monja Skrevet 30. juni 2005 #1 Skrevet 30. juni 2005 Ta et gitt eksempel: Mor og far skal på fest tre mil unna hjemmet. Baby på 8 mnd skal ha barnevakt. Hvor gammel bør barnevakten være? Hvor gamle er ungene når de ikke trenger barnevakt lenger?
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 30. juni 2005 #2 Skrevet 30. juni 2005 Når det er snakk om en baby så ville jeg ha prøvd å få fatt i en "stor" barnevakt, helst 17++ år og som jeg stoler skikkelig på. En baby kan ikke si fra på samme måte som en 4-5 åring, så jeg ville iallefall ha følt meg tryggere med en voksen barnevakt som kanskje ikke var helt grønn når det gjelder så små barn. Har sittet endel barnevakt i min ungdom og jeg hadde inntrykk at folk flest sluttet å ha barnevakt når ungene ble 11-12 år.
Snuppelure Skrevet 30. juni 2005 #3 Skrevet 30. juni 2005 Synes heller det kommer litt ann på erfaringsnivået til barnepiken. En jente på 16 med en drøss småssøken kan være et bedre valg enn enn uerfaren tanten på 60. Og hvor gamle barna bør være før de kan væare alene kommer vel også ann på hvor lenge de er alene og hvor ansvarsfulle/beviste de er.
Ann Forup Skrevet 1. juli 2005 #4 Skrevet 1. juli 2005 en baby på 8 måneder som er sund og frisk, og sover godt om natten da kan man godt ha en fortrinsvis ung jente, det er mere erfaringen som teller end alderen. Det samme gælder vel for at være alene hjemme, min 13 årige søn kan være alene hjemme, men mis søster derimod var total hjælpeløs på den alderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå