AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #1 Skrevet 8. juni 2020 Hvordan er det å flytte til Trondheim for å studere? Jeg bor i sølandet og er ikke så veldig glad i masse snø og mørke. Og engetlig ikke store byer heller 😁😁 . Så er litt usikker på om jeg tar studieplassen eller venter ett år til for å komme inn i Oslo. Det gjelder psykologi profesjon. Anonymkode: 86464...bf0
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #2 Skrevet 8. juni 2020 Trondheim er en liten storby, så ut fra det vil jeg tro at du vil trives her selv om det er mørkt på vinteren. Slaps har de i Oslo også. Har ikke gått profesjon, men har hørt fra venner at det er ei aktiv linjeforening. Anonymkode: 4fe35...74f 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #3 Skrevet 8. juni 2020 Det er ikke SÅ mørkt her oppe, og det er nok mer slaps eller is enn det er snø. Hvis du bor på Lade kommer våren tidligere. Personlig har jeg trivdes helt greit, men har tenkt å flytte til Østlandet snart, nærmere varmen. Storby er også å ta i, jeg får ikke helt storbyfølelsen av Trondheim, og jeg er opprinnelig fra bygda. Det er mer koselig enn det er urbant her. Anonymkode: 14a7f...752 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #4 Skrevet 8. juni 2020 Skulle nesten tro det var Tromsø du skulle flytte til ut i fra beskrivelsen om snø og mørke. Anonymkode: dd693...6da 10
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #5 Skrevet 8. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Skulle nesten tro det var Tromsø du skulle flytte til ut i fra beskrivelsen om snø og mørke. Anonymkode: dd693...6da 😁😁 Anonymkode: 86464...bf0
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #6 Skrevet 8. juni 2020 Trondheim har et bittelite sentrum, og vinteren er ikke alltid mye å skryte av. Er mer slaps og is, enn en tradisjonell snøtung vinter. Det blir mørkt på vinteren, men det har ikke så mye å si, vi har jo strøm De pynter med lys i sentrum, og det er kos å mure seg inne med stearinlys på kveldene. Sommeren er værre. Sjeldent veldig varmt, masse måker og det blir ikke skikkelig mørkt. Psykologi profesjon ligger vel på Dragvoll, og der er du et stykke utafor sentrum. Genialt dersom du liker å gå i marka, da Estenstadmarka er rett ved. Anonymkode: d118a...784 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #8 Skrevet 8. juni 2020 Er ikke hele Norge mørkt på vinteren? Anonymkode: f0d8f...15c 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #9 Skrevet 8. juni 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke hele Norge mørkt på vinteren? Anonymkode: f0d8f...15c Det er forskjell på mørkt og MØRKT. Anonymkode: 942a9...aa4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #10 Skrevet 8. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er forskjell på mørkt og MØRKT. Anonymkode: 942a9...aa4 Ja, og MØRKT er det da ikke i trondheim Anonymkode: 37c0f...96b 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #11 Skrevet 8. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, og MØRKT er det da ikke i trondheim Anonymkode: 37c0f...96b Det er mørkere enn på Vestlandet f.eks., men enig i at det ikke er plagsomt mørkt. Dessuten er sommernettene lange og fine. Anonymkode: 14a7f...752 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #12 Skrevet 8. juni 2020 jobba i trondheim i 2018, ble overrasket over hvor liten byen var misunner ikke dem som bodde langs trikke/tog banen, må jo riste i hele blokka? Anonymkode: 10a98...ef4 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #13 Skrevet 8. juni 2020 Trondheim er altfor lite. Liker Oslo pga man kan være mer anonym, mye mer å by på. Er fra et lite sted selv, så orker ikke det at alle skal kjenne alle. Anonymkode: 8feac...1bd 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #14 Skrevet 8. juni 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, og MØRKT er det da ikke i trondheim Definitivt ikke. Anonymkode: 942a9...aa4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #15 Skrevet 8. juni 2020 32 minutter siden, AnonymBruker said: jobba i trondheim i 2018, ble overrasket over hvor liten byen var misunner ikke dem som bodde langs trikke/tog banen, må jo riste i hele blokka? Anonymkode: 10a98...ef4 Har de ikke trikk og tog i Oslo? Anonymkode: 37c0f...96b 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #16 Skrevet 8. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det å flytte til Trondheim for å studere? Jeg bor i sølandet og er ikke så veldig glad i masse snø og mørke. Og engetlig ikke store byer heller 😁😁 . Så er litt usikker på om jeg tar studieplassen eller venter ett år til for å komme inn i Oslo. Det gjelder psykologi profesjon. Anonymkode: 86464...bf0 Jeg ville ikke ventet. Plutselig går poengsummen for å komme inn opp, og du kommer ikke inn i Oslo neste år likevel. Med litt uflaks havner du i Tromsø i stedet. Trondheim er en nydelig liten by med veldig bra studentmiljø. Været er ikke så veldig bra, det er sant (bor i Trøndelag selv), men hvis du lar været skremme deg, er du kanskje ikke SÅ interessert i å bli psykolog...? Hvis du egentlig ikke liker store byer så godt, er ikke Oslo tingen for deg uansett. Anonymkode: 607b6...f3b 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #17 Skrevet 8. juni 2020 Det er forresten ikke mye snø i Trondheim, det er mest regn... Anonymkode: 607b6...f3b 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #18 Skrevet 9. juni 2020 On 6/8/2020 at 10:19 AM, AnonymBruker said: Trondheim har et bittelite sentrum, og vinteren er ikke alltid mye å skryte av. Er mer slaps og is, enn en tradisjonell snøtung vinter. Det blir mørkt på vinteren, men det har ikke så mye å si, vi har jo strøm De pynter med lys i sentrum, og det er kos å mure seg inne med stearinlys på kveldene. Sommeren er værre. Sjeldent veldig varmt, masse måker og det blir ikke skikkelig mørkt. Psykologi profesjon ligger vel på Dragvoll, og der er du et stykke utafor sentrum. Genialt dersom du liker å gå i marka, da Estenstadmarka er rett ved. Anonymkode: d118a...784 I Trondheim betyr "et stykke utenfor sentrum" 15-20 min med buss, så det er ikke rare greiene 😉 Anonymkode: 4fe35...74f 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #19 Skrevet 10. juni 2020 Trondheim var helt greit å bo i mens jeg studerte, men jeg kunne aldri tenkt meg å bosette meg der. Trivdes aldri helt i den byen, selv om jeg hadde det greit nok. Anonymkode: 6ea62...8d0
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #20 Skrevet 10. juni 2020 Hvis du ikke liker store byer ville jeg heller valgt Trondheim enn Oslo altså Jeg studerte i Trondheim, og trivdes så godt at jeg ble værende etter studiene. Det er en liten storby med nok å finne på, et godt studentmiljø (har ikke gått psykologi profesjon, men studentmiljøet er mer enn bare akkurat studiet), og mange muligheter på fritida. Men se litt på hva som er viktig for deg! Gjerne orienter deg litt i hva som er mulig å engasjere seg i hvis du ønsker det. Jeg anbefaler Trondheim Anonymkode: 76df7...db6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå