Gurooooooooo Skrevet 8. juni 2020 #1 Skrevet 8. juni 2020 Hei! Jeg er hjemme med et barn på 2 år som har symptomer på luftveisinfeksjon. Barnet var i bhg på fredag. Vi har fått time for Covid- 19 testing senere i dag. Jeg har meldt fra til bhg om at barn er hjemme grunnet forkjølelse, skal jeg også melde fra om at vi har time for testing i dag? Noen tips i forhold til testing av så små barn? Vi blir to voksne så en kan sitte i baksetet med barnet.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #2 Skrevet 8. juni 2020 Hvorfor gi beskjed til bhg? Vent til svaret. Sannsynligheten er pos hos barnet ditt er minimal testen tas i munn og nese. Veldig ubehagelig. Anonymkode: bf51a...ff4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #3 Skrevet 8. juni 2020 Hvis barnet uansett er hjemme ser jeg ikke helt at det haster med å gi beskjed om hvorfor. Siden sannsynligheten er stor for negativ test ville jeg med god samvittighet ventet til svaret foreligger 🙂 Det er ikke en av dere voksne som er syke også, da? Vi hadde også syke barn i forrige uke, men jeg var også dårlig, så da testet vi meg og regnet med at familien var rammet av det samme. Ingen korona å spore. Jeg synes for øvrig at det er en overdrivelse å kalle testen for veldig ubehagelig, det var fort gjort og smertefritt- men, jeg tror ikke et småbarn ville satt pris på å bli holdt fast og pirket rundt i nese og svelg. Anonymkode: cc643...a6f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #4 Skrevet 8. juni 2020 hvis testen er positiv må dere gi beskjed til barnehagen, for da skal vel hele kohorten i karantene. Ved negativ test må dere likevel holde barnet hjemme til det er symptomfri. Anonymkode: 47958...51a
Lykkeligliten Skrevet 8. juni 2020 #5 Skrevet 8. juni 2020 Ikke nødvendig å si ifra nå. Om den er testen er positiv, må du si ifra til barnehagen, samt de dere omgåes. God bedring til den lille ❤️
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #6 Skrevet 8. juni 2020 Vi informerte skole og barnehage. For meg var testen veldig ubehagelig, men yngste sønnen min syns det var veldig vondt. Han blødde fra nesen lenge etter på og igjen påfølgende natt. Ville tatt med noe godt å putte i munnen rett etterpå. En drops eller noe... Lykke til 🙂 Anonymkode: 25723...60e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #7 Skrevet 8. juni 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis barnet uansett er hjemme ser jeg ikke helt at det haster med å gi beskjed om hvorfor. Siden sannsynligheten er stor for negativ test ville jeg med god samvittighet ventet til svaret foreligger 🙂 Det er ikke en av dere voksne som er syke også, da? Vi hadde også syke barn i forrige uke, men jeg var også dårlig, så da testet vi meg og regnet med at familien var rammet av det samme. Ingen korona å spore. Jeg synes for øvrig at det er en overdrivelse å kalle testen for veldig ubehagelig, det var fort gjort og smertefritt- men, jeg tror ikke et småbarn ville satt pris på å bli holdt fast og pirket rundt i nese og svelg. Anonymkode: cc643...a6f Jeg jobber på barneavdeling, og ja, barna synes det er VELDIG ubehagelig! Anonymkode: bf51a...ff4
Gurooooooooo Skrevet 8. juni 2020 Forfatter #8 Skrevet 8. juni 2020 Tusen takk for svar! Testingen er vel gjennomført. Skal få svar i løpet av morgendagen, kontakter bhg dersom det skulle bli positivt svar!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #9 Skrevet 8. juni 2020 23 minutter siden, Gurooooooooo skrev: Tusen takk for svar! Testingen er vel gjennomført. Skal få svar i løpet av morgendagen, kontakter bhg dersom det skulle bli positivt svar! Hvordan gikk det, hva syntes barnet om testen? Er dere voksne friske? Anonymkode: 937ea...c80
Gurooooooooo Skrevet 8. juni 2020 Forfatter #10 Skrevet 8. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gikk det, hva syntes barnet om testen? Er dere voksne friske? Anonymkode: 937ea...c80 Siden barnet er super snørrete var det enkelt å få tatt en snørr test. Barnet satt bare i bilstolen også fikk jeg pinnen selv siden jeg satt i baksetet med barnet. Litt ekkelt var det, men roet seg raskt med smokken og en leke de tok uke haøsprøve av barnet da det er verre å få til. Jeg har selv sår hals og tok derfor test samtidig, men etter barnet. Ble egentlig mer hysteri fra barnet når der var min tur, sikkert noe med at hun som jobbet der hadde på gassmaske... Men det gikk helt fint! Om det er positivt svar ville jeg bli oppringt i kveld/ morgen tidlig. Om negativt ville jeg bli kontaktet av fastlege i løpet av morgendagen...
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #11 Skrevet 8. juni 2020 Takk for at dere tester dere! Altfor mange med symptomer som ikke gjør det. Anonymkode: 7b110...465 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #12 Skrevet 8. juni 2020 56 minutter siden, Gurooooooooo skrev: Siden barnet er super snørrete var det enkelt å få tatt en snørr test. Barnet satt bare i bilstolen også fikk jeg pinnen selv siden jeg satt i baksetet med barnet. Litt ekkelt var det, men roet seg raskt med smokken og en leke de tok uke haøsprøve av barnet da det er verre å få til. Jeg har selv sår hals og tok derfor test samtidig, men etter barnet. Ble egentlig mer hysteri fra barnet når der var min tur, sikkert noe med at hun som jobbet der hadde på gassmaske... Men det gikk helt fint! Om det er positivt svar ville jeg bli oppringt i kveld/ morgen tidlig. Om negativt ville jeg bli kontaktet av fastlege i løpet av morgendagen... Men holder det med snørr ytterst, trodde de måtte inn til slimhinnene langt inn i nesen? Anonymkode: 937ea...c80 1
Gurooooooooo Skrevet 8. juni 2020 Forfatter #13 Skrevet 8. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men holder det med snørr ytterst, trodde de måtte inn til slimhinnene langt inn i nesen? Anonymkode: 937ea...c80 Det trodde jeg også, men siden jeg også skulle testes var det kanskje ikke sååå farlig.. Det viktigste var at det var snørr på pinnen var beskjeden jeg fikk!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #14 Skrevet 8. juni 2020 3 minutter siden, Gurooooooooo skrev: Det trodde jeg også, men siden jeg også skulle testes var det kanskje ikke sååå farlig.. Det viktigste var at det var snørr på pinnen var beskjeden jeg fikk! Skrekk og gru, for et testpersonale vi har 😮 Nå er jeg heeelt sjokkert. Har absolutt ikke noe med snørr på pinnen å gjøre, helst ikke! Man skal ha virus fra slimhinnene, "neseprøven" er en nasofarynxprøve, dvs prøven skal tas fra svelget, men gjennom nesen. Du kan google det. Jeg er virkelig skuffet, håper ikke dette er en "metode" som brukes flere steder. Hjelpes. Håper halsprøven de tok ble utført på rett måte, men har mine tvil 😔 Anonymkode: bb5c7...84c 2
Anbefalte innlegg