Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Seponering av sarotex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Begynte på 75 mg, gikk så ned til 50mg og er nå på 35mg som jeg fungerer veldig bra på. 

Syns det hørtes voldsomt mye ut å starte rett på 75mg, forresten. Jeg som ble helt sinnsykt trøtt de første ukene av bare 10mg.. 😴

Anonymkode: 717e1...2c5

Skrevet

Tok sarotex i et år ca for å hjelpe meg å få sove. Tappet ned 30-20-10-0, fikk masse mareritt. Måtte begynne igjen og etter en stund prøve igjen. Brukte lenger tid og 30-25-20-10-0 da gikk det helt greit. Nå tar jeg 10 mg ved behov og det går helt fint å ta det i perioder og så la vær i perioder.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Mumsmums skrev:

Tok sarotex i et år ca for å hjelpe meg å få sove. Tappet ned 30-20-10-0, fikk masse mareritt. Måtte begynne igjen og etter en stund prøve igjen. Brukte lenger tid og 30-25-20-10-0 da gikk det helt greit. Nå tar jeg 10 mg ved behov og det går helt fint å ta det i perioder og så la vær i perioder.

Tusen takk for at du deler😊 Det må ha vært fælt med de marerittene! Det er en litt skummel medisin, har jeg skjønt, ikke så uskyldig som jeg først trodde.. men så bra at det kan fungere å ta den i perioder, det var det jeg håpte jeg kunne, jeg også. 

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, Leviora skrev:

Etter 4 måneder skal de fleste bivirkninger begynne å gi seg, så hvis du fremdeles føler deg alt for trøtt forstår jeg at du ønsker å seponere. Mener det er anbefalt å seponere over to uker, så mulig du avsluttet litt brått?

Skal sies at jeg ikke opplever mye bedring av Sarotex, men litt er bedre enn ingenting. Er fortsatt så ille plaget at jeg har fått prøve Aimovig. Skulle helst ha sluttet på Sarotex fordi jeg vet hvor vanedannende den er, men så er det søvnkvaliteten, da :hjerte: Den verdsetter jeg høyt 😅

Ja kanskje jeg seponerte for brått. Tror det var St.Olavs Hospital som anbefalte å ta 10mg annenhver dag i en uke, før man seponerte helt, (hvis man i utgangspunktet tar 10mg), men skal ikke si det sikkert at det var der jeg leste det. Ja søvnkvaliteten er viktig❤️

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar sarotex 10 mg av og på. Merker ingen bivirkninger om jeg ikke tar de på en stund.  Blir trett hvis jeg tar 20 mg og er slapp hele neste dag, har kronisk hodepine og disse kan hjelpe noe på det men har ingen virkning dagen etter.  Munntørrheten er grusom.  Jeg har enda ikke funnet et eneste medikament som gjør at hodepinen forsvinner, hatt det slik i 4-5 år.  Går til naprapaut og det hjelper noe. 

Anonymkode: f12a6...8f4

Så forferdelig at du har hatt kronisk hodepine i så lang tid❤️ Vet du hva det skyldes? Om det er migrene, spenningshodepine, eller noe annet? Kroniske smerter er tungt å gå med i lang tid, det vet jeg da jeg selv også sliter med dette. Men en kraftig hodepine/ migrene syns jeg er verre enn de kroniske smertene jeg har i bl.a skuldre, nakke, rygg. Når hodepinen blir for ille er det jo umulig å fungere😔 Ønsker deg masse god bedring, håper du finner ut av det❤️

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Uff, det hørtes guffent ut! Jeg har ikke hatt sånne bivirkninger, men ser jo at selvmordstanker står oppført som bivirkning.. ikke bra! 
Hva tar du mot migrene idag?

Ja, det var utrolig ekkelt. Kjenner også en ung jente som faktisk hadde et selvmordsforsøk, og det viste seg at hun gikk på sarotex mot migrene. Jeg har migrene med aura, så får forvarsler, tar tramadol mot smertene og almotriptan når anfallet er et faktum. Hjelper sånn noenlunde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...