AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #1 Skrevet 7. juni 2020 Jepp, jeg er førstegangs. kan man «spise« og drikke under fødsel? - kjenner ei som ble dehydrert under fødselen, og jeg selv vil helst unngå det hvis det lar seg gjøre. hva kan være greit å ha med i fødebagen av snacks? (Nøtter? Kjeks? Evt noe drikke som kan være smart?) Anonymkode: 19aec...daa
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #2 Skrevet 7. juni 2020 Jeg ble helt sykt tørst begge fødslene mine. Hadde for vondt til å spise, men etterpå fikk jeg ulvehunger. Anonymkode: f5868...26d 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #3 Skrevet 7. juni 2020 Du kan vel ta med deg det du vil. Fødselen kan jo fort vare ganske lenge, så å bli dehydrert er ikke bra. Orker du spise, så er vel frukt ingen dårlig idé. I det minste bør du passe på å drikke vann. Det har de jo på sykehuset og, men enklest og mest praktisk å bare ta med egen vannflaske, så er den der når du trenger den. Anonymkode: b0089...58e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #4 Skrevet 7. juni 2020 Orket ikke spise, men var tørst og drakk hele tiden. Ta med en flaske med tutekork 😅 Anonymkode: 80dbe...2f1 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #5 Skrevet 7. juni 2020 Jeg hadde med sportsdrikk med tutekork. Kjeks, sjokolade, eple. Anonymkode: 57598...964
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #6 Skrevet 7. juni 2020 Drakk sykt mye vann, så ta med flaske 😀 Anonymkode: f6d6e...40f 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #7 Skrevet 7. juni 2020 For ordens skyld, så tørster du ikke om du glemmer flaska på føden. Du får selvfølgelig noe å drikke om du ønsker det. De har helt sikkert noe saft du kan få. Anonymkode: 8dc83...179 8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #8 Skrevet 7. juni 2020 Jeg fikk en mugge med isbiter og vann da jeg fødte. Brødskiver og eplejuice fikk jeg og. Hadde ikke behov for noe mat i fødebagen. Anonymkode: fc8ad...72f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #9 Skrevet 7. juni 2020 Jeg fikk saft 😁 mannen måtte Hilde og jeg drakk med sugerør innimellom slaga. Hadde med noe sjokolade og kjeks. Fikk brødskiver Anonymkode: 76841...6a6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #10 Skrevet 7. juni 2020 Her lagde jordmor en supergod saft-blanding til meg i mugge med isbiter samt mugge med vann og isbiter 😄 Drakk masse under fødsel! Visste at jeg trengte det Mannen kjøpte også noe proteinbarer fra butikken; "Hero"- sjokoladen ble min favoritt 🥳 Anonymkode: d6cda...6c6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #11 Skrevet 8. juni 2020 Jeg ble dehydrert under fødsel og måtte få væske intravenøst etterpå, spydde bare opp absolutt alt så jeg fikk ikke i meg noe mer enn et par slurker vann. Hadde med meg vannflaske og kokosvann (kjekt med litt elektrolytter tenkte jeg) men sånn ble det ikke gitt. Fikk eplejuice på sykehuset etterpå og det var himmelsk. Hadde med div proteinbarer og nøtter også men det ble ikke spist før på barsel av naturlige årsaker. Men absolutt greit å pakke med seg noe, om du ikke vil ha det akkurat under fødselen så vil du garantert ha det etterpå! Anonymkode: 827b8...5c9 1
Skogkløver Skrevet 8. juni 2020 #12 Skrevet 8. juni 2020 Jeg kastet opp så mye i begynnelsen og hadde stormrier, siden jeg var i fare for å bli dehydrert fikk jeg intravenøs væske nesten med en gang. Jeg drakk litt saft når epiduralen kicket inn, men det var ikke nok. Jeg fikk intravenøst helt frem til fødselen var over Det er nok sjelden noen blir dehydrert under fødsel, stort sett følger jordmor godt med.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #13 Skrevet 8. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble dehydrert under fødsel og måtte få væske intravenøst etterpå, spydde bare opp absolutt alt så jeg fikk ikke i meg noe mer enn et par slurker vann. Hadde med meg vannflaske og kokosvann (kjekt med litt elektrolytter tenkte jeg) men sånn ble det ikke gitt. Fikk eplejuice på sykehuset etterpå og det var himmelsk. Hadde med div proteinbarer og nøtter også men det ble ikke spist før på barsel av naturlige årsaker. Men absolutt greit å pakke med seg noe, om du ikke vil ha det akkurat under fødselen så vil du garantert ha det etterpå! Anonymkode: 827b8...5c9 Spydde du så fælt på grunn av at du var dehydrert, eller fordi det var så intenst? Anonymkode: 19aec...daa
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #14 Skrevet 8. juni 2020 Jeg hadde med sportsdrikk, isvann, hjemmelagde boller, og litt snacks. Fikk selvfølgelig mat underveis da fødselen varte i 30 timer før det endte med keisersnitt, men det var vanskelig å «huske» å drikke nok så jeg fikk intravenøst i tillegg. Mannen var veldig glad vi hadde med boller, da han faktisk ble ordentlig sulten og i koronatider fikk han ikke gå ut fra fødestuen for å kjøpe noe annen mat enn det de serverte. Smågodtposen var ordentlig god å ha da jeg var alene på barsel etterpå Anonymkode: 9f39c...1df
alabaster Skrevet 8. juni 2020 #15 Skrevet 8. juni 2020 Jeg kastet opp veldig mye under fødselen, så jordmor laget en blanding med eplejuice og ekstra fruktsukker. Mannen holdt med sugerør, og så prøvde jeg å få i meg noen slurker her og der mellom slagene. Fikk intravenøs væske etter fødsel. Opplevdes ikke så dramatisk som det kanskje kan virke. Positiv fødselsopplevelse.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #16 Skrevet 8. juni 2020 16 minutter siden, AnonymBruker said: Spydde du så fælt på grunn av at du var dehydrert, eller fordi det var så intenst? Anonymkode: 19aec...daa Det var pga smerter, fødte uten smertestillende. Anonymkode: 827b8...5c9
boblevann Skrevet 8. juni 2020 #17 Skrevet 8. juni 2020 Jeg drakk kjempemasse vann, var så tørst 😅 Mannen løp i skytteltrafikk mellom vanndispenseren og fødestua. Jeg spiste ikke noe da, men hadde en kort fødsel så hadde ikke behov for det heller. Hadde spist en god frokost og var ferdig født til middag.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #18 Skrevet 8. juni 2020 Jeg ble dehydrert under fødselen fordi jeg kastet opp det jeg drakk. Men jeg fikk tilbud om både mat og drikke underveis. Juicen jeg fikk når babyen var ute er det beste jeg noen gang har smakt. Anonymkode: cec4a...190
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #19 Skrevet 8. juni 2020 Jeg skal føde for andre gang i sommer og skal definitivt ta med meg mat! Sist kom jeg inn i totida på natta og fikk ikke tilbud om mat før jeg hadde født 12 timer senere. Nå skal det sies at fødselen var på sitt mest intense ved frokosttider med masse oppkast, og da jeg fikk epidural sovnet jeg. Så det var kanskje ikke naturlig at jeg skulle få mat, og er ikke sikkert jeg hadde hatt lyst på heller, men i ettertid syns jeg det er rart at jeg ikke fikk tilbud om mat etter at epiduralen var satt. Jeg fikk forresten også væske intravenøst da jeg fikk epidural. Anonymkode: 8280a...d27
Cer3s Skrevet 8. juni 2020 #20 Skrevet 8. juni 2020 Jeg fikk brødskive og saft av jordmora veldig raskt etter at vi ble skrevet inn men jeg hadde for vondt til å spise, og fødselen skjedde raskere enn antatt så rakk ikke spise uansett. Ta med deg en vannflaske og eventuelt noe lett å spise, skulle fødselen drøye så kan du alltids spise 😁 Spiste frokost rett etter jeg var ferdig med å bli sydd og dusjen 😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå