Kanutte Skrevet 8. juni 2020 #41 Skrevet 8. juni 2020 Da mine var babyer satte jeg dem i vippestol utenfor dusjen. Passet på at de var mette og hadde tørr bleie. Av og til ble de lei og gråt litt. Da lekte vi titt, titt bø. De 5 minuttene det tok å skylle håret og tørke meg gikk greit selv om de gråt. Jeg visste jo at de var både mette og tørre, de hadde bare tenkt at mamma ikke skulle få dusje. Da vi fikk flere barn hendte det også at babyen skrek litt om jeg holdt på å trøste en storebror og var alene med barna. Var mannen der delte vi selvsagt på.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #42 Skrevet 8. juni 2020 Baby ville ofte ha meg og ikke far, særlig den første tiden, det er vel et slags vær-ved-puppen instinkt. Har deltok masse i babystell, jeg hadde keisersnitt og han gjorde det meste en stund, så det var ikke problemet. Legg til kolikk og klistremerkebaby som kun sov liggende i armene våre, så var det ikke så lett å dusje. Jeg måtte få baby til å sove (oppå meg) så bytte til fars armer uten at hun våknet og oppdaget byttet. Å ligge på badegulvet gikk ikke uten at baby illskrek hele tiden, så ikke optimal dusjmetode. Alle de som sier det "bare" er å gjøre alt mulig mens baby sover, kan jo prøve å få gjort det mens du sitter og holder en sovende baby på fanget. Vi prøvde alt som fantes av triks for å klare å få baby til å sove alene, men nei. Hun våknet og illskrek hvis vi la henne fra oss eller prøve å få henne til å sovne alene. Mulig det hadde med kolikken å gjøre, siden hun hadde vondt trengte hun nærhet/trøst for å sove? Uansett: veldig vanskelig å dusje når hun ikke alltid godtok far. Anonymkode: cd078...8f8 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #43 Skrevet 8. juni 2020 Har aldri hatt så god tid som jeg hadde i fødselspermisjonen jeg 😳 Anonymkode: c45c8...4eb
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #44 Skrevet 8. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge hadde dere vært sammen? Anonymkode: 1cdfd...381 Hadde det slik selv. Var sammen i fire år før barn, og han var en fantastisk far til sine særkullsbarn. Anonymkode: c035a...883 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå