Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 60 kg og 160 cm og må ned minst 5 kilo for å oppnå matchvekt. Har til tider stillesittende jobb (jobber døgnvakter) og får til nøds presset inn en times gå tur mens jeg er på jobb. Tenker alltid at karbohydrater bør kuttes ned på, men et strikt LK kosthold er ikke min ting. Klarer ikke presse i meg fett og oppnå hodepine og det som verre er. Har tidligere spist mye på kvelden, men det har jeg sluttet med. Legger meg heller sulten. 

Jeg har kuttet ut brød, spiser ikke pasta/ris eller frukt. Erstatning blir da heller omelett eller brisk knekkebrød. Litt sukker blir det innimlm men unner meg heller noen glass vin (under 3 GR sukker) om jeg er fysen i helgene. Har lest at å kutte ut melk og gluten er bra for kroppen, men kjenner jeg går meg helt vill i slankejungelen..😔 Jeg drikker ikke melk, men liker feks ost på knekkebrød. Lifesum anbefaler 1700 kcal per døgn, men jeg synes dette høres mye ut? Nå vil jeg virkelig ned. Tar imot tips fra de som har greid det :) Kom gjerne med forslag til hva dere spiser ila en dag! 

Anonymkode: e4d2b...8b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør dette så komplisert. Du trenger ikke kutte ut matvarer eller spise ting du ikke liker. Bare reduser kaloriene. Enten kan du bare prøve å spise mindre enn du gjør. Eller du kan gå litt grundigere inn, og telle kalorier. Se på innholdsfortegnelsen på maten du bruker for å se hva som er kaloritett osv. Mengde sukker er ikke så viktig.

Anonymkode: bb6ea...e1b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

For meg er 1700kcal altfor mye for å gå ned i vekt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg holder meg på maks 1500 kalorier om dagen om jeg har lyst til å gå ned en del.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme her.

Anonymkode: 84fc5...0f2

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør dette så komplisert. Du trenger ikke kutte ut matvarer eller spise ting du ikke liker. Bare reduser kaloriene. Enten kan du bare prøve å spise mindre enn du gjør. Eller du kan gå litt grundigere inn, og telle kalorier. Se på innholdsfortegnelsen på maten du bruker for å se hva som er kaloritett osv. Mengde sukker er ikke så viktig.

Fører maten inn i lifesum. Jeg synes derimot 1700 er for mye, spes på stillesittende dager. Har regnet ut at 1800 er det som må til for å opprettholde vekt, så da må det vel minimum trekkes 500 kcal fra dette da? 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ligger på 1700-1800 kcal og går jevnt og trutt ned. Har gått ned 10 kg på 3 mnd og har nå snart landet på en vekt jeg trives med. Jeg har hele tiden spist helt alminnelig sunn mat og har tenkt å fortsette med det kostholdet og matinntaket jeg har, bare unne meg litt ekstra innimellom fremover. F.eks litt kake/ potetgull i helgene :)  (jeg spiser all slags mat, men mye grønnsaker generelt, og over 50% av middagene mine er vegetariske).  

Anonymkode: a8ad7...e66

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat klart å gå ned 5 kg. Spiser 1200 kcal om dagen.(Er liten) Det kan godt inkludere en is eller sjokolade hver dag. Ikke sunt, kanskje, men funker for meg.

Anonymkode: 951b3...e1a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ligger på 1700-1800 kcal og går jevnt og trutt ned. Har gått ned 10 kg på 3 mnd og har nå snart landet på en vekt jeg trives med. Jeg har hele tiden spist helt alminnelig sunn mat og har tenkt å fortsette med det kostholdet og matinntaket jeg har, bare unne meg litt ekstra innimellom fremover. F.eks litt kake/ potetgull i helgene :)  (jeg spiser all slags mat, men mye grønnsaker generelt, og over 50% av middagene mine er vegetariske).  

Anonymkode: a8ad7...e66

Ja som vi da ser er at det varierer fra person til person. Kommer an på høyde, utgangsvekt, kjønn, mye muskler osv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat klart å gå ned 5 kg. Spiser 1200 kcal om dagen.(Er liten) Det kan godt inkludere en is eller sjokolade hver dag. Ikke sunt, kanskje, men funker for meg.

Trener du også? 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker lifsum og har 1650 kacl som grense, jeg er 180 og 83 kg 🤷‍♀️ så 1700 på deg virker mye med mindre du er aktiv. 

Anonymkode: 58ba1...22a

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 60 kg og 160 cm og må ned minst 5 kilo for å oppnå matchvekt. Har til tider stillesittende jobb (jobber døgnvakter) og får til nøds presset inn en times gå tur mens jeg er på jobb. Tenker alltid at karbohydrater bør kuttes ned på, men et strikt LK kosthold er ikke min ting. Klarer ikke presse i meg fett og oppnå hodepine og det som verre er. Har tidligere spist mye på kvelden, men det har jeg sluttet med. Legger meg heller sulten. 

Jeg har kuttet ut brød, spiser ikke pasta/ris eller frukt. Erstatning blir da heller omelett eller brisk knekkebrød. Litt sukker blir det innimlm men unner meg heller noen glass vin (under 3 GR sukker) om jeg er fysen i helgene. Har lest at å kutte ut melk og gluten er bra for kroppen, men kjenner jeg går meg helt vill i slankejungelen..😔 Jeg drikker ikke melk, men liker feks ost på knekkebrød. Lifesum anbefaler 1700 kcal per døgn, men jeg synes dette høres mye ut? Nå vil jeg virkelig ned. Tar imot tips fra de som har greid det :) Kom gjerne med forslag til hva dere spiser ila en dag! 

Ikke overkompliser, Ts. Vekt er kalorier inn - kalorier ut. Spis mye lavkalori, og drit i mote-tull som lavkarbo etc. Spis 3-4 måltider og legg inn rom for slack. Da må hvert måltid inneholde ca 400 kalorier. Så enkelt. Spiser du et måltid av sjololade? Ok, da går du sulten. Spiser du en ordentlig god asfalt eller wok? Da går du mett. Men det er ditt valg. 400x4=1200 og så har du 3-400 i snack/drikke. Null problem å følge opp.

Anonymkode: 5423d...1c8

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trener du også? 

Nei, trener ikke. (Men tenkte å begynne nå..) Har brukt 10 uker på å gå ned de 5 kiloene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...