Gå til innhold

Ikke mottatt varer, nettbutikk nekter å slette faktura


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bestilte en pakke til Stavanger. Har en adresse i Alta jeg ikke oppholder meg på under fakturainformasjon, og adressen i Stavanger under leveringsinformasjon. Nå har de sendt pakken til fakturaadressen som er i Alta, når jeg nettopp har flyttet til Stavanger (leveringsadressen). De har gjentatt i tre mailer nå at de avventer returen før de kan fjerne fakturaen, så jeg har spurt hvordan de foreslår at jeg skal sende den i retur når jeg oppholder meg i en annen by. Svaret var da at de har sendt pakken til adressen som står oppført på kundeprofilen. Sjekke igjen om dette stemte, men Stavanger står riktignok oppført som leveringsadresse, men det er riktig at fakturaadressen er oppført i min kundeprofil.

Har jeg misforstått totalt forskjellen på levering- og fakturaadresse? Tar jeg feil når jeg mener at jeg ikke skal behøve å betale fakturaen?

Anonymkode: 96f68...72d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da svarer du "den er ikke sendt til leveringsadressen som er oppgitt i kundeprofilen, dere har sendt den til faktureringsadressen - noe som er feil fra deres side. Jeg skal ikke betale for en vare som ikke er sendt riktig og som jeg da ikke har mottatt"

Anonymkode: 02edb...c19

  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Forbrukerrådet. Gjerne tv 2 om de blir veldig stygge. Dette er en prinsippsak, og du betaler ikke.

Anonymkode: ebf67...598

  • Liker 3
Skrevet

Er det ikke noe slikt at hvis du skriver til dem at du bestrider fakturaen så fryses den? 

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Forundret.. skrev:

Er det ikke noe slikt at hvis du skriver til dem at du bestrider fakturaen så fryses den? 

Hvis du bestrider fakturaen kan de ikke sende denne videre til inkasso.

Anonymkode: 3d3da...8a9

  • Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du bestrider fakturaen kan de ikke sende denne videre til inkasso.

Anonymkode: 3d3da...8a9

Ja, så bør TS bestride den inntill videre? 

AnonymBruker
Skrevet

Den kan sendes til inkasso, men inkassobyrået vil vanligvis ikke gå videre med kravet før det kommer en rettslig avgjørelse hvis man har en god grunn til å bestride det.

Anonymkode: 3cfae...48e

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor ville du at fakturaen skulle sendes til Alta hvis du selv er i Stavanger? 🤔

Anonymkode: d60bf...d2b

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvorfor ville du at fakturaen skulle sendes til Alta hvis du selv er i Stavanger? 🤔

Anonymkode: d60bf...d2b

Man har ofte oppgitt en fakturaadresse til nettbutikken selv om man betaler med kort eller får faktura på e-post.

Anonymkode: d7de9...e51

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor ville du at fakturaen skulle sendes til Alta hvis du selv er i Stavanger? 🤔

Anonymkode: d60bf...d2b

TS har sikkert betalt med kort, så da spiller ikke fakturaadressen noen rolle.

Anonymkode: 3d3da...8a9

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS har sikkert betalt med kort, så da spiller ikke fakturaadressen noen rolle.

Anonymkode: 3d3da...8a9

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man har ofte oppgitt en fakturaadresse til nettbutikken selv om man betaler med kort eller får faktura på e-post.

Anonymkode: d7de9...e51

Ok, da skjønner jeg 😊

Anonymkode: d60bf...d2b

Skrevet

Men når du ikke bor i Alta-adressen, så vil jo posten returnere pakken til avsender, fordi de ikke finner mottaker der. DU behøver ikke være tilstede for å sende den i retur, selvsagt, det er det posten som gjør fordi adressaten ikke finnes.

Det kan sikkert ta litt tid i disse koronatider, men har firmaet gjort jobben sin, så står det forhåpentligvis avsendernavn og adresse på pakken, så posten vet hvor de skal returnere den.

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Million skrev:

Men når du ikke bor i Alta-adressen, så vil jo posten returnere pakken til avsender, fordi de ikke finner mottaker der. DU behøver ikke være tilstede for å sende den i retur, selvsagt, det er det posten som gjør fordi adressaten ikke finnes.

Det kan sikkert ta litt tid i disse koronatider, men har firmaet gjort jobben sin, så står det forhåpentligvis avsendernavn og adresse på pakken, så posten vet hvor de skal returnere den.

Vel tidligere utleiere fant den, og er ikke behjelpelige med retur.

 

Har kontaktet klarna, og de har fryst fakturaen og ser på saken. Er bare imponert over hvor utrolig lite behjelpelige nettbutikken har vært over epost (nettbutikken er yves-rocher).

Anonymkode: 96f68...72d

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel tidligere utleiere fant den, og er ikke behjelpelige med retur.

 

Har kontaktet klarna, og de har fryst fakturaen og ser på saken. Er bare imponert over hvor utrolig lite behjelpelige nettbutikken har vært over epost (nettbutikken er yves-rocher).

Anonymkode: 96f68...72d

Har han beholdt den? Det har han ikke lov til

Anonymkode: 814ad...bb1

  • Liker 1
Skrevet (endret)
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel tidligere utleiere fant den, og er ikke behjelpelige med retur.

 

Har kontaktet klarna, og de har fryst fakturaen og ser på saken. Er bare imponert over hvor utrolig lite behjelpelige nettbutikken har vært over epost (nettbutikken er yves-rocher).

Anonymkode: 96f68...72d

Men da skal du jo klage til posten, som har levert en forsendelse til et sted der ikke adressaten på pakken finnes! De har rett og slett droppet å se på navn, og bare levert på gateadresse, noe som er feil.

Dette må posten ta på sin kappe. De har gjort en feil, og levert en sending til feil person.

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...