Gå til innhold

Flere med barn som går rundt naken hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min på 12 går alltid rundt naken når han er hjemme...

Anonymkode: 7b08c...f63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Over hele huset? Nei, har aldri hørt om før i den alderen. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en gutt som er trygg på kroppen sin. Godt jobba med å ha lagt opp til sånn selvsikkerhet. 😊

Dog, om han går rundt helt naken hele tiden, så kan det kanskje være lurt å skaffe en morgenkåpe eller no. Er jo kjekt å lære at man forholder seg litt til andre mennesker også, og at de kanskje ikke synes det er så interessant at han valser rundt naken. 

Om dette er vanlig vet jeg forresten ingenting om. Men har en far som alltid har skiftet til morgenkåpe når han kom hjem, veldig varm av seg. Så jeg ville ikke stusset på det 🤣

Anonymkode: 5980f...d4b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min på 10 år har ikke noe problem med å gå rundt naken. Verken hjemme eller hos besteforeldre. Men er jo kun ifb med dusj, skifte av klær osv. Jeg kan også gå naken fra badet til soverommet hjemme hos meg selv. Men sprader ikke rundt naken til vanlig nei.

Anonymkode: 7c072...278

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

6 åring her som heller vil være naken enn kledd. Helt naturlig for barnet mitt. 

Anonymkode: d4609...0b9

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke normalt. Det hadde nok de fleste foreldre nektet ham.

Anonymkode: b645e...84c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Slik er dei fleste barn... OM dei får lov da 🙄

Her kan sønnen på 10 plutselig komme løpende naken. 

datteren min på 7 er ofte naken og. 
Dei vil ikke sove med klær heller 😊 

Synst det er bra at dei er trygge på kroppen sin.

Anonymkode: 9442a...e8f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

6 åringen min (snart 7) går ofte rundt naken, spesielt nå om sommeren.  Er ikke unaturlig at barn og ungdom liker å være nakne. De er jo ikke blant fremmede når de er hjemme hos seg selv og det er ikke noe ekkelt eller seksuelt over det for de som måtte mene det. Da har jo de som mener det et stort problem!

Anonymkode: c6647...082

• Liker 3
Skrevet

Bra at han er trygg på seg selv og nakenhet, men ville kanskje bedt han ta på en boxer i det minste? Spesielt hvis han sitter i møbler osv. Så er det jo også lurt å lære han at ikke alle har et så avslappet forhold til nakenhet, og at han derfor må ta hensyn om han er hos andre, ute og om dere har besøk. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mine gutter går som regel bare i boxer, pappen også. De er veldig varme, mens jeg fryser konstant. Min eldste er 10 år. Må innrømme at jeg ville syns det var rart om han spradet naken rundt hele tiden.. Han er ikke sjenert og kan gå på badet med åpen dør, kan være naken foran familiemedlemmer (enn så lenge), men rundt om i huset ville jeg foretrukket at alle brukte undertøy i det minste. 

Anonymkode: 84545...e79

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen min på 12 går alltid rundt naken når han er hjemme...

Anonymkode: 7b08c...f63

Og hvem er du da? En middelaldrende gubbe som får utløp for dine fantasier her inne? Det er uansett neppe noen 12 åringer som sprader rundt nakne, selv ikke hjemme.

Anonymkode: 2e9e3...d42

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik er dei fleste barn... OM dei får lov da 🙄

Her kan sønnen på 10 plutselig komme løpende naken. 

datteren min på 7 er ofte naken og. 
Dei vil ikke sove med klær heller 😊 

Synst det er bra at dei er trygge på kroppen sin.

Anonymkode: 9442a...e8f

Haha,de fleste barn er jo ikke sånn bare fordi dine er 😂

Anonymkode: f3209...90d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At man er naken som barn betyr ikke at man er trygg på kroppen sin, det er jo fordi de enten liker å være nakne, eller fordi de ikke gidder å kle på seg og eller fordi foreldrene ikke har sagt at de skal kle på seg. Å være trygg på kroppen sin er noe som kommer senere når de får innspill utenifra hva som er fint og ikke.. Og da er det vår oppgave å lære barna våres at de er fine akkurat som de er, men man trenger ikke være naken for å være trygg på seg sjøl. 

Anonymkode: eeb0b...56b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

datter på 8 kler av seg med en gang hun kommer inn i huset og sprader rundt naken. Alltid gjort det og liker å være naken. 

Anonymkode: 6c8c1...645

AnonymBruker
Skrevet
På 8.6.2020 den 21.21, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke normalt. Det hadde nok de fleste foreldre nektet ham.

Anonymkode: b645e...84c

Hvorfor? Noen er sånn av natur. Skal vi da gi barna skamfølelse for det? Sånn som når vi selv vokste opp?Viktig at de er trygg på seg selv og sin egen kropp. 10 og 12år er ikke gamle gutter. Ikke puberten stortsett engang. Vår gutt kaster klærene og sprader til dusjen og rommet naken og finner seg klær.Går ikke rundt naken hele dagen.Men går stortsett i boxer. Og det er helt greit. Han gjør det ikke når vi har besøk.Eller hos andre. Han er 10år. Når de kommer i puberteten eller det er søster der og er det greit å be de ta på seg en truse ihvertfall.Ikke dytte det på noen som ikke vil. Greit å kle på seg litt da selvfølgelig.

Anonymkode: ab9fc...519

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...