Gå til innhold

Hadde du vært lykkeligere dersom du hadde hatt mer penger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, tror du det, og hvor rik måtte du i så fall vært? Hvor mye mer penger måtte du hatt for at det skulle ha innvirkning på hvor lykkelig du hadde vært?

Anonymkode: 9184b...56f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, for da kunne jeg kjøpt en bedre og nyere leilighet. Den jeg har er gammel og ufiks, og jeg har ikke råd til å pusse den opp så den blir tipp-topp. 

Jeg trenger ikke penger til alt mulig annet rart her i livet, men altså et bedre og finere sted å bo hadde vært flott. Leiligheter av den typen på det stedet jeg har sett, ligger på mellom 7,8 og 8,5 mill.... det hadde vært drømmen å ha råd til en slik! :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nok penger til at økonomi ikke er en bekymring. Trenger ikke luksus. Men at jeg alltid har råd til basic ting som hus mat telefon nett osv... at hvis noe uforventet skulle skjedd så har man nok penger

så ja.. jeg hadde vært mer lykkelig og mindre stresset med mer penger

Anonymkode: 9258e...593

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Altså en million eller to hadde kommet godt med. Men feks 100 mill ville jeg ikke hatt, da hadde jeg følt i større grad at jeg burde gi bort pengene og isåfall prioritere  til hva.

Anonymkode: b454f...eae

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Måtte hatt nok penger slik at jeg aldri slapp å være bekymret for om kortet ville blitt avvist... Og at jeg hadde penger til å være med på absolutt alt jeg hadde lyst til. Nå er jeg student da, men mener f.eks å kunne være med på en helgetur i utlandet uten problem.

Anonymkode: c4a94...d93

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. Da hadde jeg uten tvil gått ned i stilling og hatt mere fritid, og reist mye mer. Hadde gjerne vært så rik at jeg egentlig ikke hadde trengt å jobbe.

Anonymkode: 64b01...a21

• Liker 14
Skrevet

Ville hjulpet veldig hvis jeg ikke måtte jobbe. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg vært lykkeligere. Rett og slett fordi 1000 bekymringer ang penger ikke hadde vært en problemstilling lenger. Å ha råd til å unne meg ting (som en ferietur, en tur på spa, medlemskap på treningssenter eller noe annet) kunne ha tilført livet mitt noen gleder også. 

Anonymkode: c582a...925

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drømmer om et hus ved sjøen, helst med brygge og strandlinje. Dette har jeg drømt om siden jeg var liten, og jeg hadde garantert vært lykkeligere om jeg hadde hatt en slik eiendom. Ulempen er at her jeg har valgt å bosette meg og stifte familie, koster en slik eiendom fort 30 millioner pluss, så da blir det nok med drømmen.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig hadde jeg vært lykkeligere. Rett og slett fordi 1000 bekymringer ang penger ikke hadde vært en problemstilling lenger. Å ha råd til å unne meg ting (som en ferietur, en tur på spa, medlemskap på treningssenter eller noe annet) kunne ha tilført livet mitt noen gleder også. 

I tillegg hadde det gjort meg veldig lykkelig om jeg kunne jobbet vesentlig mindre, og heller brukt tiden på familie og venner. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte hatt litt mer, sånn at jeg hadde litt til overs hver mnd, hadde råd til å skifte ut ting når de ble ødelagt, og hatt råd til klær alle årstidene også. Hadde jeg bare hatt det, skulle jeg aldri klagd igjen. Hadde ikke trengt å ha hverken bil, lappen, eller ferie, bare jeg kunne få det.

Anonymkode: 4eea2...92d

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde vært lykkeligere om jeg kunne jobbe mye mindre enn det jeg gjør, f.eks. jobbe 40-50%.

• Liker 5
Skrevet

Det spørs hvordan jeg hadde «fått» pengene, hadde jeg vunnet/fått pengene hadde jeg blitt lykkeligere for jeg hadde hatt råd til mer. 

Hadde jeg derimot måtte jobbe for pengene, masse overtid, reising osv hadde jeg ikke blitt lykkeligere. Jeg vil heller nøye meg med en grei inntekt, og ha masse tid til familien min, hadde det stjålet tid fra å være ned familien hadde jeg blitt ulykkelig. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt lykkeligere av masse penger, men skulle gjerne hatt det likevel, så jeg kunne kjøpt drømmekåken. Men et par hundre tusen mer lønn i året, så jeg kunne senke skuldrene ifht stille perioder (frilans) hadde gjort meg litt lykkeligere. Mer enn det hadde altså vært gøy, men ikke gjort noe rent lykkemessig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ville vært lykkeligere med mer penger. Penger er vår største bekymring og vi ser på en sommer hvor vi går kraftig i minus.. Men vi klarer oss vel. Jeg trenger ca 4 mill. Trenger ikke mer. Da ville jeg betalt ned all gjeld, kjøpt oss biler så hverdagen ble lettere, hatt en del stående på buffer/sparekonto/barnas sparekonto slik at man ikke trengte å bekymre seg over hvis bilen trengte reperasjoner eller ungene trenger regulering. Og sist men ikke minst - vi hadde hatt egenkapital nok til å kjøpt oss en leilighet passe stor nok for vår familie. Jeg trenger ikke et digert hus eller overdådig luksus, kanskje en leilighet eller rekkehus på ca 100 kvm. Bare nok til at vi klarer oss uten store bekymringer og ungene får hver sitt soverom. Bare sikkerheten over å eie noe eget og vite at man ikke må flytte når man minst ønsker det.. det ville vært en stor bekymring mindre i hverdagen.

Og i lys av å nettopp ha mistet jobben pga korona så ønsker jeg meg en jobb med stabil inntekt. Men det skal jeg klare å skaffe meg. 

Hadde jeg vunnet eller fått flere hundre millioner hadde jeg gitt bort svært mye til veldedige prosjekter. Det ville ikke nødvendigvis gjort meg direkte mer lykkelig, men kanskje andre mennesker?

Anonymkode: 0b169...5cd

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært i begge ender av skalaen. Jeg har vært fattig student, som måtte klare meg selv, og jeg har det slik som nå. Eget hus, egen bil, null gjeld. 

Studietiden er vel den lykkeligste/morsomste tiden i livet mitt. Samtidig så har jeg jo en større ro nå, som jeg kan betale regninger, alltid har nok penger til mat og det jeg har lyst på. Svaret kommer egentlig helt an på hva du legger i å være lykkelig. Penger i seg selv gjør deg ikke mer lykkelig, men klart du får mer fred i livet ved å ha NOK penger. Ikke nødvendigvis MYE. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nja, ville jo vært greit å bli kvitt huslånet, og ville også gjerne hatt mer rom til å ta fri fra jobben og reise (med barn og mann). Drømmehuset har vi, og hytte og biler. Kunne tenkt meg en betong en hytte ved sjøen (men bare om noen kunne tatt vedlikeholdet for oss). Tenker at det som kunne gjort meg/familien lykkeligere hadde vært mer tid sammen og fine opplevelser ❤️

Anonymkode: 155ec...a02

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tror du det, og hvor rik måtte du i så fall vært? Hvor mye mer penger måtte du hatt for at det skulle ha innvirkning på hvor lykkelig du hadde vært?

Nei.

Anonymkode: 634d9...b72

AnonymBruker
Skrevet

Ikkje store forskjellen i hvertfall. Har et yrke som ikke er forening med deltid uansett, og tjener godt. Litt ekstra penga hadde gjort det enklere å kjøpe neste bolig og bil men har egentlig så jeg klarer meg. 

Anonymkode: 8c6b0...a64

Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Nei. Jeg har nok penger. Men er ikke lykkelig. Kunne vært mange milliardær. Det hadde ikke hjelp den psykiske helsa mi uansett. Ingen penger i hele verden hjelper på det jeg sliter med.

Endret av Warrior

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...