Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg sliter med å lære meg nye ting på data (har konsentreasjonsproblem og lærevansker). Har felles økonomi med mannen min, så det er han som betjener nettbanken. Målet mitt er å klare å betjene kontoen min selv (betale regninger, overføre penger mellom kontoer, sjekke saldo etc). Har Nordea som bank og jeg syns nettbanken deres er så vanskelig å lære. Noen som har en bank med brukervennlig nettbank å anbefale? Noen som har DnB sin ( de har fysisk filial i byen jeg bor i) og er den enkel å bruke?

Anonymkode: e27f1...a02

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

DNB sin er enklest synes jeg. Har både hatt Nordea, OBOS og Sparebank1.

Anonymkode: 097da...39f

• Liker 2
Skrevet

Jeg har Dnb og synes den er superenkel å bruke. Veldig.

Har bare erfaring med nettbanken til èn annen bank da, DinBank.no sin, men den nettbanken var helt grei, den også, men ikke så enkel som Dnb. Svart bakgrunn i tillegg, noe jeg personlig synes ødelegger lesbarheten litt. Liker bedre å lese mørk skrift på hvit bakgrunn.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Skal foreslå for mannen min at vi bytter til dnb 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Sparebank 1 og syns den er tusen ganger bedre enn Nordea og DnB sine nettbanker. Hadde DnB en kort periode på grunn av boliglån og husker de skrøt så mye av hvor bra og enkel nettbank de hadde. Men det er den verste jeg har vært borti

Anonymkode: 5a8bc...5e0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er fornøyd med sbanken. Og lett å få svar på chat hvis man lurer på noe.

Anonymkode: 2fa98...cba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Sparebank1, og den er mer ryddig enn DNB sin nettbank. Det er de jeg har kjennskap til.

Anonymkode: 6c7b2...7bd

• Liker 1
Skrevet

Sparebanken Vest sin nettbank er ganske enkel og grei. Og det går kjapt på chat hvis man trenger hjelp. 

Skrevet

Sbanken er veldig enkel og lett å bruke. Dessuten balnt de beste på lånerente også. Anbefales! (Har tidl hatt DNB, og synes Sbanken har bedre løsning -og som sagt veldig brukervennlig!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker DNB over sparebank1, men det går mest på utseende. Jeg kan egentlig tenke meg at sparebank1 kan passe best for en som vil ha det veldig enkelt. Ikke det peneste utseende, men relativt god UX likevel.

Anonymkode: fc932...dde

AnonymBruker
Skrevet

Har både Sbanken og DNB. Fornøyd med nettbanken til begge. Når det gjelder app så droppet jeg DNB sin da jeg synes den er dårlig. Sbanken sin app er bra

Anonymkode: 2bd94...ca7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sbanken her også 👌

Anonymkode: 353af...7ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle tips! Både sparebank1 og dnb har avdelinger her, så da må det bli en av dem.

Hva betyr UX?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle tips! Både sparebank1 og dnb har avdelinger her, så da må det bli en av dem.

Hva betyr UX?

Det samme som GUI (graphic user interface) som gjerne er oversatt til grafisk brukergrensesnitt. D.v.s layouten på nettsiden og hvordan den er lagt opp og dens brukervennlighet. I prinsippet plassering av knapper, menyer og selve strukturen på nettsiden.

Gjest Fallabella
Skrevet

Jeg savner oppsettet i Sbanken etter at jeg byttet bank.

AnonymBruker
Skrevet

Enig i de som sier DnB. De lanserte ny versjon i fjor, og den nye er superenkel!

Anonymkode: 2605f...d1f

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr UX?

User eXperience. Brukeropplevelse. Det er hvordan du opplever tjenesten i bruk.

Anonymkode: 87fa2...3d4

AnonymBruker
Skrevet
På 8.6.2020 den 14.55, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Skal foreslå for mannen min at vi bytter til dnb 😊

Ja. DNB har den beste brukervennlige banken. Jeg har vært kunde i flere banker, og det er DNB som har den beste brukervennlige nettbanken. Nordea har den verste brukervennlige nettbanken, og ser ut som den er laget rundt 2005. Deretter har de ikke gjort noe med den.

Anonymkode: 4fc99...f6e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min er fra Vestlandet og fikk meg til å bytte til hennes lokalbank, Sparebanken Sogn og Fjordane, da vi kjøpte hus. Jeg er positivt overrasket over hvor bra utvikling en liten lokalbank har. De har en oversiktlig og brukervennlig nettbank som er helt lik mobilbanken deres, så man vet nøyaktig hvor man finner ting om man er på mobil eller PC. Et ekstra pluss er at man vet overskuddet deres går til å bygge opp et lokalsamfunn istedefor f.eks. DnB der du gjør noen få aksjonærer på toppen rike..

Anonymkode: 4d829...015

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min er fra Vestlandet og fikk meg til å bytte til hennes lokalbank, Sparebanken Sogn og Fjordane, da vi kjøpte hus. Jeg er positivt overrasket over hvor bra utvikling en liten lokalbank har. De har en oversiktlig og brukervennlig nettbank som er helt lik mobilbanken deres, så man vet nøyaktig hvor man finner ting om man er på mobil eller PC. Et ekstra pluss er at man vet overskuddet deres går til å bygge opp et lokalsamfunn istedefor f.eks. DnB der du gjør noen få aksjonærer på toppen rike..

Anonymkode: 4d829...015

Små sparebanker bruker standard løsninger som selges på markedet. Det er derfor de har brukervennlige nettbanker.

DNB eies 34 % av den norske staten og er den største aksjonæren. At noen få aksjonærer blir rike stemmer ikke, det er flere aksjonærer som blir rike...

Anonymkode: 4e248...250

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...