Gå til innhold

Ferdig med barn! Sparer dere på babytøyet da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tar dere vare på av klær etter egne barn? Jeg lurer på om jeg kan klare å begrense meg til å spare på første nyfødt-antrekk, første jule-kjole, første 17 mai kjole. Det hun hadde på seg da hun tok sine første skritt? Sånn for minnenes skyld + ekstra fint hjemmestrikk..

Jeg har tatt vare på alt til nå, men er nødt til å rydde pga plassmangel, og nå kommer lillebror, så er uansett mye av tøyet som ikke egner seg for gjenbruk av gutt.

Men synes det er vanskelig å selektere... sukk. Prøver å si til meg selv at det er jo bare klær, er helt merkelig å knytte seg sånn til det!! Hjelp meg!!

Moren min har forresten tatt vare på en hel sekk med sparkebukser fra da jeg selv var baby, jeg har ikke brukt noe av det på jenta mi. Jeg har jo ingen minner om dem selv, men synes det er kjempevanskelig å kvitte meg med dem også....sukk.

Anonymkode: 9e781...7ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så heldig at jeg har fått nevø nå, så han får sekk etter sekk med klær og annet utstyr. :)  Sparer på ingenting. Jeg har bilder. :) Den generasjonen nå har mest dokumentert barndom noen sinne, i form av digitale bilder. Det får være nok. :) 

Anonymkode: 7db4e...eff

Skrevet

Jeg har tatt vare på det babytøyet jeg liker best, og som gir mest "minner". Har selv brukt babytøy fra da jeg var liten på mine egne barn. Det er jo litt gøy syns jeg. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sparer på hjemmestrikk, resten selger jeg eller gir bort til venner. 

Anonymkode: eb731...497

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sparer kun enkelte hjemmestrikk, og er eller annet antrekk som ble brukt heltinne starten som minne. Sparer festdrakter som kan brukes av barn/barnebarn. Ellers gir jeg vekk alt av klær til slekt og venners barn. 

Anonymkode: 1942a...180

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gir bort det meste. Sykt digg å få det vekk!

Anonymkode: 31098...91d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sparer på strikkeklær, og litt spesielle klær, juleantrekk, kjoler osv, resten har jeg gitt bort. Første sko har vi også tatt vare på ❤️ min mor har tatt vare på masse etter meg og min bror 😅 det har vært veldig koselig å se gjennom som voksen, men man kan ikke ta vare på alt for mye synes jeg. Det tar jo plass også. 

Anonymkode: 762c1...2b3

• Liker 3
Skrevet

Jeg har spart på hjemmestrikk og de aller, aller fineste/kuleste/mest spesielle babyklærne. Litt med tanke på barnebarn og litt nostalgi. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke plass til å ta vare på noe særlig.

Vi prioriterer å ta vare på det våre slektninger har laget som fremdeles kan være fint om noen år.

Men ingen av mine søsken har kjærester, så det ser ikke ut til at de vil få barn med det første noen av dem, og begge nærmer seg/er passert 30 år.

Av hans søsken er det heller ikke noe fotballag av nye slektninger som kunne ha arvet klær.

Men det er veldig vanskelig å kvitte seg med ting. Jeg er nøye på å alltid ta bilder av slike sentimentale ting. Lettere å ta vare på bilder.

Anonymkode: fc2c7...8d2

AnonymBruker
Skrevet

Mamma sparte på en kasse med diverse dagligdagse babyklær som jeg fikk bruke som tøy til dukken min. Resten er gått i arv og kastet. 

Anonymkode: d5957...658

AnonymBruker
Skrevet

For meg har barneklær stor affeksjonsverdi. Har arvet bort og solgt en del etter mine to, men de fineste plaggene som jeg/vi har et forhold til har jeg valgt å beholde selv. Det tilsvarer 3 oppbevaringsbokser fra str. 50-110 

Anonymkode: 9f4c8...c71

Gjest AnnaW
Skrevet

Noen få plagg, det første strikketøyet, fintøy o.l. resten er solgt eller på Fretex:)

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tar dere vare på av klær etter egne barn? Jeg lurer på om jeg kan klare å begrense meg til å spare på første nyfødt-antrekk, første jule-kjole, første 17 mai kjole. Det hun hadde på seg da hun tok sine første skritt? Sånn for minnenes skyld + ekstra fint hjemmestrikk..

Jeg har tatt vare på alt til nå, men er nødt til å rydde pga plassmangel, og nå kommer lillebror, så er uansett mye av tøyet som ikke egner seg for gjenbruk av gutt.

Men synes det er vanskelig å selektere... sukk. Prøver å si til meg selv at det er jo bare klær, er helt merkelig å knytte seg sånn til det!! Hjelp meg!!

Moren min har forresten tatt vare på en hel sekk med sparkebukser fra da jeg selv var baby, jeg har ikke brukt noe av det på jenta mi. Jeg har jo ingen minner om dem selv, men synes det er kjempevanskelig å kvitte meg med dem også....sukk.

Anonymkode: 9e781...7ad

Jeg har tatt vare på alt jeg synes var fint. Altså første baby antrekk, hjemmestrikk og noen fine kjoler og noe utetøy. Tilfelle søstera mi får barn og om barnet mitt noen gang skal få barn.. ❤️

Anonymkode: db03f...7b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spart på det aller fineste og hjemmestrikk med tanke på arving. Har det i en eske som er 30x30cm og tenker at det er absolutt max. 

Anonymkode: 34300...e0f

AnonymBruker
Skrevet

Har spart på det han fikk i gave. Noe som jeg har kjøpt selv, og alt hjemmestrikket. Gode minner, og kanskje fint for han å få når han blir voksen, og kanskje får egne barn. Hverdagsklær, ullundertøy og slikt blir gitt videre🙂

Både mine foreldre, og mannens foreldre han tatt vare på mye fra vi var små, og det er gøy å ha det. Har ved noen anledninger brukt klær fra vi var små. Både ullklær, tepper og en pelsjakke med lue til. Laget av geitepels, for ordens skyld😎

Anonymkode: b39d0...3a8

• Liker 1
Skrevet

Vi har tatt vare på noen få plagg. De aller første plaggene, noe hjemmestrikket. Ikke så mye. Ikke ment for å arves, kun som affeksjonsverdi så derfor ser jeg heller ikke poenget med å beholde for mye.

AnonymBruker
Skrevet

Tar vare på hjemmestrikk og fine ulldresser av dyrere merker. Alt annet gir jeg bort. Pent brukt utstyr selges eller gis bort. 

Anonymkode: 5858a...d26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar vare på strikkaklær og noen få plagg som betyr noe, resten gir jeg fortløpende til Fretex.

Anonymkode: 155a6...149

Skrevet

Jeg har bare spart på noen ytterst få favorittplagg, som jeg likte best. Ikke mange. Alt får plass i en liten pappeske, sammen med noen favorittbarnebøker og leker. Merket kassen med barnets navn og "baby-ting", og satt den på loftet.  

Måtte gjøre det samme som deg; være selektiv og rydde. Så veldig mye gikk til gjenbruk hos venner og bekjente som fikk barn, og annet gikk til fremmede som ville ha og svarte på Gis-bort-annonse. Noen ting gikk også i søpla, hvis det var dårlig kvalitet og blitt slaskete i vask og fått matflekker etc på seg. Sorterte med hard hånd i flere omganger, inntil kun de få plaggene i baby-esken nevnt ovenfor var igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt av strikkeklær er pakket bort, og det fineste av baby klærene ☺️

Anonymkode: e4305...bfd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...