Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har et skypeintervju denne uken, og har aldri hatt et digitalt intervju. Har noen erfaring med dette? Jeg har bare fått en skype business link i mailen, regner med at det er bare denne jeg må trykke på? Når jeg gjør dette åpnes det et vindu der jeg må bli invitert/godkjent. 

Er det noe annet jeg må tenke på i et slikt intervju?

Anonymkode: 2d5d9...5f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde digitalt intervju i dag, ikke skype riktignok med det blir vel mye av det samme. Jeg fikk en link på mail der jeg kunne gå inn i forkant og sjekke at alt det tekniske fungerte. Utover det møtte jeg bare opp på avtalt tidspunkt og gjennomførte et ganske normalt intervju, sånn bortsett fra at vi ikke var i samme rom.

Anonymkode: fda26...235

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk at alt fungerer, bruk "skype test call"-funksjonaliteten, og test mikrofon-innstillinger. Sjekk også at kameraet fungerer fint. Jeg regner med du har skype-konto fra før av? (Og at den kan nå skype for business?). Det ville jeg undersøkt.

Anonymkode: ad48d...0a8

Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk at alt fungerer, bruk "skype test call"-funksjonaliteten, og test mikrofon-innstillinger. Sjekk også at kameraet fungerer fint. Jeg regner med du har skype-konto fra før av? (Og at den kan nå skype for business?). Det ville jeg undersøkt.

Anonymkode: ad48d...

Endret av Kalmie
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått de siste tre jobbene gjennom Skype intervjuer uten å møte personer en eneste gang. Det er selvfølgelig gambling fordi du ikke alltid kan lese kroppsspråket like godt som ved normalt intervju og dermed forme et inntrykk av lederen og arbeidsplassen generelt. Men det er også ekstremt deilig å slippe å fly/kjøre flere timer for å møte noen og aldri høre fra dem igjen.

til det tekniske: ja du trykker på linken, er det en Skype for business link så last ned Skype for business fordi, etter min erfaring, du vil ikke kunne bruke normal Skype for Skype4Business møter. Du trenger ikke å ha konto/brukernavn etc for Skype4Business hvis det er tilfellet, du trykker bare «bli med som gjest», skriver inn navnet ditt og venter på andre folk til å bli med.

kle deg pent, det er tross alt intervju og de vanlige reglene for klesstilen gjelder. 
Sett et glass vann ved siden av for dersom det er første gang du har det iver nett, er jeg ganske sikker at du vil bli nervøs.

sett deg med ansiktet mot vindu for dersom vinduet er bak deg, kan det blende kamera og det blir vanskelig å se deg -> unødvendig forstyrrelse

ellers er det helt vanlig intervju prosess, de stiller spørsmål du svarer og så stiller du spørsmål og de svarer. 
lykke til!

Anonymkode: d0f2a...a7a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått de siste tre jobbene gjennom Skype intervjuer uten å møte personer en eneste gang. Det er selvfølgelig gambling fordi du ikke alltid kan lese kroppsspråket like godt som ved normalt intervju og dermed forme et inntrykk av lederen og arbeidsplassen generelt. Men det er også ekstremt deilig å slippe å fly/kjøre flere timer for å møte noen og aldri høre fra dem igjen.

til det tekniske: ja du trykker på linken, er det en Skype for business link så last ned Skype for business fordi, etter min erfaring, du vil ikke kunne bruke normal Skype for Skype4Business møter. Du trenger ikke å ha konto/brukernavn etc for Skype4Business hvis det er tilfellet, du trykker bare «bli med som gjest», skriver inn navnet ditt og venter på andre folk til å bli med.

kle deg pent, det er tross alt intervju og de vanlige reglene for klesstilen gjelder. 
Sett et glass vann ved siden av for dersom det er første gang du har det iver nett, er jeg ganske sikker at du vil bli nervøs.

sett deg med ansiktet mot vindu for dersom vinduet er bak deg, kan det blende kamera og det blir vanskelig å se deg -> unødvendig forstyrrelse

ellers er det helt vanlig intervju prosess, de stiller spørsmål du svarer og så stiller du spørsmål og de svarer. 
lykke til!

Tusen hjertelig!

Enda et spørsmål fra en digital dinosaur: når jeg trykker på lenken om å "bli med i skypemøtet" og åpner en fane med skype for business, så virker det som om mikrofonen min er mutet? Skyldes dette en feil hos meg eller ordner det seg når jeg blir "invitert inn" i møtet? 

AnonymBruker
Skrevet

Har skjekket at mikrofonen funker og at skype har tilgang til den, så skjønner ikke helt hva annet som kan være problemet.

AnonymBruker
Skrevet

Er mikrofonen krysset over? Hvis ikke så skal den fungere.
Bruker du innebygd mikrofon? Kan fu prøve å koble til eksterne høretelefoner med mikrofon og sjekke om det fungerer? 
alternativt kan du også laste ned Skype for business for mobilen og ta intervju fra mobilen...gjort det flere ganger. Funket greit det

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mikrofonen krysset over? Hvis ikke så skal den fungere.
Bruker du innebygd mikrofon? Kan fu prøve å koble til eksterne høretelefoner med mikrofon og sjekke om det fungerer? 
alternativt kan du også laste ned Skype for business for mobilen og ta intervju fra mobilen...gjort det flere ganger. Funket greit det

Den er krysset over ja, dvs dempet, men knappen reagerer ikke på at jeg trykker på den for å endre. Har prøvd både med høretelefoner og den innebygde mikrofonen, men mikrofonknappen er fortsatt krysset over og «utilgjengelig» for trykking. Det gjør forsåvidt ikke kameraknappen heller, men jeg vet kameraet funker. Kanskje må møtet starte for at dette skal gå ann?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er krysset over ja, dvs dempet, men knappen reagerer ikke på at jeg trykker på den for å endre. Har prøvd både med høretelefoner og den innebygde mikrofonen, men mikrofonknappen er fortsatt krysset over og «utilgjengelig» for trykking. Det gjør forsåvidt ikke kameraknappen heller, men jeg vet kameraet funker. Kanskje må møtet starte for at dette skal gå ann?

Sannsynligvis må møteleder gi deg rettigheter ja.

Anonymkode: fda26...235

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...