AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #1 Skrevet 7. juni 2020 Anmeldte eksen min for vold og trusler for ca 1 uke siden. Har levd med voldsalarm og besøksforbud siden. Er utrolig sliten, sover nesten ikke om nettene. Har allerede tatt ut to egenmeldinger i forbindelse med dette. Fungerer ikke på jobb sånn som jeg har det nå (jobber i helsesektor) Han har allerede brutt besøksforbudet seks ganger, den ene gangen oppsøkte han meg i byen. Et av disse bruddene dreier seg også om en drapstrussel. Jeg befinner meg nå 60 mil unna byen jeg bor i, er hos nær familie. Prøver å slappe litt av, senke skuldrene og ikke være redd. Planen er at jeg skal være her i to uker. Problemet er bare at jeg har en vakt nå til helgen som jeg ikke har fått bytta bort. Jeg vegrer meg så innmari for å fortelle dette til sjefen min. Kjenner hun nesten ikke, og syns det er ubehagelig å måtte åpne meg på den måten. Så hvis jeg legger frem problemstillingen for en lege, tror dere jeg kan få sykemelding? Dette handler ikke om at jeg er i en annen by og for langt unna, men om at jeg ikke fungerer hverken alene i leiligheten min eller på jobb akkurat nå. Derfor må jeg være her og får ikke dratt på jobb. Jeg vet at jeg egentlig burde fortelle det til sjefen. Men jeg føler meg så ´´liten´´, jeg er i starten av 20-årene og hun er en veldig autoritær dame som jeg egentlig ikke kjenner. Hva burde jeg evt si? hvordan burde jeg ordlegge meg? er det ok å ta det på mail? eller prøve å få en sykemelding? Anonymkode: 78c99...665
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #2 Skrevet 7. juni 2020 Fortell det til sjefen! Er i en skremmende lik situasjon, og venter nå på legetime for å ta ut sykemelding. Forstår deg så inderlig godt! Fortalte det til sjefen etter en dag på jobb, sa at jeg skal prøve så godt jeg kan, men jeg knakk sammen å måtte dra hjem. Du trenger sykemelding for å få orden på tanker og følelser før du kan forholde deg til noe annet kjære deg💕 sjefen blir bare glad for at du forteller, da blir det også enklere for deg å ha en ærlig dialog med henne framover. Jobb hverdagen blir lettere i ettertid når du ikke trenger å skule noe. Anonymkode: 51b2b...cfb 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #3 Skrevet 7. juni 2020 Ville ikke blanda mitt privatliv med jobb på den måten. Sykemelding. Anonymkode: 80f20...e36 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #4 Skrevet 7. juni 2020 Dette høres kanskje rart ut, men jeg ville fortalt det til sjefen. Jeg var i en lignende situasjon og fikk kun forståelse da jeg fortalte om dette til sjefen min. Hadde jeg vært sjef selv ville jeg gjirt alt jeg kunne for å hjelpe deg. Du står i en alvorlig situasjon og trenger å komme deg bort og samle krefter. Man blir syk av å leve med vold. Klem til deg Anonymkode: d975a...7e6 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #5 Skrevet 7. juni 2020 Selvsagt kan du få sykemelding for dette. Synst likevel du burde si dette til sjefen, dette kommer jo til å vere noe sjefen din helst bør vite om. De liker også selvsagt bedre å få en god grunn til at noen er borte, enn en sykemelding på bordet uten forklaring... Anonymkode: 1c86c...5fb 1
The Kitten Skrevet 7. juni 2020 #6 Skrevet 7. juni 2020 Jeg syns du skal be om sykemelding fra legen (bør ikke være noe problem å få) og at du bør fortelle det til sjefen din. Ville ikke sendt Mail, men tatt det ansikt til ansikt når du er tilbake. Da jeg anmeldte en voldtekt og fortalte det til min sjef ordnet hun psykolog via jobb og stilte som vitne i retten. Hun fortalte da hvordan hun hadde opplevd at voldtekten hadde preget meg. Vold og voldtektssaker er vanskelig å bevise, så å ha noen som vet hva du har gjennomgått og kan fortelle om det, kan hjelpe til å få ham dømt. Du trenger ikke gå i detaljer. Det holder å fortelle at du har anmeldt ham for vold, og at han har besøksforbud. Da er sjefen også klar over at han ikke er velkommen på arbeidsplassen. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #7 Skrevet 7. juni 2020 Takk for alle svar ❤️ Jeg ordner meg sykemelding, så kan jeg heller prøve å fortelle dette til sjefen min når jeg er tilbake i byen og kommet meg litt på beina igjen. Fastlegen min er i den byen jeg IKKE er i nå. Kan jeg satse på feks. Dr Dropin eller ringe min egen fastlege? Kan det taes over telefon? TS Anonymkode: 78c99...665
Husfruen89 Skrevet 7. juni 2020 #8 Skrevet 7. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle svar ❤️ Jeg ordner meg sykemelding, så kan jeg heller prøve å fortelle dette til sjefen min når jeg er tilbake i byen og kommet meg litt på beina igjen. Fastlegen min er i den byen jeg IKKE er i nå. Kan jeg satse på feks. Dr Dropin eller ringe min egen fastlege? Kan det taes over telefon? TS Anonymkode: 78c99...665 Mange leger har nå konsultasjon over telefon/video så lenge du ikke trenger undersøkelse, gjorde det forrige uke. Be om det når du ringer. Lykke til ❤
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #9 Skrevet 7. juni 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle svar ❤️ Jeg ordner meg sykemelding, så kan jeg heller prøve å fortelle dette til sjefen min når jeg er tilbake i byen og kommet meg litt på beina igjen. Fastlegen min er i den byen jeg IKKE er i nå. Kan jeg satse på feks. Dr Dropin eller ringe min egen fastlege? Kan det taes over telefon? TS Anonymkode: 78c99...665 Ja, forklar situasjonen når du ringer og bestiller time. Anonymkode: bd81f...ea0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå