skeptisk en mange av oss som har svart her. jeg ser på ingen måte likhet ved å sende en "bestevenn-sms" til en bekjent og på å si "jeg elsker deg". jeg har fått "bestevenn-mailer" fra folk jeg VET ikke verken ser på meg som deres bestevenn eller har noe ønske om å bli min bestevenn, så jeg tror det er mer sånn sende til alle de har på lista-tendens. og dersom dere i utgangspunktet har utvekslet telefonnummer, så må dere jo kjenne hverandre litt? jeg gir ihvertfall ikke telefonnummeret mitt til folk jeg ikke enten kjenner eller har ønske om å bli kjent med. og det med å klemme kommer vel av at folk er forskjellige. jeg kan godt klemme folk jeg ikke kjenner veldig godt, jeg er en "klemmer" om man kan si det slik. at ikke alle andre er det, er helt greit likevel. tror ikke du er sær, men tror kanskje du kan slappe mer av i forhold til hva du tror hun legger i det. at du legger mer i ting og at du aldri ville gjort det samme, betyr ikke at hun er verken desperat eller prøver å tvinge seg på deg.
Cata Skrevet 1. juli 2005 #9 Skrevet 1. juli 2005 Synes også du kan ta "bestevenn-meldinga" med ro. Jeg oppfatter den nærmest som "hei der, håper du har det bra". Hvis det ikke faller naturlig for deg skal du selvsagt ikke avslutte meldingene med klem (med eller uten z). Og hvis du ikke føler for videre kontakt med denne damen så trenger du jo ikke svare på meldingen heller. Så jeg synes absolutt ikke du er fæl om du ikke svarer.
Nabodama Skrevet 1. juli 2005 #10 Skrevet 1. juli 2005 Kanskje du egentlig ikke er så sikker på at du vil ha henne til venn? Synes jeg kjenner det igjen fra meg selv da jeg møtte ei jente som virka veldig "desperat" etter å få meg som venn. Jo mer hun styrte, desto mindre ville jeg være venner med henne. Fant bare ikke kjemien, og det forsto hun ikke.
Gjest svarpåtiltale Skrevet 1. juli 2005 #11 Skrevet 1. juli 2005 Er det rart det blir kriger spør jeg.. Å få en klemz koz melding kan da ikke være det værste du kan oppleve?? Min mening: Skjerp deg!
Gjest Violetta Skrevet 2. juli 2005 #12 Skrevet 2. juli 2005 Er det rart det blir kriger spør jeg.. Å få en klemz koz melding kan da ikke være det værste du kan oppleve?? Min mening: Skjerp deg! Skulle man bare skrive her om det verste som man opplevde hadde det ikke vært mange innlegg her. Skjerp deg!
Gjest Aloha Skrevet 2. juli 2005 #13 Skrevet 2. juli 2005 Jeg er litt enig med deg som startet tråden. JA, til dere andre, det er selvfølgelig koselig å høre at man er likt av en annen person. MEN det kan virke litt desperat og vel "på" hvis man kommer med hentydninger at man er en av personens beste venner etter så vidt å ha møttes. Jeg hadde nok vært litt skeptisk til om denne personen kunne bli veldig masete etter hvert. Likevel er det blitt vanlig å sende rundt den slags generelle meldinger til folk. Men jeg tenker at det er litt mer personlig på sms enn mail. Dessuten kan det føles litt pinlig om man ikke sender tilbake, samtidig som man føler seg falsk om man sender den tilbake til en man så vidt kjenner. Hun er sikkert bare kontaktsøkende, så om du liker henne går det jo an å gi det en sjanse. Det er ikke alle som legger like stor betydning i hverken ordene "venn" eller "bestevenn". Hun har nok ment å være hyggelig. Men som sagt, jeg hadde nok stusset litt selv også... :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå