AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #1 Skrevet 8. juni 2020 Er det mest vanlig å glemme folk som har sluttet på jobben. Eller er det vanlig å snakke om vedkommende etter personen har sluttet? Anonymkode: 4d62e...f9d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #2 Skrevet 8. juni 2020 Hvis personen er savnet på jobb så er det normalt. Anonymkode: da229...f7e 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #3 Skrevet 8. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis personen er savnet på jobb så er det normalt. Anonymkode: da229...f7e Hvor lenge etter personen har sluttet vil de fortsette med det tror du? De må jo komme seg videre? Anonymkode: 4d62e...f9d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #4 Skrevet 8. juni 2020 Kommer an på er det negativt eller positivt ladet ? Anonymkode: a7cae...fe6 1
Gjest AnnaW Skrevet 8. juni 2020 #5 Skrevet 8. juni 2020 Noen mennesker som utmerker seg både negativt eller positivt vil bli husket lenge....og hvis de sluttet på en mer dramatiske måte😅
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #6 Skrevet 8. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på er det negativt eller positivt ladet ? Anonymkode: a7cae...fe6 Hvis det mot formodning er negativt ladet, er det normalt å prate om dette lenge etter vedkommende har sluttet? Anonymkode: 4d62e...f9d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #7 Skrevet 8. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det mot formodning er negativt ladet, er det normalt å prate om dette lenge etter vedkommende har sluttet? Anonymkode: 4d62e...f9d Nei. Anonymkode: a7cae...fe6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #8 Skrevet 8. juni 2020 Vi er forholdsvis få på jobb, og har ekstremt liten utskiftning av ansatte. Så hos oss blir alle husket, og de fleste også savnet. Anonymkode: ede11...021 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #9 Skrevet 8. juni 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Er det mest vanlig å glemme folk som har sluttet på jobben. Eller er det vanlig å snakke om vedkommende etter personen har sluttet? Anonymkode: 4d62e...f9d Vi ble nødt til å si opp en person, etter langvarig forsøk på å få det til fungere (interpersonelle problemer). Da vi endelig kom dit, så var vi egentlig så ferdig med å snakke om denne personen at vedkommende ble veldig sjeldent nevnt. En som sluttet hos oss etter mange år, for å omskolere seg, ble snakket litt om i ny og ne det første året etter han sluttet, samt sporadisk nå og da, som at han nå hadde fullført skolen og fått ingeniørgraden, og det var imponerende for en med dysleksi osv. Men ikke så veldig mye mer. Anonymkode: b8a33...3fa 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #10 Skrevet 8. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Anonymkode: a7cae...fe6 Godt å høre at det ikke er helt normalt. Anonymkode: 4d62e...f9d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #11 Skrevet 8. juni 2020 Hos oss vil jeg si de som utmerket seg positivt lett blir husket og snakket om i positive ordlag fordi vi savner dem. De som utmerket seg negativt blir ikke så mye snakket om så vidt jeg har fått med meg. Vi har snakket om dem som helhet(vi hadde en periode en ekstrem gjennomtrekk av veldig mange, ufattelig lite egnet personale der hvor jeg jobber, jobber i helse). Snakket om hvordan det var å jobbe den sommeren og enkelt episoder som virkelig var ute på viddene, men uten navn. Anonymkode: 35a23...740
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #12 Skrevet 8. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis det mot formodning er negativt ladet, er det normalt å prate om dette lenge etter vedkommende har sluttet? Anonymkode: 4d62e...f9d Nei, da velger vi heller å "glemme det", hos oss i hvert fall. Vi har hatt et par som har sluttet også (innsett at det bare ikke fungerte etter mye prøving og feiling, og lang opplæringsperiode), og selv om de rett og slett ikke klarte jobben fullverdig, så blir det veldig, veldig sjeldent nevnt. Og da er det ikke for å dra opp noe negativt i så fall, men kanskje "jeg så nn i helga, han har fått jobb hos xx, det er jo bra!". Anonymkode: b8a33...3fa
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #14 Skrevet 8. juni 2020 Det er 1 som stadig snakkes om hos oss 5 år etter hun sluttet. Hun Var sykt spesiell, sa mye dumt, frekt og helt rart. Og gjorde mye ut av seg på en negativ måte. Anonymkode: 12cf0...8e9 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #15 Skrevet 8. juni 2020 En snodig skrue som aldri møtte opp og ble uvenn med sjefen etter en uke, kan vi snakke om ett år etterpå. Han fikk en god del sjanser og jobbet hos oss i fem måneder, så det var en del krumspring. Han var bare så rar at vi stadig kan finne på å nevne ham. Anonymkode: 49eb5...474 1
Tarmegenbolle Skrevet 8. juni 2020 #16 Skrevet 8. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis det mot formodning er negativt ladet, er det normalt å prate om dette lenge etter vedkommende har sluttet? Anonymkode: 4d62e...f9d Ja.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #17 Skrevet 8. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis det mot formodning er negativt ladet, er det normalt å prate om dette lenge etter vedkommende har sluttet? Anonymkode: 4d62e...f9d På min jobb var det en person som gjorde så mye skade at vi fremdeles har betydelige ringvirkninger av det ett år etter at vedkommende sluttet. Personen er absolutt et samtaletema ennå, men heldigvis ikke så veldig ofte nå lenger. Anonymkode: dacbc...3e3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #18 Skrevet 8. juni 2020 Har bedre ting å gjøre enn å snakke om folk som har sluttet. Anonymkode: 9c390...25c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #19 Skrevet 8. juni 2020 Jeg har alltid hatt et godt forhold til sjefer og kollegaer, så de prater fortsatt om meg på mine gamle arbeidsplasser. Dette vet jeg fordi jeg har fortsatt kontakt med kollegaer og ledere fra mine tidligere arbeidsplasser☺️ Også der jeg hadde min aller første jobb for 20år siden. Ikke alt som prates om meg er positivt, men så var jeg en ramp på mine yngre dager😂 Anonymkode: 64902...ca5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #20 Skrevet 8. juni 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Hvis det mot formodning er negativt ladet, er det normalt å prate om dette lenge etter vedkommende har sluttet? Anonymkode: 4d62e...f9d Ja, absolutt. Men det kommer jo an på hvor negativt det er. Hos oss, hadde vi en helt gæren person som slutta. Hver gang det er noen ny som starter så er det alltid noen som forteller om «Gærne Lars», selv om det er 2-3 år senere. Folk snakker til og med om han etter at de har skifta jobb. Han har liksom blitt en legende 😂. Anonymkode: d94f8...8c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå