AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #1 Skrevet 7. juni 2020 Det startet for en uke siden. Han virker helt oppslukt av hånden sin og dytter den inn i munn hele tiden. Han virker også irritert. Hvis vi putter en finger i munnen hans så «gnager» han på fingeren. Er ikke dette litt vel tidlig i forhold til tenner? Anonymkode: 0d8e2...12f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #3 Skrevet 7. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sopp? Anonymkode: 8864e...c7c Han får bare mme på flaske.. Anonymkode: 0d8e2...12f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #4 Skrevet 8. juni 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Han får bare mme på flaske.. Anonymkode: 0d8e2...12f Kan fortsatt få sopp. Men det er ikke bare tenner da? Anonymkode: 2299f...0ce
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #5 Skrevet 8. juni 2020 Det er helt vanlig å klø i gommene tidlig 😀 Var det jeg fikk beskjed om på helsestasjonen da min var 12 uker og hånda bodde i gommen. Første tann kom forøvrig ikke før ved 8 måneder 😂 Anonymkode: b300b...ac9 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #6 Skrevet 8. juni 2020 Min baby er straks 10 uker og har holdt på sånn i over en uke. Spiser på hendene og sikler som aldri før. Vi har allerede vært gjennom sopp/trøske, så vet at det ikke er det denne gangen. Anonymkode: 72d61...f56
alabaster Skrevet 8. juni 2020 #7 Skrevet 8. juni 2020 Min sønn fikk første par tenner da han var tolv uker, og da hadde han klødd en god stund i forveien. Så det kan godt være tenner, selv om det det tidligere enn gjennomsnittet. Mener kløingen kan begynne så mye som to måneder før du faktisk ser de berømte riskornene i gommen.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #8 Skrevet 8. juni 2020 Noen er født med tenner så man vet aldri.. Ville vært obs på sopp, han tar jo trossalt hendene sine i munnen og det kan komme mye via der selv om det ikke er kommet fra flasken. Anonymkode: d7485...ee5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #9 Skrevet 8. juni 2020 Det kan absolutt være tenner. Min begynte å klø som bare det ved 11 uker, men tennene brøt ikke gjennom før to måneder senere. Sikler han også? Kombinasjonen kløe, gnaging og sikling er vel et sikkert tegn på tenner. Anonymkode: c0db2...7bb
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #10 Skrevet 8. juni 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan absolutt være tenner. Min begynte å klø som bare det ved 11 uker, men tennene brøt ikke gjennom før to måneder senere. Sikler han også? Kombinasjonen kløe, gnaging og sikling er vel et sikkert tegn på tenner. Anonymkode: c0db2...7bb Ja siklingen startet samtidig, det er såpass at han må ha på siklesmekke hele tiden. Anonymkode: 0d8e2...12f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #11 Skrevet 8. juni 2020 Det trenger ikke være hverken tenner eller annet. Min har drevet på slik siden han var 2 mnd, helsestasjonen sa det var helt normalt - han har «oppdaget» hånden sin og bruker gommene til å tygge og utforske ting. Helt normalt, sa de. Han er 7 mnd nå og det har ennå ikke kommet tenner - selv om han har tygget på ALT og siklet som en gud siden han var 2-2,5 mnd. Anonymkode: 1d110...828 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #12 Skrevet 8. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det trenger ikke være hverken tenner eller annet. Min har drevet på slik siden han var 2 mnd, helsestasjonen sa det var helt normalt - han har «oppdaget» hånden sin og bruker gommene til å tygge og utforske ting. Helt normalt, sa de. Han er 7 mnd nå og det har ennå ikke kommet tenner - selv om han har tygget på ALT og siklet som en gud siden han var 2-2,5 mnd. Anonymkode: 1d110...828 Ja, enig. De bruker munnen til å utforske nye ting, først hender og så andre gjenstander. Helt vanlig i den alderen. Anonymkode: 27474...212
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #13 Skrevet 8. juni 2020 Tusen takk for svar! Anonymkode: 0d8e2...12f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #14 Skrevet 8. juni 2020 I den alderen din er i nå oppdager de hendene sine og den beste måten å utforske på er å putte de i munnen. Veldig mange tror at det er tenner på vei, men det er bare et fåtall som får tenner så tidlig. Snart begynner han nok å gripe etter leker og da går de også snart rett i munnen for å utforskes. Anonymkode: 64de5...537
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #15 Skrevet 8. juni 2020 Min holder også på sånn, er 13 uker nå. Ser noen skriver sopp/trøske, kan det være det? Jeg har ingen tegn til det, og baby har ikke noe hvitt belegg eller noe i munnen. Anonymkode: d2469...e28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå