Gå til innhold

Karantene fra sverige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har familie fra sverige, som vil hit og besøke oss. Må de i karantene her i norge? Eller hvordan er situasjone ? Er grensen stengt eller noe?

Anonymkode: 0c5d9...4b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de er svenske statsborgere er jeg usikker på om de i det hele tatt slipper inn, med mindre de er mindreårige barn. Hvis de slipper inn må de i karantene i 10 dager. 

Anonymkode: 8e22a...e12

Skrevet

Grensen er åpen, men for de som kommer fra Sverige blir det 10 dager i karantene

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Kontormus skrev:

Grensen er åpen, men for de som kommer fra Sverige blir det 10 dager i karantene

Unntaket er de som jobber i Norge og bor i Sverige. De slipper karantene og kan krysse grensen fritt.

Anonymkode: 6bf1e...df4

AnonymBruker
Skrevet

Ti dagers karantene gjelder fortsatt, ja. Snart åpnes det for at man kan dra mellom Norge og Danmark uten karantene. 

Anonymkode: 80240...86b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ti dagers karantene gjelder fortsatt, ja. Snart åpnes det for at man kan dra mellom Norge og Danmark uten karantene. 

Anonymkode: 80240...86b

Det kan man vel fra den 15. Men foreløpig er det vel bare båt som fungerer (hvis en skal ha med bil), og dokumentasjon på at en har bestillt overnatting for x antall døgn. 

AnonymBruker
Skrevet

Så vidt jeg forstår er det et generelt forbud for utlendinger mot å slippe inn i Norge nå. Karantenekravet gjelder de som på grunn av unntak fra forbudet kan slippe inn likevel.

https://www.udi.no/om-koronasituasjonen/eu-eos-borgere/

"Det er ikke åpnet for ferie/fritidsreiser for borgere av Sverige, Finland og Island. Regjeringen har sagt at de innen 15.juni vil komme med informasjon om de vil åpne for fritidsreisende fra disse landene."

Anonymkode: beec7...c50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...