Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet
Blir man mensfri av p-stav og? Isåfall vil jeg bytte!

p-stav er akkurat det samme som p-sprøyte sa legen min. Den bare settes på en måte.

P-sprøyte er dessuten skadelig for skjelettet, man kan tape benmasse av å bruke dne.

Videoannonse
Annonse
Gjest 852,3
Skrevet
Må si jeg ble litt skremt av å lese innleggene her :o

Blir man mensfri av p-stav og? Isåfall vil jeg bytte!

Ikke nødvendigvis. Det varierer fra kvinne til kvinne. Noen blir frie, andre blør som bare rakkern.

P-sprøyte, minipiller og P-stav funker på samme måte, men de inneholder forskjellig dose hormoner i flg legen min. Fordelen med piller og stav er jo at du kan fjerne det på dagen dersom du blir dårlig.

Skrevet

Dette må jeg sjekke ut nærmere. Synes det er så utrolig deilig å slippe mensen.

Gjest 465343513
Skrevet

Mange som mister mensen på Cerazette minipiller og dersomm det er det du er ute etter.

Skrevet
Mange som mister mensen på Cerazette minipiller og dersomm det er det du er ute etter.

Det var det med å huske å ta disse pillene da :oops:

Skrevet

Jeg fikk "light" virkninger av mye av det som står her av cerazette.. Mensen kom og gikk som den ville, mye humørsvingninger som gikk over til depresjon...

Mye sur og grinete og ikke minst lat, hadde ikke energi i det hele tatt.. Var et enormt tiltak bare å sette på en vanskemaskin!

så ja, man kan få bivirkninger av all slags hormonprevensjon... Men som andre har nevnt, det er jo lettere å slutte på piller enn det er på en sprøyta!

Gjest gjest1
Skrevet

p-stav er akkurat det samme som p-sprøyte sa legen min. Den bare settes på en måte.

P-sprøyte er dessuten skadelig for skjelettet, man kan tape benmasse av å bruke dne.

Skriver under på begge. Jeg prøvde p-sprøyten som 17-åring, men hadde jeg visst det jeg vet i dag ville jeg aldri vurdert det engang. Særlig det med benskjørhet er skumle saker. Hører med til historien at jeg begynte å småblø hver eneste dag etter 5 mnd. Løp tilbake til p-piller så fort jeg kunne.

Skrevet

Jeg gikk opp 25 kg da jeg gikk på p-sprøyten, det er nå 1,5 år siden jeg sluttet på den og jeg har bare klart å gå ned ca 5 av de kg :(

I tillegg gjorde sprøyten at jeg fikk et veldig lunefullt humør.. så neitakk...!

P-piller derimot har jeg ingen sånne bivirkninger av, men det er vel individuelt.

Skrevet
Jeg gikk opp 25 kg da jeg gikk på p-sprøyten, det er nå 1,5 år siden jeg sluttet på den og jeg har bare klart å gå ned ca 5 av de kg :(

I tillegg gjorde sprøyten at jeg fikk et veldig lunefullt humør.. så neitakk...!

Da er vi to. Jeg gikk også opp 25-30 kg av p-sprøyta og det på 3 mnd. :-?

Nå har jeg klart å gå ned 8 av de kiloene på 3 mnd.... snart 3 år etter at jeg sluttet med sprøyta. :roll:

Humøret var jo som om jeg skulle være manisk depressiv, bortsett fra at i de periodene jeg ikke var deprimert var jeg morderisk og ikke overstadig happy. :roll:

Noen kan sikkert gå på p-sprøyta uten å få sånne bivirkninger, men det vet man jo ikke før man har prøvd den en periode. Og i mitt tilfelle var det jo da forsent. Så jeg vil ikke anbefale den til noen. (og det vil ikke legene jeg har snakket med heller, hverken min nåværende fastlege eller spesialistene på hormonlab'en - Aker Sykehus)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...