cilibili Skrevet 8. juni 2020 #1 Skrevet 8. juni 2020 Hei! Trenger litt råd til hva dere hadde gjort i denne situasjonen. Den 28.mars fridde min kjære til meg og jeg fikk en nydelig ring. Ringen var dessverre for stor og vi leverte den inn samme dag hos gullsmeden for å bestille en ny i riktig størrelse. Jeg har jevnlig spurt etter den og fått ulike tilbakemeldinger som f.eks. at den er forsinket pga. koronasituasjonen (som jeg selvfølgelig har full forståelse for), at den er på vei fra fabrikk, at den kommer om to uker (ble sagt 21.april) osv osv. Nå lurer jeg på om dere ville fortsatt å vente eller om dere ville hevet kjøpet og eventuelt gått i en annen gullsmed for å kjøpe en annen ring? Kan være det bare er meg som er utålmodig, men syns fortsatt dette har tatt veldig lang tid med tanke på at de stadig vekk sier at den er på vei.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #2 Skrevet 8. juni 2020 Jeg hadde hevet kjøpet og gått et annet sted. Min kjære fridde i starten av mars og kjøpte ring til meg i april, da hadde de nettopp åpnet etter korona og hadde lite utvalg så han endte med en altfor liten ring. Jeg leverte den inn og fikk én uke som ventetid, det tok to. Anonymkode: f5dbc...81c
cilibili Skrevet 8. juni 2020 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde hevet kjøpet og gått et annet sted. Min kjære fridde i starten av mars og kjøpte ring til meg i april, da hadde de nettopp åpnet etter korona og hadde lite utvalg så han endte med en altfor liten ring. Jeg leverte den inn og fikk én uke som ventetid, det tok to. Anonymkode: f5dbc...81c Takk for svar! Det var jo veldig mye kjappere. 😯
Aviale Skrevet 9. juni 2020 #4 Skrevet 9. juni 2020 Jeg ble fridd til 18. april, og leverte inn ringen mandagen etterpå. De måtte bestille den ny fra et annet land i Europa, siden det var tomt for den str i Norge. Har enda ikke fått den, men har heller ikke fått falske forhåpninger, det eneste de har sagt er at den skal komme i begynnelsen av juni. Jeg var innom for noen dager siden, og da sa de at de hadde fått inn mange bestilte produkter de siste par ukene, så den kommer nok snart. Kjipt selvsagt, men det er jo en helt ekstraordinær situasjon og de må jo ta de eldste bestillingene først når det åpner igjen. Dårlig at gullsmeden ga deg forhåpninger med å si at den skulle komme snart, for det tror jeg ikke de vet før de har fått bekreftelse på at den er sendt fra fabrikk. Jeg skjønner godt at du er lei av å vente, men jeg tror ventetiden kommer mye an på hvilken type ring det er. Noen blir produsert i Norge, eller kan bestilles inn raskt fordi den allerede er laget, mens andre produseres i utlandet. Så om du bestiller ny ring tror jeg du kan ende opp med å vente et par uker på den også, uansett - og da kan det jo hende du allerede ville fått den du har bestilt? Jeg spurte gullsmeden om hvilket land fabrikken var i (av nysgjerrighet pga. coronasituasjonen i de ulike landene) og fikk svar på det, så du kan jo spørre om det f.eks? Uansett kan du i alle fall si at du synes det er dårlig at de stadig bare sier "den kommer snart", for det hjelper jo ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå