AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #1 Skrevet 8. juni 2020 Situasjon min mor tok med seg gutten min på 11 år på Elkjøp for å kjøpe ett LED-lys . De hadde to LED lys i butikken. Ett til 200 kr og ett til 550 kr. Gutten såg på det billigste og hadde tenkt å ta det. Så kommer butikkdama: vi har ett her borte som er MYE bedre enn dette... fortalte att hennes sønn hadde det, og det var så mye kulere. Mormor sa at 550 var litt dyrt og at det billigste både var bra og like fint. (Gutten står med penger i hånda) Så sier butikkdama: han har jo penger selv, må jo få bestemme over sine egne penger(!!) mamma ble helt satt ut..ikke lett å si noe som mormor, da gutten var helt i hundre og ville ha det butikkdama sa var kulest.. i tillegg ville butikkdama at han Skulle betale for varen med engang, selv om hun ikke hadde det på lager og måtte bestille det. kan jeg dra bort å heve kjøpet og få tilbake pengene? Synes hun oppførte seg frekt og førte gutten til å kjøpe det dyreste, og overkjørte mormor i butikken. men ansatt skal ikke føre barn til det dyreste når foreldre/ voksne de er med sier noe annet. kan fint finne samme lenka som er like bra på. Clas Olsen Anonymkode: c8e43...b2f 7
Lykkeligliten Skrevet 8. juni 2020 #2 Skrevet 8. juni 2020 Helt på trynet. Ville sendt inn klage til sjefen, over oppførselen til den ansatte 49
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #4 Skrevet 8. juni 2020 Ja, eg mener Elkjøp har 30 dagers åpent kjøp uansett? Skal ikke mene det bastant, men. Jeg ville nok byttet det - men jeg ville såklart hørt med gutten først. Det er jo tross alt hans penger. Snakk med han først, spør om han ikke heller vil ha pengene tilbake og få noe som er mer valuta for pengene slik at han kan kjøpe flere ting osv. Ikke overkjør han og hans valg. Det er også lurt å la unger handle med noen som ikke lar seg overkjøre av selgere. Anonymkode: bb22a...410 15
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #5 Skrevet 8. juni 2020 Herregud!!😠 Hadde dratt bort og hevet kjøpet ja. Mormoren var den voksne og er den som skal bestemme i den situasjonen. Anonymkode: 99ea0...f50 12
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #6 Skrevet 8. juni 2020 Ja, det synes jeg du skal gjøre. Hev kjøpet og send inn en klage i samtidig. Man skal kunne bestemme selv hva man skal kjøpe og ikke på en butikk. Anonymkode: 57c57...c3c 9
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #7 Skrevet 8. juni 2020 Du kan jo bare bytte varen da, er vel 30 dagers åpent kjøp Anonymkode: c66bb...39c 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #8 Skrevet 8. juni 2020 Han bestemme jo selv at han skulle ha den dyreste varen. Og når voksne mormor bare ser på, så er vel det greit? En selger, er en selger. Hadde 11- åringen derimot vært alene, så stiller saken seg annerledes. Anonymkode: 699f0...ecc 13
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #9 Skrevet 8. juni 2020 Voksne mennesker som ikke evner å være det er så teit altså. Ja, det var jo frekt av henne, men herregud, hva med litt ryggrad? Det er faktisk lov å si nei til et barn. Tro det eller ei. Anonymkode: 92cc7...9f7 16
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #11 Skrevet 8. juni 2020 7 minutter siden, Lykkeligliten skrev: Helt på trynet. Ville sendt inn klage til sjefen, over oppførselen til den ansatte Hun er sjefen 🤷🏼♀️ Anonymkode: c8e43...b2f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #12 Skrevet 8. juni 2020 Haha, jeg har nettopp i går furtet på samboer (en voksen mann selvsagt ) som kjøpte LED lyslenke til 500 kr. Da han egentlig skulle kjøpe en til 200.. det var ikke på elkjøp da, men i en annen el butikk. Men, altså, han installerte den over senga, og ungen er superhappy. Den er jo kul og kan bytte veldig mange forskjellige farger og kommer med en liten fjernkontroll. Gir også bra nok lys for å lese, hvis velger hvit. Så.. Nå vet jeg ikke hvordan den andre ville vært, men vi er fornøyd med denne. Anonymkode: 70b1b...d39 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #13 Skrevet 8. juni 2020 Du kan sikker heve kjøpet, men den butikkansatte gjorde jo bare jobben sin. Og moren din burde jo tatt ansvar og sagt at de fint kunne kjøpt den billigste varianten. Han kunne jo også kjøpt to stk av den billige. Anonymkode: 41d0a...3ba 8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #14 Skrevet 8. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Haha, jeg har nettopp i går furtet på samboer (en voksen mann selvsagt ) som kjøpte LED lyslenke til 500 kr. Da han egentlig skulle kjøpe en til 200.. det var ikke på elkjøp da, men i en annen el butikk. Men, altså, han installerte den over senga, og ungen er superhappy. Den er jo kul og kan bytte veldig mange forskjellige farger og kommer med en liten fjernkontroll. Gir også bra nok lys for å lese, hvis velger hvit. Så.. Nå vet jeg ikke hvordan den andre ville vært, men vi er fornøyd med denne. Anonymkode: 70b1b...d39 Den er sikkert superkul 👌🏼😀 tror nok gutten min blir happy. Men kjenner jeg er irritert over at en butikkansatt skal påvirke et barn mot en dyrere vare når mormor sa nei flere ganger.. siden han blei så gira klarte ikke mormor stå imot.. butikkdama sier at han må få bruke pengene sine som han vil.. bare DET(!!!) Anonymkode: c8e43...b2f 10
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #15 Skrevet 8. juni 2020 Be mormor skaffe seg en ryggrad. Anonymkode: 922de...a04 12
The Kitten Skrevet 8. juni 2020 #16 Skrevet 8. juni 2020 Svaret er ja, men at din mor er tafatt er ikke den ansatte sin feil. 9
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #17 Skrevet 8. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan sikker heve kjøpet, men den butikkansatte gjorde jo bare jobben sin. Og moren din burde jo tatt ansvar og sagt at de fint kunne kjøpt den billigste varianten. Han kunne jo også kjøpt to stk av den billige. Anonymkode: 41d0a...3ba Så absolutt! Hennes ansvar å si tydelig fra. Men veldig frekt av en butikkansatt å føre et barn på den måten foran voksne som allerede sier nei. Og argumenterer for at det er gutten sine penger 🤷🏼♀️ Anonymkode: c8e43...b2f 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #18 Skrevet 8. juni 2020 Just now, AnonymBruker said: Den er sikkert superkul 👌🏼😀 tror nok gutten min blir happy. Men kjenner jeg er irritert over at en butikkansatt skal påvirke et barn mot en dyrere vare når mormor sa nei flere ganger.. siden han blei så gira klarte ikke mormor stå imot.. butikkdama sier at han må få bruke pengene sine som han vil.. bare DET(!!!) Anonymkode: c8e43...b2f Ja, jeg skjønner jo veldig godt irritasjonen, mot ansatte. Og personlig kan jeg ikke skjønne begeistring for sånn ting, led lyslenke liksom, jippi. Men tenkte i den retningen, at tolke at hun handlet i beste mening. Fordi kanskje den dyrere er mye kulere, og er faktisk bedre. Anonymkode: 70b1b...d39
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #19 Skrevet 8. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den er sikkert superkul 👌🏼😀 tror nok gutten min blir happy. Men kjenner jeg er irritert over at en butikkansatt skal påvirke et barn mot en dyrere vare når mormor sa nei flere ganger.. siden han blei så gira klarte ikke mormor stå imot.. butikkdama sier at han må få bruke pengene sine som han vil.. bare DET(!!!) Anonymkode: c8e43...b2f Hun er jo en SELGER! Anonymkode: 699f0...ecc 7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #20 Skrevet 8. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg skjønner jo veldig godt irritasjonen, mot ansatte. Og personlig kan jeg ikke skjønne begeistring for sånn ting, led lyslenke liksom, jippi. Men tenkte i den retningen, at tolke at hun handlet i beste mening. Fordi kanskje den dyrere er mye kulere, og er faktisk bedre. Anonymkode: 70b1b...d39 Absolutt! Jeg ser den.. men en ansatt bør henvende seg til den voksne som er med, og ikke til barnet selv. klart han vil ha det kuleste og dyreste.. han har jo ikke begrep på hva ting er verdt å betale for Anonymkode: c8e43...b2f 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå