Gå til innhold

Dere som sier dere ikke har tid til å dusje, hvor er mannen deres?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hører hele tiden kvinner her inne som sier at de ikke har mer en 30 sekunder de siste 2 årene, eller at de ikke har fått fullført en kopp kaffe. 

Jeg skjønner at i enkelte ekstreme tilfeller kan dette stemme hvis du er alene med baby. Men dere som har mann, hvorfor deler dere ikke på ansvaret? 

Jeg fullammer og er hjemme med baby mens mannen er på jobb, men når han kommer hjem er jo han med baby mens jeg kan ta meg en lur eller en god dusj. 

Anonymkode: d8d5a...77a

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner det ikke jeg heller. Mannen min er sjømann, og jeg har da klart både å dusje og sove de siste 20 årene selv om jeg har vært alene med barna halvparten av tida.

Anonymkode: 915f2...a82

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Mye har nok å si at kvinner generelt ikke gir rom til mannen og passer på hva han gjør som en hauk. Jeg har sett det altfor ofte og i mange tilfeller ødelegger det parforholdet.

Anonymkode: 50673...5f9

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de aller, aller fleste fint har tid til å dusje. En baby sover innimellom, og selv de som har babyer som sover maks fem minutter om gangen, får fint dusja. Det går an å ta med seg babyen i dusjen og legge den på ei stellematte på gulvet i dusjen. Det er hva man gjør det til selv; noen mødre har jeg inntrykk av gjør seg mer stakkarslig enn de faktisk er... 

Anonymkode: 4bfae...81c

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Lurer også på det. Mann, vippestol, matte på gulvet 🤷‍♂️ 

Anonymkode: d33a3...161

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de aller, aller fleste fint har tid til å dusje. En baby sover innimellom, og selv de som har babyer som sover maks fem minutter om gangen, får fint dusja. Det går an å ta med seg babyen i dusjen og legge den på ei stellematte på gulvet i dusjen. Det er hva man gjør det til selv; noen mødre har jeg inntrykk av gjør seg mer stakkarslig enn de faktisk er... 

Og har man en mann i tillegg, er det iallfall ingen problemer. Da kan mannen fint sitte med babyen de fem-ti minuttene det tar å ta seg en dusj. Om babyen gråter, så tar den ikke skade av å bli trøstet, båret og busset av pappa i stedet for mamma. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mye har nok å si at kvinner generelt ikke gir rom til mannen og passer på hva han gjør som en hauk. Jeg har sett det altfor ofte og i mange tilfeller ødelegger det parforholdet.

Eller at mannen driter i alt og skylder på puppen for å slippe drittarbeidet? Som min - bare nekter å ta ansvar for noen ting. Vi har en ekstremt krevende baby på 7 mnd som hater å ligge alene på gulvet og kun sover 5 min med mindre vi triller tur. Mannen har aldri trillet en eneste tur, og han orker ikke ha ansvar for babyen en halvtime en gang for han er jo så sliten stakkars jævla idiot. Da er dusjing for meg en kamp. 

Anonymkode: b2e79...02f

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🙄 er så lei av at folk påstår det. Hva med at mannen tar en aktiv og fremmoverlent rolle som forelder, og ikke sitter på hendene sine og venter på at noen skal «gi en rom». 

Som forelder til mitt barn har ikke mannen min ventet på at jeg skal gi han noe som helst, så passiv og tankeløs er han ikke. 

Anonymkode: b35db...634

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Mens baby var liten dusja jeg mens han lå å koste seg på gulvet (Det var beroligende for han, og han kunne fint ligge der i 10/15 minutter. Kanskje sovna han til og med. Og babyene sover jo. Dusj og spis og drikk kaffe mens de sover?jada,babyen min sov 20 min i vogn/nestet de første 5 månedene, og kunne sove over 2 timer om det lå oppå meg. Så vet en del har klistremerkebabyer. Men iblant må en prioritere tenker jeg. Mens baby sover, da kan du enten spise, drikke, dusje eller sove selv, eller slappe av og se TV. Det er valg du må ta. Og lær deg å kjenn babyen din. Når baby er over 6 måneder pluss kan du bære baby på ryggen, og drikke kaffe. Aldri drikk kokvarm kaffe med baby på fanget. Men om du lar den stå en 5-10 min, så er den jo ikke kokvarm lengre, og en kan drikke den. Eller bruk termokopp, ikke mens baby er på fanget så klart, men da holder den varmen lengre, og du har lengre tid å drikke den på.

En må være fleksibel og finne nye metoder. De første ukene kan nok være litt slik. Føle en aldri får gjort noe, fordi baby krever deg hele tiden. Men så blir det enklere. Pappaen kan fint dulle med baby mens du dusjer i 5-10 min. Og om en mener ammingen er så slitsomt, at en klager på at ikke noe annet blir gjort, og det går utover helsa di. Så trø ei flaske med erstatning i hånda på far og gå å dusj. 

Anonymkode: 2f9b8...6cd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🙄 er så lei av at folk påstår det. Hva med at mannen tar en aktiv og fremmoverlent rolle som forelder, og ikke sitter på hendene sine og venter på at noen skal «gi en rom». 

Som forelder til mitt barn har ikke mannen min ventet på at jeg skal gi han noe som helst, så passiv og tankeløs er han ikke.

Anonymkode: b35db...634

Hva hjelper da det om han ikke får lov av kvinnen til å være aktiv med barnet. Vet om mange kvinner som nærmest biter hodet av mannen bare han skal holde babyen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min ville aldri være alene med baby. Aldri tatt ansvar, ingen trilleturer, ingenting. Babyen sov muligens 10 minutter av gangen, jeg rakk ofte ikke å skylle ut shampoen før han våkna.

Anonymkode: a247e...6e7

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min ville aldri være alene med baby. Aldri tatt ansvar, ingen trilleturer, ingenting. Babyen sov muligens 10 minutter av gangen, jeg rakk ofte ikke å skylle ut shampoen før han våkna.

Da kan mannen være alen litt, så kan støttekontakten hans passe barnet.

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mens baby var liten dusja jeg mens han lå å koste seg på gulvet (Det var beroligende for han, og han kunne fint ligge der i 10/15 minutter. Kanskje sovna han til og med. Og babyene sover jo. Dusj og spis og drikk kaffe mens de sover?jada,babyen min sov 20 min i vogn/nestet de første 5 månedene, og kunne sove over 2 timer om det lå oppå meg. Så vet en del har klistremerkebabyer. Men iblant må en prioritere tenker jeg. Mens baby sover, da kan du enten spise, drikke, dusje eller sove selv, eller slappe av og se TV. Det er valg du må ta. Og lær deg å kjenn babyen din. Når baby er over 6 måneder pluss kan du bære baby på ryggen, og drikke kaffe. Aldri drikk kokvarm kaffe med baby på fanget. Men om du lar den stå en 5-10 min, så er den jo ikke kokvarm lengre, og en kan drikke den. Eller bruk termokopp, ikke mens baby er på fanget så klart, men da holder den varmen lengre, og du har lengre tid å drikke den på.

En må være fleksibel og finne nye metoder. De første ukene kan nok være litt slik. Føle en aldri får gjort noe, fordi baby krever deg hele tiden. Men så blir det enklere. Pappaen kan fint dulle med baby mens du dusjer i 5-10 min. Og om en mener ammingen er så slitsomt, at en klager på at ikke noe annet blir gjort, og det går utover helsa di. Så trø ei flaske med erstatning i hånda på far og gå å dusj. 

Anonymkode: 2f9b8...6cd

Sånne kommentarer er så provoserende for oss som har babyer som ikke sover på dagen uten å være i bevegelse. Min baby sover bare mens vogna triller. Stopper vogna så våkner babyen. Elektrisk vognvugger fungerer ikke. Jeg får ikke dusjet mens jeg triller vogn. Jeg får ikke slappet av, sett på TV eller sovet mens jeg triller vogn. 

(For ordens skyld: jeg greier fint å drikke kaffe og dusje selv om jeg ikke gjør det mens babyen sover, altså).

Anonymkode: 2f679...e58

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres mer ut som en byrde enn en far for barnet. Hva er egentlig vitsen i å være med sånne menn? Må jo være mye bedre å være alene enn å konstant bli påmint hva for en ubrukelig far man har valgt til barnet sitt.. 

Sorry altså men er sjokkerende hva kvinner finner seg i.

Anonymkode: 7593d...913

• Liker 17
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller at mannen driter i alt og skylder på puppen for å slippe drittarbeidet? Som min - bare nekter å ta ansvar for noen ting. Vi har en ekstremt krevende baby på 7 mnd som hater å ligge alene på gulvet og kun sover 5 min med mindre vi triller tur. Mannen har aldri trillet en eneste tur, og han orker ikke ha ansvar for babyen en halvtime en gang for han er jo så sliten stakkars jævla idiot. Da er dusjing for meg en kamp. 

Anonymkode: b2e79...02f

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får dere barn med slike menn? Det kommer neppe som noen overraskelse at han er dust.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok stort sett en overdrivelse at man "aldri får tid til å dusje mer" eller "aldri får drukket en kopp varm kaffe" (skjønt jeg må ha termokopp for å få til det siste der hver dag, jeg liker kaffen min glovarm). 

Men det kan jo være ting som at man egentlig likte å våkne med en frisk dusj om morgenen, men da er mannen reist på jobb og babyen urolig og vil ikke ligge på ei matte/i en vippestol etc. Eller at man har en veldig urolig baby og når man har sjansen til å dusje så har man egentlig ikke noe overskudd igjen til det. De aller første ukene med førstemann måtte jeg avbryte noen forsøk på å ta en litt lengre dusj med både sjampo og balsam i håret fordi babyen hylte og ikke roet seg hos mannen. Det var ikke en varig utfordring, og har aldri vært sånn med andremann. Men det finnes sikkert de som har det sikkert slik over lengre tid. 

Anonymkode: a32e3...615

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Brunello skrev:

Hvorfor får dere barn med slike menn? Det kommer neppe som noen overraskelse at han er dust.

Han var verdens mest ansvarsfulle og snille mann før babyen kom. Så jeg trodde jeg fikk barn med den mannen. Han forandret seg veldig etter det. Jeg vet ikke om jeg orker det i lengden nei.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer selv om jeg er alene med baby og to små på morningen. Går ikke ut døren uten en dusj, tannpuss og rene klær. Babyen ligger i vogn/vippestol eller på et håndkle. De to andre vandrer litt frem og tilbake, ser på tv, spiser eller leker. Får satt på klesvask, oppvask, vasket og ryddet med tre barn i hus selv om jeg er alene. Alt går. 

Anonymkode: c8236...0e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånne kommentarer er så provoserende for oss som har babyer som ikke sover på dagen uten å være i bevegelse. Min baby sover bare mens vogna triller. Stopper vogna så våkner babyen. Elektrisk vognvugger fungerer ikke. Jeg får ikke dusjet mens jeg triller vogn. Jeg får ikke slappet av, sett på TV eller sovet mens jeg triller vogn. 

(For ordens skyld: jeg greier fint å drikke kaffe og dusje selv om jeg ikke gjør det mens babyen sover, altså).

Anonymkode: 2f679...e58

Hvorfor har du lært baby å bare sove i bevegelse på dagtid? Regner med du ikke triller vogn hele natten, så da klarer han jo å sove vanlig. 

Anonymkode: 1cdfd...381

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører hele tiden kvinner her inne som sier at de ikke har mer en 30 sekunder de siste 2 årene, eller at de ikke har fått fullført en kopp kaffe. 

Jeg skjønner at i enkelte ekstreme tilfeller kan dette stemme hvis du er alene med baby. Men dere som har mann, hvorfor deler dere ikke på ansvaret? 

Jeg fullammer og er hjemme med baby mens mannen er på jobb, men når han kommer hjem er jo han med baby mens jeg kan ta meg en lur eller en god dusj. 

Anonymkode: d8d5a...77a

Fordi enkelte babyer kun vil ha mamma og skriker like hysterisk når far holder som om man la dem fra seg på gulvet, og ikke alle kvinner (eller menn) klarer å stå i det.

Anonymkode: dc8f8...75e

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...