Gå til innhold

Ni amerikanske hudleger beskriver sin hudpleierutine. Interessante fellestrekk! Pluss rimelige produkter de bruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ni amerikanske hudleger forteller om sin hudpleierutine. Det jeg synes var spesielt interessant her, er at alle utenom én bruker c-vitamin/antioksidanter om morgenen, og at samtlige bruker retinol om kvelden. Alle bruker dessuten solfaktor.

Av litt rimeligere produkter mange sverger til, er CeraVes ansiktsrens og fuktighetskremer, og (litt overraskende for meg) Dove dusjsåpe. En av dem hevder at c-vitaminserumet til L'Oréal er drugstorenes store hemmelighet. Og solkrem fra Neutrogena er også godt likt av flere.

Men det produktet som flest av dem trekker fram, er superdyre SkinCeuticals C E Ferulic. Det finnes heldigvis et lignende serum som er langt rimeligere, Maelove Glow Maker, men det er ikke til salgs i Norge, etter det jeg kan se.

Uansett ser det ut til at antioksidanter om morgenen og retinol om kvelden er lurt.

Anonymkode: 5307a...65c

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare litt dumt at man i Norge bare kan bruke retinol i 6-7 mnd med mindre man bare lever innendørs. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Apocalypte skrev:

Bare litt dumt at man i Norge bare kan bruke retinol i 6-7 mnd med mindre man bare lever innendørs. 

Hva mener dette?

Anonymkode: 0fe08...723

Skrevet

Tusen takk TS!!!

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener dette?

Helt feil. Sol finnes i andre land enn Norge også. SPF om dagen og retinol om natten går veldig bra. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Apocalypte skrev:

Hææ?? Det finnes det mye mer sol i andre land. Er bare å sørge for tilstrekkelig med solkrem uansett selv om det er overskyet

Anonymkode: 09209...f1f

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener dette?

Huden tynnes ut og man kan ikke sole seg under retinol-behandling.  Må vente 2-3 uker etter siste dag før man soler seg.  Man kan få masse pigmentflekker om man gjør det.  Hjelper ikke med spf.  Så bruk bare retinol fra oktober -april.  

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hææ?? Det finnes det mye mer sol i andre land. Er bare å sørge for tilstrekkelig med solkrem uansett selv om det er overskyet

Anonymkode: 09209...f1f

Snakker om å sole seg direkte, altså ligge /sitte i sola.  

AnonymBruker
Skrevet

Interessant lesning. Synes også det var interessant at de sverget til cerave rensen som er den verste rensen jeg har brukt. Den etterlater et ekkelt "lag" på huden min. Forstår ikke hva meningen bak det er.

Anonymkode: 47c82...ad4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at sånn kjekling mellom enkeltbrukere bør tas på pm sånn at vi andre slipper å lese det :)

(Gjelder også veldig mange andre tråder på kg, altså ;))

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Interessant lesning. Synes også det var interessant at de sverget til cerave rensen som er den verste rensen jeg har brukt. Den etterlater et ekkelt "lag" på huden min. Forstår ikke hva meningen bak det er.

Anonymkode: 47c82...ad4

Hmm det gjør den ikke på meg, skyller du den bort godt nok? 

Hos meg hydrerer den huden. Mange andre tørker den ut. 

Anonymkode: 0d38f...363

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Apocalypte skrev:

Huden tynnes ut og man kan ikke sole seg under retinol-behandling.  Må vente 2-3 uker etter siste dag før man soler seg.  Man kan få masse pigmentflekker om man gjør det.  Hjelper ikke med spf.  Så bruk bare retinol fra oktober -april.  

Så klart kan du bruke retinol på natta, på morgenen vasker du ansiktet og påfører solkrem. Null problem. Bruker selv retinol året rundt, aldri i solen, kun på natta. Har ingen piggmentflekker. 

Anonymkode: 8f1b7...934

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så klart kan du bruke retinol på natta, på morgenen vasker du ansiktet og påfører solkrem. Null problem. Bruker selv retinol året rundt, aldri i solen, kun på natta. Har ingen piggmentflekker. 

Må legge til at i hudpleiesalongen min sa de også at jeg kan bruke det på natta på sommeren. Men aldri på dagtid når jeg er ute i solen.

Gjest Pastpresent
Skrevet

Jeg gikk på en retinolsmell selv og fikk mer rynker, så de siste årene har jeg kun brukt om natten. Men SPF er et must på dagtid uansett. Bruker et serum med E og C vitamin både morgen og kveld. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Pastpresent skrev:

Jeg gikk på en retinolsmell selv og fikk mer rynker, så de siste årene har jeg kun brukt om natten. Men SPF er et must på dagtid uansett. Bruker et serum med E og C vitamin både morgen og kveld. 

Oi, gikk rynkene bort igjen? Hvor mange prosent retinol bruker du?

Anonymkode: 0d38f...363

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Apocalypte skrev:

Snakker om å sole seg direkte, altså ligge /sitte i sola.  

Bryr man sge om huden sin så soler man seg jo ikke, vartfall ikke ansiktet!

Anonymkode: 00d08...96a

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bryr man sge om huden sin så soler man seg jo ikke, vartfall ikke ansiktet!

Anonymkode: 00d08...96a

Jeg gidder ikke å være blek om sommeren så jeg soler ansiktet masse.

• Liker 2
Skrevet
22 timer siden, Apocalypte skrev:

Hvor ofte får man solt seg i Norge da? 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare en myte.

"2. Myth: Retinoids thin the skin

This is commonly believed because one of the side effects when first starting the use of a retinoid is skin peeling.

Many assume their skin is thinning, but quite the opposite is true. Since retinoids stimulate collagen production, it actually helps to thicken the skin. This is beneficial because one of the natural signs of getting older is thinning of the skin."

https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/retinoid-benefits#2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

SPF er et vindunder for huden! hele året!

Anonymkode: 1b7ad...65f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...