AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #1 Skrevet 8. juni 2020 Eller går det greit uten å bruke masse tid? Betaler du noen for å jobbe med Hagen din? Anonymkode: f969d...b72 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #2 Skrevet 8. juni 2020 Vi har bare gress foreløpig, så det er relativt enkelt hagearbeid nå 😂 Anonymkode: 285ff...79d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #3 Skrevet 8. juni 2020 Ja, går mye tid! Har krydderhage, jordbærland, rabarbraland, flere store staudebed, sommerblomster i krukker, 12 ripsbusker, 3 solbærbuskee, epletre, kirsebærtre, morelltre, store og små hagetrær, hekk, tre sittegrupper med utemøbler, stor terrasse og stor plen. Totalt 1,6 mål tomt. I tillegg grenser vi inntil friareal der trær jevnlig må beskjæres/ sages ned slik at vi ikke mister sjøutsikten ( får lov av kommunen). Men det er mest jobb i mai, så kan vi mer pusle i hagen resten av sommeren. Plenklipping tar tid hele sommeren. Liker å holde på. Er både trim og hobby! 😊 Anonymkode: 7d044...b26 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #4 Skrevet 8. juni 2020 Det er så mye jobb som jeg gjør det til kan bruke timesvis hver dag på å luke skvalderkål, eller så kan jeg la den gro og satse på at staudene dekker over. Alt er jo grønt uansett 🤷♂️. Krukkene trenger vann, men her jeg bor regner det stort sett så mye at de klarer seg ei stund, og har sluttet med sånne små idiotkrukker og puslete planter som krever vanning daglig. Generelt så kjører jeg at jeg planter det jeg liker og planter nytt hvis det dør. Før eller siden er det noe som klarer seg med det stellet jeg tilbyr Hage skal være kos, og ikke stress Anonymkode: 316ee...cf6 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #5 Skrevet 8. juni 2020 Det er enkelt nok - litt luking, en kant som må tas med kantklipper, og et område å bruke gressklipper på. Fra start til slutt tar det kanskje 3 timer om jeg må gjøre alt på en dag. Men for meg med kroniske smerter er det svært mye jobb, jeg kan ikke bare gjøre det når jeg vil eller tvinge meg til å gjøre det (da blir formen verre). Drømmen er robotstøvsuger, og å kunne kutte ned til kun luking og kantklipping. Har heldigvis samboer nå, men skulle så gjerne bare ha fått til alt selv. Så det legges ikke noe ekstra i hagen nå, men håper å kunne gro litt grønnsaker osv etterhvert Anonymkode: f0cd0...b61
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #6 Skrevet 8. juni 2020 Ja! Bed og krukker og frukttrær og jordbærland og bærbusker og grønnsaksland og div i drivhuset, det tar jo sin tid. Men jeg elsker hagen min og bruker så mye tid der som jeg kan ❤️ Anonymkode: 9d867...ba9
Djungelvrål Skrevet 8. juni 2020 #7 Skrevet 8. juni 2020 Har et syringtre og et rosebed så nei. Kjedelig å luke på utsiden av hagemuren men holder det i sjakk med Round-up.
Zienna Skrevet 8. juni 2020 #8 Skrevet 8. juni 2020 Det går mange timer i hagen, ja I hovedhagen foran huset har vi bare store, brede bed med singelganger mellom. Der skal ryddes om våren, gjødsles, lukes og vannes. Roser skal beskjæres, og noen stauder skal deles og fornyes. Bedkantene skal skjæres pent. Alt dette elsker jeg. Men det kommer ugress (fra oven) i singelgangene. Bruker enormt mye tid på holde å holde dette borte. Da sitter jeg på ei pute og luker, bit for bit. Går greit, men liker det ikke! Områdene med plen er heldigvis mannens ansvar! Det tar timer å slå plen hos oss, og finklippe rundt trær og busker. Jeg tenker det trenges en robotklipper etter hvert.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #9 Skrevet 9. juni 2020 Vi har gressplen og steinbed, så nei. Bittelitt luking i bedene rundt blomstene, men stort sett vedlikeholdsfritt. Plenen må selvsagt klippes da, men det gjør mannen🤣 Anonymkode: 2b4e4...937 1
Thea82 Skrevet 9. juni 2020 #10 Skrevet 9. juni 2020 Ja, det er helt håpløst:( 4 mål parkmessig opparbeidet have... vi kjøpte huset av noen pensjonister som hadde masser av interesse og overskudd til have, det har ikke vi. Har ringt en anleggsgartner nå, som kommer og fjerner en masse og legger gress når det ble ledig tid i kalenderen. Og så har vi kjøpt robot klipper. Jeg gir opp!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #11 Skrevet 9. juni 2020 Vi har ett mål med bare hage. Først må man gå over kantene med kantklipper, så kan man klippe gresset. Og her gror gresset så sinnsykt fort så vi må gå over annenhver dag. Og mange meter med hekk må klippes. Hadde jeg hatt blomsterbed i tillegg så hadde jeg aldri gjort noe annet enn hage. I tillegg har vi et stort hus som må holdes i orden. Unnskyldningen er at vi varunge davi kjøpte det og visste ikke hva vi rota oss opp i. Skal selge nå og kjøpe noe mindre. Anonymkode: 9c37b...7fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå