AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #1 Skrevet 8. juni 2020 Jeg er i dag blitt innlagt på sykehuset for en operasjon, og opplever at alle sykepleiere jeg har snakket med så langt har stått tett på meg, alt fra 10-60 cm . Skal de behandle meg må de jo være tett på, men når de snakker til meg eller skal gi meg noe er de like tett på som før korona. De håndhilser ikke men tar på armen/skulderen min. Ble overrasket... Anonymkode: d1f55...da5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #2 Skrevet 8. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er i dag blitt innlagt på sykehuset for en operasjon, og opplever at alle sykepleiere jeg har snakket med så langt har stått tett på meg, alt fra 10-60 cm . Skal de behandle meg må de jo være tett på, men når de snakker til meg eller skal gi meg noe er de like tett på som før korona. De håndhilser ikke men tar på armen/skulderen min. Ble overrasket... Anonymkode: d1f55...da5 Er man innlagt som pasient så holder man ikke avstand nei, haha. Er vanlige folk, ikke helsepersonell på jobb - som skal holde avstand. De må uansett være nær deg for prøvetakning og annet stell, de får ikke operert eller tatt prøver på deg meter unna Anonymkode: 25562...9f8 10
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 8. juni 2020 #3 Skrevet 8. juni 2020 Blir nå vanskelig å holde avstand til pasienter, så den regelen teller ikke hos lege eller sykehus.
Hr. Aktiv Skrevet 8. juni 2020 #4 Skrevet 8. juni 2020 Jeg bare lurer om noen har vært å sett barn leker nå for tiden ref. før denne sykdommen ble kjent? Den metersgrensa er litt diffus og ikke tilstedeværende av ymse årsaker enkelte steder. Sånn er det bare. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #5 Skrevet 8. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i dag blitt innlagt på sykehuset for en operasjon, og opplever at alle sykepleiere jeg har snakket med så langt har stått tett på meg, alt fra 10-60 cm . Skal de behandle meg må de jo være tett på, men når de snakker til meg eller skal gi meg noe er de like tett på som før korona. De håndhilser ikke men tar på armen/skulderen min. Ble overrasket... Anonymkode: d1f55...da5 Hvorfor spør du ikke da? Så slitsomt det må være å ligge der og lure, men ikke tørre å spørre.. Kom on, vær litt tøff nå, og spør. På en undrende måte, ikke anklagende, så får du nå svar på det du lurer på. Fremfor å spørre her Anonymkode: f9bc8...0aa 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #6 Skrevet 8. juni 2020 Jeg ble bare litt forundret at alle er såpass tett på meg her, mens det hos fastlegen er avstand, spriting, sitte 1 m unna og fastlegen kan hverken ta på meg eller undersøke. Ts Anonymkode: d1f55...da5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #7 Skrevet 8. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble bare litt forundret at alle er såpass tett på meg her, mens det hos fastlegen er avstand, spriting, sitte 1 m unna og fastlegen kan hverken ta på meg eller undersøke. Ts Anonymkode: d1f55...da5 Da jeg var hos fastlegen holdt han ikke avstand, han kjente på ankelen min som jeg hadde vondt i. Anonymkode: 45cdd...b60 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #8 Skrevet 8. juni 2020 https://www.tv2.no/nyheter/11487086/ Sitat – Som denne hendelsen illustrerer, er smittefaren i samfunnet ikke over. Vi minner alle om at det fortsatt er svært viktig å overholde avstandsregler og praktisere god håndhygiene både privat og på jobb, understreker fagdirektøren Ansatt ved nyfødtintensiv har fått påvist covid-19, og fagdirektøren ved sykehuset understreker viktigheten ved å overholde avstandsregler der det er mulig. Det er ikke alltid mulig, for eksempel ved stell forberedelser til operasjon og lignende, men det er fremdeles viktig å holde avstand når man kan. Det handler ikke bare om smitte, men også om mengden smitte, det vil si begrense tiden man er i nær kontakt. Anonymkode: c3a05...6b2 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #9 Skrevet 8. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i dag blitt innlagt på sykehuset for en operasjon, og opplever at alle sykepleiere jeg har snakket med så langt har stått tett på meg, alt fra 10-60 cm . Skal de behandle meg må de jo være tett på, men når de snakker til meg eller skal gi meg noe er de like tett på som før korona. De håndhilser ikke men tar på armen/skulderen min. Ble overrasket... Anonymkode: d1f55...da5 Burde være glad de ikke holder 1 meter avstand når du ska operere. Det hadde vært spennende å sett på! Anonymkode: a8ef1...4b4 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #10 Skrevet 8. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Burde være glad de ikke holder 1 meter avstand når du ska operere. Det hadde vært spennende å sett på! Anonymkode: a8ef1... 😀 Anonymkode: d1f55...da5 1
Helgeline Skrevet 8. juni 2020 #11 Skrevet 8. juni 2020 Jeg jobber ikke på sykehus, men annen helseinstitusjon. Vi ansatte blir litt «immune» for denne grensa desverre. Vi skal egentlig sitte 1 m fra hverandre fex når vi tar lunch, men 10 min tidligere har vi vært de samme to ansatte om å stelle sengeliggende Olsen. Da er det umulig å holde avstand, og det føles kunstig å gjøre det utenom situasjonen, selv om vi egentlig burde. Det er også veldig vanskelig å holde avstand når en fortsatt galant, men desverre språkløs og dement herre griper hånden din for å kysse den. 😚 Skal man røske til seg hånda, eller la vær? 🤔 10
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #12 Skrevet 8. juni 2020 1 minutt siden, Helgeline skrev: Det er også veldig vanskelig å holde avstand når en fortsatt galant, men desverre språkløs og dement herre griper hånden din for å kysse den. 😚 Skal man røske til seg hånda, eller la vær? 🤔 Den kjenner jeg igjen. Selvsagt lar man være å røske til seg hånda. Man lar galante Hr.Sjarmør gjøre det han må, geleider han dit han skal være, og så vasker man seg godt etterpå. Men som sagt, det handler ikke bare om smitte, men om mengden virus man kan overføre/motta, og begrenser tiden med nær kontakt så godt man kan. Det handler om å være bevisst, og gjøre sitt beste. Bedre enn det kan ingen gjøre. Anonymkode: c3a05...6b2 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #13 Skrevet 8. juni 2020 Alle som legges inn på sykehus blir testet for Covid-19, og helsepersonell testes mye mer enn folk flest. Faren er derfor minimal. Anonymkode: 06c73...e28 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #14 Skrevet 8. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle som legges inn på sykehus blir testet for Covid-19, og helsepersonell testes mye mer enn folk flest. Faren er derfor minimal. Anonymkode: 06c73...e28 Ts her. Jeg er på sykehuset nå og har ikke blitt testet for covid19 Anonymkode: d1f55...da5 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #15 Skrevet 8. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle som legges inn på sykehus blir testet for Covid-19, og helsepersonell testes mye mer enn folk flest. Faren er derfor minimal. Anonymkode: 06c73...e28 Man testes ikke nei, man bare klareres - altså at man spørres om man har symptomer som kan være pga viruset for å definere om man kan legges inn på vanlig rom eller ikke. Anonymkode: fb494...df6 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #16 Skrevet 8. juni 2020 Slapp av. Vi spriter oss konstant, vasker hender osv. Jeg må ta på mine pasienter og være tett på i mange sammenhenger. Jeg har ikke vært syk og ingen av mine pasienter heller. Anonymkode: 858a4...2d4
Candiru Skrevet 8. juni 2020 #17 Skrevet 8. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg er på sykehuset nå og har ikke blitt testet for covid19 Anonymkode: d1f55...da5 Du ble vel stoppet i døra, og stilt en rekke kontrollspørsmål ang covidsmitte? Jeg var på sykehuset forrige uke og jeg måtte det. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #18 Skrevet 8. juni 2020 12 minutter siden, Candiru skrev: Du ble vel stoppet i døra, og stilt en rekke kontrollspørsmål ang covidsmitte? Jeg var på sykehuset forrige uke og jeg måtte det. Forrige tirsdag da jeg var på undersøkelse på sykehuset ble jeg stoppet i døra og stilt spørsmål og måtte sprites.Da jeg kom i dag tidlig og skulle legges inn, var det ingen pålagt spriting og ingen spørsmål. Ts Anonymkode: d1f55...da5
anonymLala Skrevet 8. juni 2020 #19 Skrevet 8. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Forrige tirsdag da jeg var på undersøkelse på sykehuset ble jeg stoppet i døra og stilt spørsmål og måtte sprites.Da jeg kom i dag tidlig og skulle legges inn, var det ingen pålagt spriting og ingen spørsmål. Ts Anonymkode: d1f55...da5 Da håper jeg du er oppegående nok til å ta initiativ til det selv og ikke trenger å minnes på det. Alle som ikke er barn eller har kognitiv svikt har fått med seg koronasituasjonen og det får være grenser for ansvarsfraskrivelse hos folk. På sykehus er det skilting og spritdispensere overalt. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #20 Skrevet 8. juni 2020 55 minutter siden, anonymLala skrev: Da håper jeg du er oppegående nok til å ta initiativ til det selv og ikke trenger å minnes på det. Alle som ikke er barn eller har kognitiv svikt har fått med seg koronasituasjonen og det får være grenser for ansvarsfraskrivelse hos folk. På sykehus er det skilting og spritdispensere overalt. Selvfølgelig. Jeg har spritet og vasket hender mange ganger i dag🙃 Ts Anonymkode: d1f55...da5
Anbefalte innlegg