AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #1 Del Skrevet 7. juni 2020 Hei. Var på en veldig hyggelig date som varte i Noen timer. Når vi skulle si adjø sier han «ses plutselig» -skal jeg tolke det som at han ikke er interessert i flere planlagte treff? Vil dere kategorisere det som positivt eller negativt? Ble litt usikker her jeg, hehe 😅 Anonymkode: 13691...e8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #2 Del Skrevet 7. juni 2020 Det beste du kan gjøre er å sende han en sms og si at du synes daten var hyggelig og ønsker å sees igjen. Anonymkode: a0fe3...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #3 Del Skrevet 7. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Var på en veldig hyggelig date som varte i Noen timer. Når vi skulle si adjø sier han «ses plutselig» -skal jeg tolke det som at han ikke er interessert i flere planlagte treff? Vil dere kategorisere det som positivt eller negativt? Ble litt usikker her jeg, hehe 😅 Anonymkode: 13691...e8b Det hadde jeg i utgangspunktet sett på som negativt, litt sånn ses kanskje. Men ikke sikkert det var det han mente. Anonymkode: 4cde8...c5c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #4 Del Skrevet 7. juni 2020 Positivt, han vil treffes igjen tenker jeg. Og nei, uttrykket ses plutselig betyr ikke at det ikke kan planlegges. Anonymkode: fb031...7a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #5 Del Skrevet 7. juni 2020 Positivt! Det kan være en måte bare å si at jeg vet ikke når vi skal møtes neste gang (det har vi ikke avtalt) så da slenger jeg ut noe slikt. Ikke helt som et hint, men litt, egentlig. Anonymkode: ec151...11b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kari-bole Skrevet 7. juni 2020 #6 Del Skrevet 7. juni 2020 vi ses :-) da hadde jeg tenkt på det som positivt vanligvis en date som ikke fører noe vei vil jeg nok endre med at det var hyggelig og takk for en fin date :-) skulle jeg si vi ses da hadde jeg vart mer interessert i daten og hadde hatt lyst å se vedkomne igjen / prøve videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #7 Del Skrevet 7. juni 2020 Jeg bruker sees plutselig når jeg tenker at jeg kommer til å møte på personen tilfeldig, så ikke positivt for min del. Anonymkode: 0adde...dcf 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #8 Del Skrevet 7. juni 2020 Sees plutselig er vel et begrep mange bruker som at vi sees etterpå eller senere. Hørt det mange ganger fra kollegaer og bekjente. Tror ikke du skal henge deg opp i det 😊 Anonymkode: bb229...54d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleo88 Skrevet 7. juni 2020 #9 Del Skrevet 7. juni 2020 (endret) . Endret 10. mai 2021 av Cleo88 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 7. juni 2020 #10 Del Skrevet 7. juni 2020 Plutselig en dag møtes vi igjen etter avtale... Ser ikke på det som negativt da jeg har fått høre samme uttrykket selv uten at det var noen avvisning. Han hadde nok ikke ytret noe som kan tolkes som "ses" om han virkelig ikke vil møte deg igjen. Da hadde han heller holdt munnen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #11 Del Skrevet 8. juni 2020 "Sees plutselig" er bare en klein versjon av "vi sees". Som hverken kan tolkes positivt eller negativt fordi det er en ganske utydelig setning. Dette er en typisk setning som jeg ville brukt dersom jeg av en eller annen grunn var ganske klein eller nervøs. F.eks hvis jeg møtte en gammel bekjent på gaten i farten og bare måtte si "noe". Uten å egentlig vite om jeg har lyst til å treffe personen igjen eller ikke. Anonymkode: f8129...fb6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #12 Del Skrevet 8. juni 2020 12 timer siden, Cleo88 skrev: Njaaaa tja... "Ses plutselig" impliserer vel heller at "om vi ses, så blir det vel heller ved en tilfeldighet"??? 🤐 Syns og det virker diffust og litt hengende i lufta. Min ff Fra gamle dager og jeg pleide å si det til hverandre. No strings attached liksom Anonymkode: dfd54...9b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #13 Del Skrevet 8. juni 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker sees plutselig når jeg tenker at jeg kommer til å møte på personen tilfeldig, så ikke positivt for min del. Anonymkode: 0adde...dcf Jeg og Anonymkode: dfd54...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #14 Del Skrevet 8. juni 2020 Jeg forstår det uttrykket som at "vi ses kanskje en eller annen gang". Altså som at man ses tilfeldigvis. Det ville jeg tolket negativt og avvisende hvis det var etter en date. Jeg liker ikke det uttrykket "ses plutselig". Virker dumt og påtatt. Jeg får tanker om at man sier det når man vil avvise daten uten å gjøre det på en direkte måte. Anonymkode: 733d2...dfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #15 Del Skrevet 8. juni 2020 Betydningen er dialektavhengig. Her betyr det «regner med vi treffes en eller annen gang fordi vi driver med noe som fører oss til samme sted - men jeg gidder ikke arrangere noe med deg». Altså negativt. Hva det betyr andre steder? deler dere dialekt og sosiolekt så bør du vite hva det betyr. Anonymkode: c6860...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå