AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #1 Skrevet 8. juni 2020 Jeg er i uke 40 i morgen, og våknet i dag klokken fem med skikkelige magesmerter. Så gikk dette raskt over i kraftige sammentrekninger med skikkelige menssmerter i rygg og foran på hver side. Jeg begynte etterhvert å telle det jeg trodde var rier, da de var relativt regelmessige. Fra fem på morgenen til klokken ti, var det gjennomsnittlig 8 minutter mellom hver sammentrekning og jeg ringte sykehuset - overbevist om at fødselen var i gang. Var og ekstremt kvalm, og satt med bøtte uten at noe kom opp. Men da jeg kom på sykehuset, så var det ingen tegn til noe som helst modning! Jeg ble helt sjokka. Jordmora var ikke den hyggeligste damen jeg har møtt, og hun hadde veldig dårlig tid. Og jeg ble sendt rett hjem igjen. Jeg har fortsatt sammentrekninger og de er vonde. Og nå hadde jeg plutselig en liten blødning - friskt blod. Jeg skjønner at fødsel skjer når den skjer, og det hadde vært en fin trøst om ikke jeg hadde så vondt. Kan denne blødningen komme fra at hun undersøkte meg - eller er det mest sannsynlig en tegningsblødning? Og kan det i såfall modnes så fort? 🙈 Noen andre med samme erfaringer eller med trøstende ord? Anonymkode: 2ce70...23f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #2 Skrevet 8. juni 2020 En kan ha en del rier som ikke åpner opp før det setter i gang. Selv hadde jeg timer hver dag med maserier,men de ga seg og lot vente noen timer før de fortsatte. Modningen kan komme plutselig. Og enten var blødningen en tegningsblødning, og det setter igang. Eller at hun trigget noe oppi dær. Som også kan være med å sette i gang. Men er du usikker, så kan du eventuelt ringe den faste jordmor og høre, om du har gått til jordmor tidligere? Og fortelle hvordan du ble møtt. De anbefaler vell 1. Gangs fødende å vente med å komme inn på føden til det er rundt 3-5 Min mellom riene. Om det ikke er noe som skal tilsi noe annet. Så om du merker nå at det øker på, og blir tettere mellom riene utover dagen, så kontakt de igjen. Anonymkode: 55120...b86
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #3 Skrevet 8. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: En kan ha en del rier som ikke åpner opp før det setter i gang. Selv hadde jeg timer hver dag med maserier,men de ga seg og lot vente noen timer før de fortsatte. Modningen kan komme plutselig. Og enten var blødningen en tegningsblødning, og det setter igang. Eller at hun trigget noe oppi dær. Som også kan være med å sette i gang. Men er du usikker, så kan du eventuelt ringe den faste jordmor og høre, om du har gått til jordmor tidligere? Og fortelle hvordan du ble møtt. De anbefaler vell 1. Gangs fødende å vente med å komme inn på føden til det er rundt 3-5 Min mellom riene. Om det ikke er noe som skal tilsi noe annet. Så om du merker nå at det øker på, og blir tettere mellom riene utover dagen, så kontakt de igjen. Anonymkode: 55120...b86 Takk for svar ❤ føler meg nesten flau og mislykket. Samboer hjemme fra jobb og alt, og så var det ingenting.. Jeg er aneretangsfødende. Men fødselen endre i hastesnitt etter 16 timer, og jeg mistet 2 liter blod. Pressriene var visst ikke optimale den gang. Og jeg husker jeg måtte "grine" meg inn på sjekk hos sykehuset da jeg hadde rier som ikke ble hyppigere over en hel dag. Så det sitter nok veldig igjen. Krysser bare fingrene for at jeg ikke misforstår kroppen helt. Jordmoren på sykehuset sjekket meg og sa veldig krass "Her var det jo ikke modent noen ting! Jeg får så vidt inn en finger, så du føder ikke på en stund du!". Det var hele tonen i det. Og det at hun sa at det var en stund til. Ts Anonymkode: 2ce70...23f
SusanneLorentze Skrevet 8. juni 2020 #4 Skrevet 8. juni 2020 I mine to fødsler så har jeg ikke vært moden før rett før pressriene. Første starta med murring, som gradvis økte over et døgn. Når vannet gikk ble det mye vondere, dro på sykehuset og da var det 4 cm og 3 kvarter etter hadde jeg 10 cm. andre fødsel starta med vannavgang uten rier, riene kom etterhvert, og økte gradvis. Jeg ble skrevet inn mens jeg hadde gjevne, gode rier men ble ikke undersøkt nedentil pga vannavgang (større fare for infeksjon). Etter et par timer på venterom ble riene mye vondere og jeg klarte ikke sitte/ligge, men sto å trippet. Ble undersøkt da og hadde ingen modning. Ble likevel sendt på fødestua pga hyppigheten og kraften på riene og fødte 4 timer senere (trengte litt lystgass 😬) Noen går modne lenge, mens andre (som meg) har ingen modning før alt skjer rimelig kjapt.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #5 Skrevet 8. juni 2020 Høres ut som det er på gang når du blør da, det opplever man stort sett bare når det begynner å åpne seg 😊 Og ja, det kan skje plutselig. Jeg var på kontroll dagen før termin, ingen tegn til modning, fødte samme kveld. Andre fødsel skulle jeg settes igang en uke på overtid. Ingen tegn til modning. Ble lagt inn og fikk beskjed om at jeg skulle få ballong en times tid etter. Når de kom for å sette i gang så hadde plutselig fødselen satt i gang av seg selv. Når det er sagt så har begge fødslene mine vært styrtfødsler da, så går generelt kjapt for meg 😅 Anonymkode: fa41f...db6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #6 Skrevet 8. juni 2020 2 timer siden, SusanneLorentze skrev: I mine to fødsler så har jeg ikke vært moden før rett før pressriene. Første starta med murring, som gradvis økte over et døgn. Når vannet gikk ble det mye vondere, dro på sykehuset og da var det 4 cm og 3 kvarter etter hadde jeg 10 cm. andre fødsel starta med vannavgang uten rier, riene kom etterhvert, og økte gradvis. Jeg ble skrevet inn mens jeg hadde gjevne, gode rier men ble ikke undersøkt nedentil pga vannavgang (større fare for infeksjon). Etter et par timer på venterom ble riene mye vondere og jeg klarte ikke sitte/ligge, men sto å trippet. Ble undersøkt da og hadde ingen modning. Ble likevel sendt på fødestua pga hyppigheten og kraften på riene og fødte 4 timer senere (trengte litt lystgass 😬) Noen går modne lenge, mens andre (som meg) har ingen modning før alt skjer rimelig kjapt. Det gir meg et lite håp! Jeg hadde utrolig vonde "rier" hele morgenen. Så var helt sikker på at jeg hadde noooe åpning når jeg skulle undersøkes. Og så skulle jeg ønske at hun undersøkte meg mer enn å bare sjekke nedentil og sende meg hjem. Men nå har de riene forsåvidt avtatt, så jeg krysser alt jeg har for at de tar seg opp igjen, ihvertfall i løpet av uka. Klarer jo så vidt å stå oppreist når de står på, så er helt utslitt. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som det er på gang når du blør da, det opplever man stort sett bare når det begynner å åpne seg 😊 Og ja, det kan skje plutselig. Jeg var på kontroll dagen før termin, ingen tegn til modning, fødte samme kveld. Andre fødsel skulle jeg settes igang en uke på overtid. Ingen tegn til modning. Ble lagt inn og fikk beskjed om at jeg skulle få ballong en times tid etter. Når de kom for å sette i gang så hadde plutselig fødselen satt i gang av seg selv. Når det er sagt så har begge fødslene mine vært styrtfødsler da, så går generelt kjapt for meg 😅 Anonymkode: fa41f...db6 Blødningen er over igjen, men kan jo håpe at det var et lite tegn på at det skjer noe ordentlig snart. Deilig når det går så kjapt da! 😅 må være drømmen! "Alt" gikk galt forrige fødsel for min del, og jeg ble ikke tatt seriøst den gang. Så føler det litt på samme måte denne gang, og det stresser meg litt. Ikke bare-bare å skulle produsere et menneske altså! 😌 Anonymkode: 2ce70...23f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #7 Skrevet 8. juni 2020 Så dumt at du ble møtt på den måten. Jeg hadde mye maserier på kveldene de siste ukene før andre fødsel, skikkelig vondt og slitsomt. Mine roet seg alltid igjen etter akseptabel tid, men jeg fikk beskjed om at hvis de varte så lenge at jeg ble utslitt og ikke fikk sovet, så måtte jeg ringe føden. Det var mulig å komme dit og få noe å sove på for å ikke være helt ødelagt alt innen fødselen begynte ordentlig. På siste kontroll på termindagen var det modent, innen det hadde ikke sammentrekningene noen effekt. Fødselen gikk veldig raskt og greit da det endelig var alvor. Du har ingen grunn til å føle deg flau ❤️Jeg syns fortsatt det er vanskelig å bedømme hva som er fødsel nå etter to fødsler. Første gang holdt vi på å komme for sent til sykehuset, så jeg stresset også en del denne gangen. Lykke til! Anonymkode: 32a56...743
snurk Skrevet 9. juni 2020 #8 Skrevet 9. juni 2020 Kan dessverre gå flere dager med maserier, det gjorde det med meg og jeg var alltid like skuffa hver gang jordmor sjekka og det fortsatt IKKE var åpning 🙄🙄🙄 men det høres jo ut som du ikke har så lenge igjen nå (om du ikke allerede er i fødsel) 😁
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #9 Skrevet 9. juni 2020 På 8.6.2020 den 12.17, AnonymBruker skrev: Jeg er i uke 40 i morgen, og våknet i dag klokken fem med skikkelige magesmerter. Så gikk dette raskt over i kraftige sammentrekninger med skikkelige menssmerter i rygg og foran på hver side. Jeg begynte etterhvert å telle det jeg trodde var rier, da de var relativt regelmessige. Fra fem på morgenen til klokken ti, var det gjennomsnittlig 8 minutter mellom hver sammentrekning og jeg ringte sykehuset - overbevist om at fødselen var i gang. Var og ekstremt kvalm, og satt med bøtte uten at noe kom opp. Men da jeg kom på sykehuset, så var det ingen tegn til noe som helst modning! Jeg ble helt sjokka. Jordmora var ikke den hyggeligste damen jeg har møtt, og hun hadde veldig dårlig tid. Og jeg ble sendt rett hjem igjen. Jeg har fortsatt sammentrekninger og de er vonde. Og nå hadde jeg plutselig en liten blødning - friskt blod. Jeg skjønner at fødsel skjer når den skjer, og det hadde vært en fin trøst om ikke jeg hadde så vondt. Kan denne blødningen komme fra at hun undersøkte meg - eller er det mest sannsynlig en tegningsblødning? Og kan det i såfall modnes så fort? 🙈 Noen andre med samme erfaringer eller med trøstende ord? Anonymkode: 2ce70...23f Ikke helt samme bås siden jeg kun er 33 uker på vei. Men jeg er på 5 døgn med regelmessige sammentrekninger, uten modning. Har de hele døgnet hvert 10 min, må i blant puste meg igjennom og kroppen blir veldig sliten. Første natten med det så var jeg inne på føden og da hadde jeg 3-4 stk på 10 min. Spis, hvil, dusj, paracet, TV, er det jeg driver med om dagen. I ny og ne vasker jeg på kjøkkenet, badet og henger opp klær. Så prøver jeg alltid å prioritere hvile, det er rådene jeg har fått fra føden. Det beste er jo å være uthvilt til det faktisk skjer. Anonymkode: 977e7...496
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå