AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #1 Skrevet 8. juni 2020 Jeg har ikke gått med ringer på fingrene siden koronaviruset kom til Norge, men begynner å savne det litt nå. Jeg er en person som liker å pynte meg litt i hverdagen i form av ring på ringfingerne og armbånd, men har tenkt at dette ikke er så lurt vedrørende smitte osv. Tror dere tiden er inne for å kunne pynte seg igjen? Smittetallene er jo så lave nå for tiden... jeg bruker jobber ikke innen helsesektoren bare så det er klart. Er bare litt urolig for dette med smitte... Anonymkode: 33b98...c07
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #2 Skrevet 8. juni 2020 Har jeg ikke tenkt over en gang. Jeg har brukt ringer hele veien. Vasker de når jeg vasker hendene, og vasker telefonen samtidig, så da utgjør jo dette ingen ekstra risiko. Anonymkode: 71137...c3c 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #3 Skrevet 8. juni 2020 Vi er på KG, så smittetallene er ikke lave, og kommer til å eksplodere rett rundt hjørnet. Så nei, fortsett å ha de av, det kommer bølge igjen om to uker. Anonymkode: 1a4ad...0f8 7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #4 Skrevet 8. juni 2020 Just now, AnonymBruker said: Har jeg ikke tenkt over en gang. Jeg har brukt ringer hele veien. Vasker de når jeg vasker hendene, og vasker telefonen samtidig, så da utgjør jo dette ingen ekstra risiko. Anonymkode: 71137...c3c Tar du ringen av når du vasker den? Eller vasker du den mens du har den på fingrene? Hvordan gjør du det, passer du på å vaske under den? Tenker at det kan være et fornuftig smittetiltak når det er heftig mye smitte der ute og vi må være overforsiktige, men nå er det helt greit å ha på ring. Anonymkode: 1a4ad...0f8 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #5 Skrevet 8. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tar du ringen av når du vasker den? Eller vasker du den mens du har den på fingrene? Hvordan gjør du det, passer du på å vaske under den? Tenker at det kan være et fornuftig smittetiltak når det er heftig mye smitte der ute og vi må være overforsiktige, men nå er det helt greit å ha på ring. Anonymkode: 1a4ad...0f8 Som jeg gjorde lenge før Korona, og pandemier. Jeg tar av ringene, hekter dem på lillefingeren der de er trygge men likevel får rikelig med såpe og vann. Jeg vasker ringer, iPhone, hender, under varmt vann i 20 minutter. Ringer og telefoner er bakteriebomber. Korona eller ikke. Så ser ikke helt hvorfor denne pandemien endrer noe? Uansett - ville vært mer bekymret for telefoner enn ringer. Anonymkode: 71137...c3c 1
Gjest bienvilleparish Skrevet 8. juni 2020 #6 Skrevet 8. juni 2020 Tok de av de første par ukene, men nå føler jeg meg tryggere så bruker ringer hva det måtte være som før.
ItchyBitchySpider Skrevet 8. juni 2020 #7 Skrevet 8. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som jeg gjorde lenge før Korona, og pandemier. Jeg tar av ringene, hekter dem på lillefingeren der de er trygge men likevel får rikelig med såpe og vann. Jeg vasker ringer, iPhone, hender, under varmt vann i 20 minutter. Ringer og telefoner er bakteriebomber. Korona eller ikke. Så ser ikke helt hvorfor denne pandemien endrer noe? Uansett - ville vært mer bekymret for telefoner enn ringer. Anonymkode: 71137...c3c Trollollol. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #8 Skrevet 8. juni 2020 Bruker ikke ringer eller andre smykker på jobb, men bruker som normalt på fritida. Vanligvis har jeg gifteringen og noen enkle øredobber på når jeg er på jobb. Anonymkode: 6efcf...fb2
Mezzosoprena Skrevet 8. juni 2020 #9 Skrevet 8. juni 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som jeg gjorde lenge før Korona, og pandemier. Jeg tar av ringene, hekter dem på lillefingeren der de er trygge men likevel får rikelig med såpe og vann. Jeg vasker ringer, iPhone, hender, under varmt vann i 20 minutter. Ringer og telefoner er bakteriebomber. Korona eller ikke. Så ser ikke helt hvorfor denne pandemien endrer noe? Uansett - ville vært mer bekymret for telefoner enn ringer. Anonymkode: 71137...c3c Du vasker hender, ringer og telefon i 20 minutter?? Hver gang? Alltid? Virkelig? 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #10 Skrevet 8. juni 2020 33 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev: Trollollol. Nei. Har alltid hatt lavt immunforsvar, blir lett forkjølet hver sesong. Og jobber i landskap. Jeg hekter av ringer. Og vasker telefonen. Hver gang jeg vasker hendene. Telefonen ble først en vane da jeg fikk min første vanntette telefon for ca fem år siden. Men - ser jeg skrev litt raskt - mente selvfølgelig 20sek, ca, hender sikkert det blir litt kortere. Anonymkode: 71137...c3c 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #11 Skrevet 8. juni 2020 2 minutter siden, Teatrica skrev: Du vasker hender, ringer og telefon i 20 minutter?? Hver gang? Alltid? Virkelig? En liten kortslutning der i det jeg skrev. Mente ca 20 sekunder. Men, ja, så lenge jeg ikke er hjemme vasker jeg også ringer og telefon når jeg først vasker hender. Anonymkode: 71137...c3c
Thie Skrevet 8. juni 2020 #12 Skrevet 8. juni 2020 Jeg har også gått uten ringer i disse korona-ukene. Men ja, det er nok helt ok å ta dem på igjen nå 🙂
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #13 Skrevet 8. juni 2020 Ringer, klokker og smykker er bakteriebomber uansett. Og hvis man jobber der hygiene må være på topp, dvs helse, mat, renhold, skole, bhg osv. da må vi nok ha ringer osv AV ei stund til. Samme med neglelakk, som btw er det JEG savner aller mest. Anonymkode: f8c33...801
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #14 Skrevet 8. juni 2020 Savner det også. Liker armbånd, fine klokker og ringer. OG NEGLELAKK. Men jobber med barn. Så har ikke noe på fingre, negler eller håndledd. Savner det veldig i hverdagen, men det føles skikkelig teit å føle på 😅 Anonymkode: 08c75...6df
Djungelvrål Skrevet 8. juni 2020 #15 Skrevet 8. juni 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Har alltid hatt lavt immunforsvar, blir lett forkjølet hver sesong. Og jobber i landskap. Jeg hekter av ringer. Og vasker telefonen. Hver gang jeg vasker hendene. Telefonen ble først en vane da jeg fikk min første vanntette telefon for ca fem år siden. Men - ser jeg skrev litt raskt - mente selvfølgelig 20sek, ca, hender sikkert det blir litt kortere. Anonymkode: 71137...c3c Hvordan vasker man en telefon i rennende vann? Jeg trodde ikke smarttelefoner tålte vann. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #16 Skrevet 8. juni 2020 vi får ikke lov å ha ringer, klokker eller neglelakk på kontoret. Anonymkode: a297a...1b8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #17 Skrevet 8. juni 2020 53 minutter siden, Apocalypte said: Hvordan vasker man en telefon i rennende vann? Jeg trodde ikke smarttelefoner tålte vann. Mange nyere telefoner er vanntette (noen mer enn andre). Her er ei liste: https://www.prisjakt.no/category.php?k=s353528950&catId=103 Anonymkode: bcf98...0f6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #18 Skrevet 9. juni 2020 8 timer siden, Apocalypte skrev: Hvordan vasker man en telefon i rennende vann? Jeg trodde ikke smarttelefoner tålte vann. Har hatt vanntett telefon de siste 5 årene. Har nå iPhone 11. Den tar jeg til og med bilder under vann med. Anonymkode: 71137...c3c
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #19 Skrevet 9. juni 2020 Det er kun de siste par ukene jeg har brukt flere smykker enn gifteringen. Neglelakk har vært uaktuelt også, men det er ingen (offisiell) smitte i kommunen i tillegg til at jeg har hjemmekontor. Så i forrige uka py ta jeg meg med neglelakk💅💅 Anonymkode: ad4f6...694 1
Mezzosoprena Skrevet 9. juni 2020 #20 Skrevet 9. juni 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: En liten kortslutning der i det jeg skrev. Mente ca 20 sekunder. Men, ja, så lenge jeg ikke er hjemme vasker jeg også ringer og telefon når jeg først vasker hender. Anonymkode: 71137...c3c Ja, jeg forstår vaskina - jeg også vasker meg når jeg kommer hjem, og tenker også over smykker og telefon - men det var tiden du (likevel ikke) brukte jeg reagerte på 😂
Anbefalte innlegg