AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #1 Skrevet 7. juni 2020 Barnet mitt som er 13 måneder har blitt bitt flere ganger i barnehagen den siste uka. En del av bitemerkene er ordentlig stygge, han har blitt bitt i underarmen og ansiktet blant annet, og han har blitt bitt slik at han blødde. Bør vi ta med barnet til lege for stivkrampe sprøyte? I disse «koronatider» er det noen hensyn vi bør ta? Og hvordan forholder jeg meg til dette? Jeg må si jeg er litt lei meg på mitt barna vegne, det må være ordentlig fælt å bli bitt på den måten. Ett par av bitemerkene har jeg heller ikke fått beskjed om. Jeg sitter med en vond følelse av at barnet mitt kanskje ikke blir godt nok ivaretatt der. Har klump i magen. Har dere noen gode råd til meg? Jeg har tatt opp denne bitinga med ped leder og fått beskjed om at dette er sånt som skjer i barnehager, helt vanlig osv. Men det er likevel vondt for meg som mor. Anonymkode: 797c8...ad1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #2 Skrevet 7. juni 2020 Slutt å være så hysterisk. Anonymkode: a0b95...913 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #4 Skrevet 7. juni 2020 Har barnet blitt bitt slik at det går hull på huden skal du straks ta barnet til lege, ja. Dette burde du fått beskjed om av barnehagen også. Ja det kan selvsagt skje at barn blir bitt i barnehagen eller får seg et slag med en leke eller blir dyttet av en huske, små barn kan være nådeløse. Men nei, du skal ikke finne deg i at barnet blir bitt i hytt og pine, det er ikke greit og barnehagen må gjøre noe med det. Hadde tatt det opp med styrer med en gang. Anonymkode: a1224...b14 19
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #5 Skrevet 7. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bitt av hva da? Anonymkode: 9136d...e98 Andre barn selvfølgelig. Anonymkode: a1224...b14 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #6 Skrevet 7. juni 2020 Er det bitt fra barn? 😮 ville absolutt tatt opp dette! Anonymkode: 9136d...e98 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #7 Skrevet 7. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bitt av hva da? Anonymkode: 9136d...e98 Av ett annet barn Anonymkode: 797c8...ad1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #8 Skrevet 7. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det bitt fra barn? 😮 ville absolutt tatt opp dette! Anonymkode: 9136d...e98 Ja Anonymkode: 797c8...ad1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #9 Skrevet 7. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt å være så hysterisk. Anonymkode: a0b95...913 Hysterisk? Det er ikke greit at barnet opplever å bli bitt flere ganger i uka. Hallo. Anonymkode: a1224...b14 28
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #10 Skrevet 7. juni 2020 Off. Stakkars lille. Dette er ikke greit. Ikke flere ganger. Jeg skjønner at det kan skje, men nå må de ansatte klare å passe på. Jeg ville snakket med leder. Hva har de tenkt å gjøre for å forhindre flere bitt? Anonymkode: 6ae2f...bdb 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #11 Skrevet 7. juni 2020 Meld inn til styrer med kopi til deg selv. Hva blir han bitt av? Forlang et tiltak. Hvis ikke du får noe tiltak meld videre opp i systemet. Forlang avviksrapport. Anonymkode: 1d0a2...732
Gjest Kvinne487 Skrevet 7. juni 2020 #12 Skrevet 7. juni 2020 Det er ikke annet å gjøre enn at de ansatte må forfølge det barnet som biter. Det er vanligere enn man tror med biting blandt små barn. De har ofte ikke andre måter å kommunisere/ si i fra på. Jeg er pedagog selv og vi har hatt barn der vi må fotfølge barnet, og til og med da er det 1 eneste sekund som skal til.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #13 Skrevet 7. juni 2020 Når jeg jobbet i bhg tok vi dette alvorlig. Helt normalt ja, men de må selvfølgelig følge med ekstra når noen biter. Både foreldre og barn skal føle seg trygge i bhg! Som oftest er det det samme barnet som biter, og det samme barnet som blir bitt. Anonymkode: 135aa...a37 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #14 Skrevet 7. juni 2020 Ta bilder så du har bevis. Anonymkode: 1d0a2...732
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. juni 2020 #15 Skrevet 7. juni 2020 Høres nesten ut som barnehagen tar dette med biting lite alvorlig og at de feier det bort, veldig lite profesjonelt.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #16 Skrevet 7. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har barnet blitt bitt slik at det går hull på huden skal du straks ta barnet til lege, ja. Dette burde du fått beskjed om av barnehagen også. Ja det kan selvsagt skje at barn blir bitt i barnehagen eller får seg et slag med en leke eller blir dyttet av en huske, små barn kan være nådeløse. Men nei, du skal ikke finne deg i at barnet blir bitt i hytt og pine, det er ikke greit og barnehagen må gjøre noe med det. Hadde tatt det opp med styrer med en gang. Anonymkode: a1224...b14 Han har blitt bitt slik at det har gått hull på huden, ja. Flere ganger de den siste tiden. Men fikk beskjed av ped leder om at det går bra osv. Jeg tok derfor ikke kontakt med lege nå har jeg fryktelig dårlig samvittighet på vegne av barnet mitt. Vil helst ikke lage styr og ta det med styrer i barnehagen Anonymkode: 797c8...ad1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #17 Skrevet 7. juni 2020 Skjønner godt at det er vondt. Desverre er det ganske vanlig med perioder med biting på småbarnasavdeling. Noen år er det ingenting, andre år er det mange som biter.. det kan være kjempevanskelig å stoppe, men jeg er helt sikker på at de ansatte gjør sitt beste. Jeg opplevde ifjor et barn som ble bitt skikkelig i ansiktet mens h*n satt på fanget mitt. Det var ingen konflikt og jeg bare rakk ikke å stoppe det... Du kan spørre hvordan de jobber for å hindre at barnet ditt blir bitt, så kanskje du føler deg tryggere? Anonymkode: d019d...3b9 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #18 Skrevet 7. juni 2020 Vi får telefon med en gang barnet vårt har blitt bitt, samt den gangen vårt barn bet et annet barn. Anonymkode: 3606b...ff7 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #19 Skrevet 7. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Off. Stakkars lille. Dette er ikke greit. Ikke flere ganger. Jeg skjønner at det kan skje, men nå må de ansatte klare å passe på. Jeg ville snakket med leder. Hva har de tenkt å gjøre for å forhindre flere bitt? Anonymkode: 6ae2f...bdb Jeg spurte også om dette, da denne bitinga ikke avtar. Men de sa bare at dette er sånt som skjer i barnehager og de voksne kan ikke fotfølge unga til enhver tid Anonymkode: 797c8...ad1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #20 Skrevet 7. juni 2020 Det er ikke noe mindre traumatisk for barnet å bli bitt av andre barn, enn det hadde vært for deg å blitt angrepet av en kollega på jobb som bet deg. Hadde dette skjedd med en voksen hadde det aldri blitt tolerert. Men et barn må tåle det. Anonymkode: 58588...79e 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå