Gjest Forvirra 19-åring Skrevet 30. juni 2005 #1 Skrevet 30. juni 2005 Skal prøve å gjøre en lang historie kort. Endte for noen måneder siden opp med å ha sex med en jeg vil gå så langt som å kalle en bestevenn. Jeg vet at folk sikkert vil si at det var dumt gjort, men angrer egentlig ikke, virka ihvertfall som en velidig god ide der og da... Fordi vi bor på helt forskjellige kanter av landet, sees vi veldig skjelden (har ikke sett han siden uka jeg lå med han). Men nå har det blitt veldig vanskelig å holde kontakten. Er redd for at han skal tro jeg vil ha noe mer enn bare vennskap hvis jeg maser for mye. (noe som forsåvidt kanskje kan stemme, men jeg vil heller ha en god venn, enn ingenting). Er ikke så glad i å snakke med folk i telefon (en slags fobi tror jeg), og nå har det gått så lang tid at det ville føles rart å ringe han. Sender han endel meldinger, men får sent og skjelden svar. Føler liksom han unngår meg på msn også. Hvorfor? Føler han kanskje at det blir for vanskelig å være venner etter det som skjedde? Savner han sånn! (som en venn å prate med) Og hvis vi greier å forbli venner, hva hvis det samme skjer igjen? (har en følelse av at vi kanskje ikke helt greier å holde fingrene fra hverandre...) Kommer til å møtes skjelden i årene framover, pågrunn av studier o.l. Herregud, for ei suppe jeg har havna i... Vil jo ikke miste han heller...
Polly Ester Skrevet 1. juli 2005 #2 Skrevet 1. juli 2005 Kanskje han er redd for at du skal få følelser for han som ikke er bare venne-følelser?
Gjest Forvirra 19-åring Skrevet 1. juli 2005 #3 Skrevet 1. juli 2005 Litt av problemet er jo at dette allerede er tilfellet da... Men det trenger ikke han å vite, tror ærlig talt ikke det hadde funka mellom oss i lengden uansett. Vil jo bare ha han som en venn, det er derfor det føles så sårende når han trekker seg unna.
Gjest lilletroll Skrevet 1. juli 2005 #4 Skrevet 1. juli 2005 "konfronter" ham på en "mild" måte. Hvis dette er en du kjenner veldig godt, noe som det jo virker som det er, kan du jo si rett ut at du håper ikke det som skjedde den uken ødelegger et fint vennskap, og at du savner ham som en venn. Hvis du får i gang en dialog, kan du kanskje få svar på hvorfor han er så "fåmælt" også. Kanskje han tenker på samme måte som deg? Redd for å ta for mye kontakt i frykt for å virke for pågående, og interessert i noe mer?
tommeline Skrevet 1. juli 2005 #5 Skrevet 1. juli 2005 Jeg ville jo sagt at som god venn skal det være mulig å ta det opp på en saklig måte, og forklare at du vil være venn med ham, men ikke noe mer. Men siden dere bor så langt fra hverandre, og du ikke liker telefonprat, er jo det verre... Hva med å skrive et godt gammeldags brev hvor du forklarer det du føler? Det blir uansett ikke bedre av at dere sitter på hver deres kant og lurer på hva den andre mener og føler og hva dere skal gjøre videre etc... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå