AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #1 Skrevet 8. juni 2020 Bestilte en pakke til Stavanger. Har en adresse i Alta jeg ikke oppholder meg på under fakturainformasjon, og adressen i Stavanger under leveringsinformasjon. Nå har de sendt pakken til fakturaadressen som er i Alta, når jeg nettopp har flyttet til Stavanger (leveringsadressen). De har gjentatt i tre mailer nå at de avventer returen før de kan fjerne fakturaen, så jeg har spurt hvordan de foreslår at jeg skal sende den i retur når jeg oppholder meg i en annen by. Svaret var da at de har sendt pakken til adressen som står oppført på kundeprofilen. Sjekke igjen om dette stemte, men Stavanger står riktignok oppført som leveringsadresse, men det er riktig at fakturaadressen er oppført i min kundeprofil. Har jeg misforstått totalt forskjellen på levering- og fakturaadresse? Tar jeg feil når jeg mener at jeg ikke skal behøve å betale fakturaen? Anonymkode: 96f68...72d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #2 Skrevet 8. juni 2020 Da svarer du "den er ikke sendt til leveringsadressen som er oppgitt i kundeprofilen, dere har sendt den til faktureringsadressen - noe som er feil fra deres side. Jeg skal ikke betale for en vare som ikke er sendt riktig og som jeg da ikke har mottatt" Anonymkode: 02edb...c19 10
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #3 Skrevet 8. juni 2020 Forbrukerrådet. Gjerne tv 2 om de blir veldig stygge. Dette er en prinsippsak, og du betaler ikke. Anonymkode: ebf67...598 3
Forundret.. Skrevet 8. juni 2020 #4 Skrevet 8. juni 2020 Er det ikke noe slikt at hvis du skriver til dem at du bestrider fakturaen så fryses den? 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #5 Skrevet 8. juni 2020 1 time siden, Forundret.. skrev: Er det ikke noe slikt at hvis du skriver til dem at du bestrider fakturaen så fryses den? Hvis du bestrider fakturaen kan de ikke sende denne videre til inkasso. Anonymkode: 3d3da...8a9 1
Forundret.. Skrevet 8. juni 2020 #6 Skrevet 8. juni 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du bestrider fakturaen kan de ikke sende denne videre til inkasso. Anonymkode: 3d3da...8a9 Ja, så bør TS bestride den inntill videre?
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #7 Skrevet 8. juni 2020 Den kan sendes til inkasso, men inkassobyrået vil vanligvis ikke gå videre med kravet før det kommer en rettslig avgjørelse hvis man har en god grunn til å bestride det. Anonymkode: 3cfae...48e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #8 Skrevet 8. juni 2020 Men hvorfor ville du at fakturaen skulle sendes til Alta hvis du selv er i Stavanger? 🤔 Anonymkode: d60bf...d2b
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #9 Skrevet 8. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvorfor ville du at fakturaen skulle sendes til Alta hvis du selv er i Stavanger? 🤔 Anonymkode: d60bf...d2b Man har ofte oppgitt en fakturaadresse til nettbutikken selv om man betaler med kort eller får faktura på e-post. Anonymkode: d7de9...e51
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #10 Skrevet 8. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor ville du at fakturaen skulle sendes til Alta hvis du selv er i Stavanger? 🤔 Anonymkode: d60bf...d2b TS har sikkert betalt med kort, så da spiller ikke fakturaadressen noen rolle. Anonymkode: 3d3da...8a9
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #11 Skrevet 8. juni 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS har sikkert betalt med kort, så da spiller ikke fakturaadressen noen rolle. Anonymkode: 3d3da...8a9 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man har ofte oppgitt en fakturaadresse til nettbutikken selv om man betaler med kort eller får faktura på e-post. Anonymkode: d7de9...e51 Ok, da skjønner jeg 😊 Anonymkode: d60bf...d2b
Million Skrevet 8. juni 2020 #12 Skrevet 8. juni 2020 Men når du ikke bor i Alta-adressen, så vil jo posten returnere pakken til avsender, fordi de ikke finner mottaker der. DU behøver ikke være tilstede for å sende den i retur, selvsagt, det er det posten som gjør fordi adressaten ikke finnes. Det kan sikkert ta litt tid i disse koronatider, men har firmaet gjort jobben sin, så står det forhåpentligvis avsendernavn og adresse på pakken, så posten vet hvor de skal returnere den. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #13 Skrevet 8. juni 2020 1 time siden, Million skrev: Men når du ikke bor i Alta-adressen, så vil jo posten returnere pakken til avsender, fordi de ikke finner mottaker der. DU behøver ikke være tilstede for å sende den i retur, selvsagt, det er det posten som gjør fordi adressaten ikke finnes. Det kan sikkert ta litt tid i disse koronatider, men har firmaet gjort jobben sin, så står det forhåpentligvis avsendernavn og adresse på pakken, så posten vet hvor de skal returnere den. Vel tidligere utleiere fant den, og er ikke behjelpelige med retur. Har kontaktet klarna, og de har fryst fakturaen og ser på saken. Er bare imponert over hvor utrolig lite behjelpelige nettbutikken har vært over epost (nettbutikken er yves-rocher). Anonymkode: 96f68...72d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #14 Skrevet 8. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel tidligere utleiere fant den, og er ikke behjelpelige med retur. Har kontaktet klarna, og de har fryst fakturaen og ser på saken. Er bare imponert over hvor utrolig lite behjelpelige nettbutikken har vært over epost (nettbutikken er yves-rocher). Anonymkode: 96f68...72d Har han beholdt den? Det har han ikke lov til Anonymkode: 814ad...bb1 1
Million Skrevet 9. juni 2020 #15 Skrevet 9. juni 2020 (endret) 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel tidligere utleiere fant den, og er ikke behjelpelige med retur. Har kontaktet klarna, og de har fryst fakturaen og ser på saken. Er bare imponert over hvor utrolig lite behjelpelige nettbutikken har vært over epost (nettbutikken er yves-rocher). Anonymkode: 96f68...72d Men da skal du jo klage til posten, som har levert en forsendelse til et sted der ikke adressaten på pakken finnes! De har rett og slett droppet å se på navn, og bare levert på gateadresse, noe som er feil. Dette må posten ta på sin kappe. De har gjort en feil, og levert en sending til feil person. Endret 9. juni 2020 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå