AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #1 Skrevet 8. juni 2020 Dette er litt tungt å skrive, men jeg må få det ut på en eller annen måte da jeg ikke har noen å snakke og jeg lurer litt på om jeg faktisk er alene om dette problemet. Jeg er student og bor langt borte fra familie og hjembyen. På studiet klarer jeg meg veldig bra, men jeg har til slutt innsett at jeg ikke har en eneste nær relasjon til folk på min alder rundt meg og det har jeg strengt tatt slitt med hele livet. Jeg har gjort forsøk og prøver kontinuerlig å bli mer kjent med andre og finne på ting på fritiden, men.... - Vennene jeg fikk i fadderuken på studiet har alle hoppet av og flyttet bort. Klassen er stor og det er vanskelig å bli kjent med nye da alle allerede har sin egen lille gjeng. Jeg har to jeg sitter med fast, men jeg blir ikke inkludert i avtalene deres og idéer om å finne på ting utenom forelesninger så kommer de med unnskyldninger om at de ikke kan. Jeg har egentlig godtatt at disse kun er noen å sitte med i forelesningstimene, men nå skal de begge flytte vekk til høsten så da blir jeg sittende alene. - Jeg har vært med i flere studentorganisasjoner og er fremdeles med i et par, både faglig og idrett. Her har jeg heller ikke knyttet noen nære relasjoner og ingen virker spesielt interessert i meg. Ingen sier hei, tar initiativ til å prate (jeg gjør selvfølgelig det, spør dem spørsmål, prøver å bli kjent, snakker om det vi har til felles i organisasjonen, osv), eller gir inntrykk av at de har lyst å finne på noe utenfor studentorganisasjonen. - Jeg har hatt summer internships hvor vi vært team med flere i min aldersgruppe. Jeg har foreslått å finne på noe etter jobb, ta en treningsøkt sammen, osv, ingen har hatt lyst. - Klassekamerater fra videregående som jeg en sjelden gang dro på fest med er det nærmeste jeg har hatt venner. Jeg har forsøkt å ta opp kontakten med dem og spørre om vi skal finne på noe eller samles. Ingen er interessert. Og slik går det jo. Jeg fremstår kanskje som litt slits