Gå til innhold

Dere som bor i kommuner uten særlig smitte, gruer dere dere til sommerferien når dere får besøk av folk fra Oslo og omegn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det lurer jeg på.

Anonymkode: c52eb...559

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 3990c...003

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig får ikke besøk, men kommunen får besøk av masse hyttefolk og båtfolk fra Oslo og omegn. Gruer meg, men vi prøver å unngå byen i sommer. 

Anonymkode: 2c66f...9e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Venter besøk både fra Oslo og Bergen i sommer, men har heldigvis egen leilighet som de skal bo i. Har også planlagt det slik at leiligheten står tom noen dager mellom hvert besøk, og blir vasket grundig. Vi kommer for det meste til å være sammen utendørs. De som kommer er så oppegående at de skjønner hva det vil si å være i risikogruppe, og var helt klare på at vi kunne si nei til besøk.

Anonymkode: 6f523...a7e

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Vi har jo ingen smitte. Hele 8500 har testet positiv av nesten 150000testede-. Sier seg jo selv da at man skal ha max uflaks får å få dette. En vanlig influensa er mer smittsom virker det som. Virker som dette kun sprer seg ved ganske så intim kontakt, som ved stell, i fylla mm.

Anonymkode: 2422c...413

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bor i Oslo. Slitsomt hvis alle fra resten av Norge skal være redd for meg i sommer 😔

Anonymkode: d9d5b...e8d

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venter besøk både fra Oslo og Bergen i sommer, men har heldigvis egen leilighet som de skal bo i. Har også planlagt det slik at leiligheten står tom noen dager mellom hvert besøk, og blir vasket grundig. Vi kommer for det meste til å være sammen utendørs. De som kommer er så oppegående at de skjønner hva det vil si å være i risikogruppe, og var helt klare på at vi kunne si nei til besøk.

Anonymkode: 6f523...a7e

Det er ingen smitte i Bergen lenger...

Anonymkode: f4343...d7f

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det kommer noe særlig hit. Håper i hvert fall ikke det. Syns folk kan holde seg hjemme. Det er virkelig ikke verdens undergang.

Anonymkode: bffa3...3a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns folk kan holde seg hjemme. Det er virkelig ikke verdens undergang.

Anonymkode: bffa3...3a2

Hva mener du, at Oslo og omegn-folk skal holde seg hjemme i sommer? Det kommer jo ikke til å skje. De kommer til å reise på samme måte som andre til hytter, hoteller og campingplasser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg personlig får ikke besøk, men kommunen får besøk av masse hyttefolk og båtfolk fra Oslo og omegn. Gruer meg, men vi prøver å unngå byen i sommer. 

Anonymkode: 2c66f...9e4

Det gjør jeg på grunn av turistene hver sommer, uavhengig av korona.  :ler:

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Vi har jo ingen smitte. Hele 8500 har testet positiv av nesten 150000testede-. Sier seg jo selv da at man skal ha max uflaks får å få dette. En vanlig influensa er mer smittsom virker det som. Virker som dette kun sprer seg ved ganske så intim kontakt, som ved stell, i fylla mm.

Anonymkode: 2422c...413

Det er jo fordi at vi ikke overholder smittevernsreglene vi har nå under den vanlige influensasensongen.

Vi så jo det at da tiltakene ble innført 12.mars forsvant sesonginfluensaen veldig raskt også.

Anonymkode: 1f8a8...329

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Kristiansand, og synes det er hyggelig med ferierende i byen😊 Vi har svært lite smitte her i byen, og jeg tror smittetallene vil holdes nede så lenge folk har god hygiene og holder én-metersregelen. Jeg leier også ut en leilighet i sommer, og er ikke bekymret for smitte i den sammenheng heller. Så lenge man desinfiserer og vasker alt etter hvert besøk, så tror jeg man vil unngå smitte.

Anonymkode: eee89...f04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det ikke påvist nye smittetilfeller på en evighet, så vi vil helst slippe virusbefengte oslofolk 😈

Anonymkode: a286c...6ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere som bor i utkantstrøk og helst ikke vil ha Oslofolk på besøk i sommer, har dere sjekket hva de lokale turistbedriftene mener om saken?

Kjedelig med korona, ja, men rimelig kjedelig med tomme ordrebøker og null inntekter også.

Anonymkode: aaf9f...d9f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men er det noe særlig smitte igjen her da? Jeg bor rett ved Oslo (utenfor) men vi har ingen smitte. Etter at skolene åpnet er det ikke ETT smitte tilfelle.. skjønner ikke hvorfor vi er farlige ? Er det mye smitte i selve Oslo? Da skal vi iallefall holde oss unna byen i sommer!

Anonymkode: d54da...f7d

AnonymBruker
Skrevet

Nå kommer jeg og tar deg.

Anonymkode: 7278c...399

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere som bor i utkantstrøk og helst ikke vil ha Oslofolk på besøk i sommer, har dere sjekket hva de lokale turistbedriftene mener om saken?

Kjedelig med korona, ja, men rimelig kjedelig med tomme ordrebøker og null inntekter også.

Anonymkode: aaf9f...d9f

Nå bor ikke jeg i utkantstrøk (så fremt du ikke mener at et byområde med ca 50 000 innbyggere er utkantstrøk da), og jeg har ingen problemer med Oslofolk på besøk.  Jeg holder meg alltid unna sentrum, brygga, og andre steder som blir stappfulle av hyttefolk og turister de månedene det står på som verst, og har ikke tenkt å gjøre ting annerledes i år.

Det vil være totalt umulig å overholde avstandsreglene slik det normalt sett er i byen på sommerstid, hvor folk går tett i tett.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men er det noe særlig smitte igjen her da? Jeg bor rett ved Oslo (utenfor) men vi har ingen smitte. Etter at skolene åpnet er det ikke ETT smitte tilfelle.. skjønner ikke hvorfor vi er farlige ? Er det mye smitte i selve Oslo? Da skal vi iallefall holde oss unna byen i sommer!

ca 70 % av all norsk smitte finnes i Oslo, og av disse er det visst Nordstrand og Alna som er de bydelene med høyest antall.

Anonymkode: 1f8a8...329

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, smitten er lav over hele landet. Ja, den er noe høyere i Oslo, men fortsatt ekstremt lav. Det er mye viktigere at turistnæringen i byen får en inntekt. 

Anonymkode: c6265...393

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor bor du? Synes det høres rart ut at en nabokommune til Oslo ikke har hatt nye smittetilfeller de siste ukene.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor bor du? Synes det høres rart ut at en nabokommune til Oslo ikke har hatt nye smittetilfeller de siste ukene.

Jeg bor også i nabokommune til Oslo, kun 1 med påvist smitte her de siste 14 dagene.

Anonymkode: 07cef...556

• Opprett ny...