Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...og hvor mye har du(og evnt partner i inntekt? 

Og hvordan bor du? Rekkehus, enebolig eller annet? Stor by eller liten by? 

Har du barn? Hvilken alder? 

Vi har 36000 i månedlige utgifter + mat (10-11.000) = 46-47.000 totalt med inntekt på mellom 60-65.000. Jeg sette av ca 5000 på egen konto, og mannen resten da han tjener mer utover fastlønn.

To barn på 11 og 14 år, og vi bor i enebolig som er nyutbygget. 

Vi sparer også 2000 i måneden, og setter av litt ekstra hver måned som skal gå til «plutselige»regninger, EU-kontroll, reparasjoner, lisens på fotball/håndball osv. 

Vi har ukeliste på middagsplan, fryser ned rester osv, men bruker mye penger på mat... 🤭

Jeg ønsker gjerne å gå ned til 80% stilling eller bytte jobb til den andre utdannelsen min (som er 80-90.000 mindre betalt), men jeg har virkelig ikke lyst til å tape 5-6000 kr i  måneden! Hvordan overlever folk på mindre enn 500,000 i lønn? 

Jeg hater å ikke ha penger på konto, og liker å ha penger til det jeg foretar meg. Enten shopping, ut på byen med det som hører med, en konsert el. 

Hvirfan disponerer dere pengene deres? 

Anonymkode: 63190...e2f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor i enebolig utenfor en mellomstor by, men har også en bolig i en storby (leid ut). Et barn på vei.

Vårt månedlige budsjett er på 24.000. Men huset er stort og gammelt, så oppvarming koster en del. Vi har 5.000 i «lommepenger» hver utenom. Det tilsvarer et forbruk på 2x 350.000 i årsinntekt sånn cirka. Vi tjener mye mer, pengene som blir til overs investerer vi i aksjer og eiendom. Så synes det går fint å overleve på under 500.000 i lønn:)

Anonymkode: 29971...8f2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor alene i leilighet i en mindre by, omtrent 1 time unna Oslo. Får utbetalt 29k og har faste utgifter på rundt 15k. Setter som regel 5-7k inn på sparekontoen hver måned og har en buffer på 150k

Anonymkode: 2fb69...09e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en leilighet i en mindre by. Jeg har litt under 10 000kr i faste utgifter. Har 23-30 000kr utbetalt. Har ingen barn, sparer 10 000kr i måneden. Resten går til mat, bensin, klær og litt unødvendige ting. 

Anonymkode: 3492b...d32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...