AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #1 Skrevet 8. juni 2020 Jeg søkte på drømmejobben før jeg ble gravid. Hadde egentlig ingen forhåpninger om å faktisk få den, men det har jeg faktisk gjort. I mellomtiden har jeg selvfølgelig klart å bli gravid. Jeg visste om dette da jeg var på intervju, men for det første var det så tidlig at ikke alle jeg kjenner visste om det engang, pluss at de jeg spurte frarådet meg å fortelle noe om det til arbeidsgiver. Tiltredelsen er ikke før om et par måneder, så jeg vil da være synlig gravid. Jeg ønsker derfor å gi beskjed om situasjonen så snart som mulig til arbeidsgiver, men hva skal jeg si!? Er det noen som har vært i samme situasjon, som kan fortelle meg hva de nærmest ordrett sa? Anonymkode: 433a2...c75
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #2 Skrevet 8. juni 2020 Jeg fikk jobb i februar, med oppstart i august. Oppdaget i mars at jeg var 2 måneder på vei, og dermed ville være nesten fødeklar ved jobboppstart. Jeg gikk innom jobben jeg en gang på våren og fortalte hva som "hadde skjedd". Det var flaut, og jeg syntes det var fælt. Jeg følte veldig for å presisere at jeg kom sterkere tilbake senere. Jobben tok det fint de. (Jeg var jo enkel å erstatte med vikar, siden jeg jo absolutt ikke hadde opparbeidet meg uerstattelig kompetanse 😂🙈. ) Men jeg har fått vist meg i etterkant da. Så alt har gått fint. Nå er det liksom bare en morsom historie på jobb, og den nyansatte som så vidt rakk å møte på jobb før ungen kom. Vi får jo barn, og i etterkant har jeg tenkt at det jo var lettere for jobben da jeg fikk det barnet, enn barnet jeg fikk noen år senere -da var jeg jo vanskeligere å erstatte. Anonymkode: e4131...609 2
Vhgj Skrevet 8. juni 2020 #3 Skrevet 8. juni 2020 "Hei. Jeg venter barn. Dermed vil jeg informere at jeg mest sannsynlig går ut i permisjon uke X"
tangent Skrevet 8. juni 2020 #4 Skrevet 8. juni 2020 Bare si det rett ut. "Jeg er gravid og har termin da og da". Arbeidsgiver vet at folk kan bli gravide. Rettighetene dine har du uansett. Jeg skjønner du synes det er vanskelig men her er det enkleste det beste!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #5 Skrevet 8. juni 2020 2 minutter siden, Vhgj skrev: "Hei. Jeg venter barn. Dermed vil jeg informere at jeg mest sannsynlig går ut i permisjon uke X" Enig. Hvordan ellers skal man fortelle det? Man kan ikke akkurat buse ut med at det ikke var planlagt o.l. Anonymkode: 83825...2bd 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #6 Skrevet 9. juni 2020 Jeg skjønner deg, det er vanskelig å fortelle. Jeg startet i ny jobb i november, og fant ut jeg var gravid et par uker senere. Så på nyåret ble det snakk om at jeg skulle få opprykk til en bedre stilling. For å ikke sette min sjef i en vanskelig situasjon ringte jeg å fortalte jeg var gravid, før de tok endelig beslutning til om jeg skulle rykkes opp. Husker jeg grudde meg veldig. Min sjef tok det kjempefint og jobben har vært helt supre. Og dette er en mannsdominert arbeidsplass. Det går mange historier om firma som ikke er så greie når medarbeiderne blir gravide, men det trenger ikke være sånn der du jobber! Jeg ble veldig positivt overrasket ihvertfall:) Anonymkode: d2450...872
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå