AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #1 Skrevet 8. juni 2020 Noen meninger? Jeg er kvinne og foretrekker kondom, er jo helt uten bivirkninger Syns det er ego av mann å forvente at kvinne skal gå på hormonelle prevensjonsmiddel Anonymkode: 70ba0...e43 21
Nuka Skrevet 8. juni 2020 #2 Skrevet 8. juni 2020 Etter å ha vært i tre lengre forhold med varierende kondombruk/hormonell prevensjon som erstatning (et av de nåværende) og et par kortete der det uten diskusjon har vært kondombruk grunnet sikkerhet er jeg nå glad jeg slipper kondom. Jeg foretrekker uten grunnet økt følsomhet hos begge, mindre styr og at vi som er sammen nå ofte erfarte mer tull og styr med enn uten. Jeg har riktignok fjernet livmora nå, men savner ikke kondombruken fra før jeg brukte hormonell prevensjon 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #3 Skrevet 8. juni 2020 Det er fordi menn har lyst å få unger. Anonymkode: 6222c...c57 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #4 Skrevet 8. juni 2020 Jeg synes det blir mye mer følsomhet og intimitet for begge, man slipper stress med å ta den på osv og friksjonen blir bedre også for jenta(synes jeg da). Anonymkode: 7a8e9...d76 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #5 Skrevet 8. juni 2020 Jeg liker kondom. Jeg er dame da. Anonymkode: bda3f...24b 8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #6 Skrevet 8. juni 2020 Jeg er mann og jeg liker å bruke kondom. Anonymkode: bdcbd...833 8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #7 Skrevet 8. juni 2020 Grunnen til at det er upopulært er jo pga det er noe som menn må ta på seg, og menn foretrekker heller å gi ansvaret over på kvinnen og forvente at de risikerer helse og kropp for deres del. Også er det jo også en gjenganger at menn da også sier de blir "Ufrivillig" far - selv om de ikke brukte kondom.. Her i huset brukte jeg pstav "alle år" pga det funket greit og ikke hadde bivirkninger, etter vi var ferdige med barn steriliserte mannen seg. Anonymkode: e18ed...88b 22
Sørlandsjenta02 Skrevet 8. juni 2020 #8 Skrevet 8. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen meninger? Jeg er kvinne og foretrekker kondom, er jo helt uten bivirkninger Syns det er ego av mann å forvente at kvinne skal gå på hormonelle prevensjonsmiddel Anonymkode: 70ba0...e43 jeg liker ikke kondom. Jeg er ei sugejente, og jeg suger ikke bare før. Også underveis og etter leken. Og ekte varer smaker jo mye bedre enn gummi. Når det er sagt, så bør man jo selvsagt bruke kondom om man bytter partner ofte eller har flere partnere.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #9 Skrevet 8. juni 2020 Det er jeg helt enig med deg i Ts. men sikkert upopulært fordi det er så mange alternativer. Anonymkode: 2f6d4...8e7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #10 Skrevet 8. juni 2020 Gode poeng her Gikk på p piller en liten stund, men ble veldig deprimert av dem. Kunne sikkert bytta, men orker ikke det styret.. heldigvis syns mannen min kondom er helt greit, så blir det ekstra stas når vi skal prøve å få barn 😜 Ts Anonymkode: 70ba0...e43 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #11 Skrevet 8. juni 2020 Mange, meg selv inkludert, liker ikke kondom. Jeg synes den gir redusert og annerledes følelse, mindre godt. I tillegg liker jeg ikke lukten. Det er ikke dermed sagt at jeg forventer at kvinnen står for prevensjonen! Anonymkode: 08684...c71 6
SpringYard Skrevet 8. juni 2020 #12 Skrevet 8. juni 2020 Fordi kondom rett og slett er usexy, men med ny partner er det ofte en nødvendighet mtp sykdommer. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #13 Skrevet 8. juni 2020 Jeg er ikke overbegeistra over kondom, men synes likevel det er det beste alternativet. Har aldri tatt hormonbasert prevensjon og kommer ikke til å gjøre det heller. Anonymkode: ec0cd...c1f 3
Lorieen Skrevet 8. juni 2020 #15 Skrevet 8. juni 2020 Det er dyrt, upraktisk, lukter, klør, mindre følsomt, grisete, styrete... 6
Jolene Skrevet 8. juni 2020 #16 Skrevet 8. juni 2020 Liker ikke kondom. Det blir mindre følsomt for begge, er styrete, og lager en unødvendig pause. Derimot ved ny partner, er kondom viktig med tanke på sykdommer. Deretter bør begge teste seg for kjønnssykdommer, før man dropper kondomen. Jeg tåler heller ikke latex, og latexfrie kondomer er DYRT. Bruker hormonspiral, og er veldig fornøyd med det. Nettopp byttet til min 3. spiral Mye bedre enn p-piller ol. fordi hormonene virker mer lokalt enn p-piller gjør. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #17 Skrevet 8. juni 2020 5 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Dyrt. Mens annen prevensjon er gratis mener du?😅 Anonymkode: a66ab...070 22 1
Loff77 Skrevet 8. juni 2020 #18 Skrevet 8. juni 2020 7 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Dyrt. Ja fryktelig dyrt altså, kanskje bedre om du dropper hele greia? Tenk hvis du må spandere en kaffe også? 10
Gjest Von Erich Skrevet 8. juni 2020 #19 Skrevet 8. juni 2020 Fordi det er best å sprute i dama, men kondom kan også være bra å hjelpe til med å ikke komme for fort😅
Hr. Aktiv Skrevet 8. juni 2020 #20 Skrevet 8. juni 2020 2 minutter siden, Loff77 skrev: Ja fryktelig dyrt altså, kanskje bedre om du dropper hele greia? Tenk hvis du må spandere en kaffe også? Kaffe blir billigere på sikt faktisk med kaffeavtalen. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå