Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer videre? Hva muligheter har man?

Anonymkode: 2d5c6...985

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok privat 

Anonymkode: 848d6...6de

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva koster det?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva koster det?

Tror du bør sjekke ut nettsidene til de forskjellige klinikkene. Det koster vel en del, dessverre :(

Anonymkode: a3f36...d97

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner. Må være veldig mange andre som bare forblir barnløse da? ..mener .. ikke Alle som har råd.. og har man ikke lyktes på 3 forsøk hvorfor skal man lykkes på 4,5eller 6??

AnonymBruker
Skrevet

Hva er årsaken til at dere har måtte gå gjennom ivf? 

Selvfølgelig hvis mannen din er steril da må dere nok gjennom assistert befruktning gjennom det private. Da vil ett forsøk fort koste ca 45 000,- (donor koster ca 10 000)

Men hvis det egentlig ikke er noen grunn til at det ikke har funket for dere (alt ser fint ut) da ville jeg nok heller prøvd selv og heller eksperimentert med diverse helsekost tips, eller femar som du får fra gyn eventuelt sendt inn mensprøve til hellas ihåp om å få en antibiotikakur

Anonymkode: 5269f...b7f

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Må være veldig mange andre som bare forblir barnløse da? ..mener .. ikke Alle som har råd.. og har man ikke lyktes på 3 forsøk hvorfor skal man lykkes på 4,5eller 6??

Det koster med barn også. Tror de fleste har råd til å gå privat om du prioterer riktig. 

Anonymkode: 87510...2bb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 8.6.2020 den 17.15, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper jeg har brukt 300.000. Har holdt på i mange år da. Har en på 1.5 år og er høygravid nå. Min løsning ble Ava i Riga. 

Anonymkode: 849b3...050

AnonymBruker
Skrevet

Vi tok tre forsøk til privat, brukte vel ca 100 000. Så satt vi strek. Vi har god råd, men den fysiske og psykiske belastningen ble for mye. Og vi fikk kun embryo av middels kvalitet, og ble ikke gravid en eneste gang. Så fertilitetsklinkken var enig i at her var det ikke mye håp. 

Er ikke feil med noen, så donasjon er derfor ikke en løsning vi ønsker. Veien videre er derfor adopsjon, eller barnløshet. Foreløpig velger vi det siste. 

Anonymkode: 93f83...247

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler at ivf er lurt gambling. Jeg ble gravid på 4. forsøk. Vet om en som hadde 5 forsøk før hun ble gravid. 

Anonymkode: ac8ba...74a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Føler at ivf er lurt gambling. Jeg ble gravid på 4. forsøk. Vet om en som hadde 5 forsøk før hun ble gravid. 

Hva mener du med forsøk? 4 uttak eller 4 innsett? 

AnonymBruker
Skrevet
På 8.6.2020 den 19.20, AnonymBruker skrev:

Det koster med barn også. Tror de fleste har råd til å gå privat om du prioterer riktig. 

Anonymkode: 87510...2bb

Men det koster ikke 70-80 000 på kort tid... er ikke alle som har muligheten til å bruke så mye penger på kort tid, uansett prioriteringer. 

Anonymkode: b27dc...168

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det koster ikke 70-80 000 på kort tid... er ikke alle som har muligheten til å bruke så mye penger på kort tid, uansett prioriteringer. 

Men hvis man ikke har råd til å gå privat så er det jo ikke stort å få gjort. Dessverre. 

Anonymkode: a6abd...e12

• Liker 1
Skrevet

Kunne du si litt mer om situasjonen deres, og hvorfor det er henvist til IVF?

Blir litt enklere å svare om du utdyper litt om hva som er prøvd, uttak/ innsett, type medisiner, etc.....

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Frigga skrev:

Kunne du si litt mer om situasjonen deres, og hvorfor det er henvist til IVF?

Blir litt enklere å svare om du utdyper litt om hva som er prøvd, uttak/ innsett, type medisiner, etc.....

Godt poeng. Når jeg svarte at vi hadde satt strek er det jo fordi det begynte å bli overveiende sannsynlig at vi ikke kunne produsere embryo av god kvalitet. I de private forsøkene ble også eggene dyrket til blastocyst stadiet, så var tydelig at noe i genene gjorde at kvaliteten stupte fra dag 2-4. 

Men om vi hadde visst at for eksempel feilen var spermkvalitet, og vi hadde hatt 1-2 aborter, da ville vi tatt noen flere forsøk. Og mulig diskutert donor. 

Anonymkode: 93f83...247

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Neutral90 skrev:

Hva mener du med forsøk? 4 uttak eller 4 innsett? 

Innsett 

Skrevet

Mange klinikker har mulighet for nedbetaling over tid, noen har ikke råd til å spy ut 30-40000 + medisiner med et knips. Eventuelt at dere tar opp lån. Vi har selv brukt 100000+ på IVF/ICSI/medisiner, så vet det er dyrt... 😕 Håper dere finner en løsning slik at dere kan fortsette privat 😊

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så mye penger. Synes det er merkelig at noen tør å få barn uten å ha skikkelig økonomi, men vi er alle forskjellig. 

Anonymkode: d6df5...001

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så mye penger. Synes det er merkelig at noen tør å få barn uten å ha skikkelig økonomi, men vi er alle forskjellig. 

Man kan ga god økonomi uten å ha satt til sides 70 000 til ett ivf forsøk. Og av erfaring må man ofte gjennom flere forsøk. Vi har personlig veldig god økonomi. Årslønn på en samlet inntekt på 1 400 000,- og hittil har vi brukt 430 000 ,- på ivf. Ja det er dyrt å ha barn. Men det koster ikke på lik linje som ivf. Tror du skal være sabla forsiktig med å utrykke deg mtp det å få barn og økonomi. 

Nå er jeg og mannen min veldig heldige som har økonomi på stell, men det er ikke alle som har det av mange årsaker. Deks uføretrygd osv. Og alle må få lov til å få seg barn enten man har jævli god inntekt eller ei. Du kan ha en årslønn på 2 mill og være uegnet til å ha barn og du kan være naver og være en fantastisk mor.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ga god økonomi uten å ha satt til sides 70 000 til ett ivf forsøk. Og av erfaring må man ofte gjennom flere forsøk. Vi har personlig veldig god økonomi. Årslønn på en samlet inntekt på 1 400 000,- og hittil har vi brukt 430 000 ,- på ivf. Ja det er dyrt å ha barn. Men det koster ikke på lik linje som ivf. Tror du skal være sabla forsiktig med å utrykke deg mtp det å få barn og økonomi. 

Nå er jeg og mannen min veldig heldige som har økonomi på stell, men det er ikke alle som har det av mange årsaker. Deks uføretrygd osv. Og alle må få lov til å få seg barn enten man har jævli god inntekt eller ei. Du kan ha en årslønn på 2 mill og være uegnet til å ha barn og du kan være naver og være en fantastisk mor.

Ca 100 000,- for 3 forsøk, det er faktisk ikke mye. 

Og nei, alle må selvfølgelig ikke få lov til å få barn, det blir bare dumt å si. Har man dårlig inntekt burde man revurdere om barn er en god ide. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...