Gå til innhold

Han har null respekt for meg! Hvordan samarbeide?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi startet som venner og skulle drive et firma sammen. Som alle firmaer i oppstarten så er det jo vanskelig, utfordringer, tunge dager og lette dager. Den siste tiden har vært mange tunge dager. Jeg jobber med øk/admin delen mens han kjører og det er to ansatte som også kjører.

Den siste tiden føler jeg null respekt fra han, går inn avtaler med de ansatte som jeg ikke har hørt om. Lager mange planer utover og avtaler med andre personer. Egentlig er det helt ok, men jeg sa at det er fint vi snakker om dette først! Det er vi to som må være enige før vi går ut og lager avtaler osv.

Jeg har lagt inn en del penger, og jeg merker jeg begynner og bli lei holdningene hans. Han kan ringe og klage dagen lang, men så fort jeg sier noe negativt. Da er jeg slitsom og håpløs. Jeg begynner virkelig og tvile på meg selv. 
Jeg sa at jeg syntes det var dårlig at han hadde laget lønnsavtale med en ansatt uten å informere meg. Han påstår han har sagt noe, det har han ikke. 
Så jeg fikk høre at jeg burde komme meg til psykolog og ta piller. Tok dette opp med han i dag, at jeg ikke syntes det er greit at han snakker slik til meg.

Da sier han at han aldri har sagt det til meg! Og at jeg bare hører det jeg vil høre. Jeg ble bare helt matt! For jeg kan omtrent si tidspunktet han sa dette til meg. Føler at hele psyken min rakner av han. Det er flere ting han sier, så er ikke bare dette alene.

Han har også sagt at vi ikke kan snakke sammen mer! Lettvint når man skal samarbeide på jobb.

Jeg sitter her og tviler på meg selv! Det føles ut som det har gått alt for langt. Jeg har tidligere jobbet innenfor et yrke rundt rusmidler. Husker jeg reagerte veldig på pupillene hans den dagen. Siste uka har han vært helt merkelig, så sur og grinete.

Vet jo jeg må finne en annen jobb, men hvordan holde ut i mellomtiden? Uten at det tar helt knekken på meg? Jeg har en sønn så jeg kan ikke bare si opp på dagen. 

Anonymkode: 572f2...db5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver at dere skulle drive et firma sammen og at du har gått inn med penger.  Har din kollega også gått inn med penger?  Eier dere like mye i firmaet?  Er det er AS eller enkeltforetak, og hvem står som daglig leder?  Hvem kan signere for firmaet, altså inngå kontrakter og overfører penger?  Begge, eller bare en av dere?  Hvem har hvilken rolle og hvilken myndighet?  

Hvilke møtepunkter har dere?  Ukentlig møte med skriftlig protokoll, bør innføres.  Det er enkelt og kjapt.  

Synes ikke tonen fra din kollega høres grei ut.  Derfor er jeg i det hele tatt betenkt på om dette samarbeidet vil være bra for deg.  Kanskje på tide å tenke på deg selv og komme deg ut av dette?  

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Zienna skrev:

Du skriver at dere skulle drive et firma sammen og at du har gått inn med penger.  Har din kollega også gått inn med penger?  Eier dere like mye i firmaet?  Er det er AS eller enkeltforetak, og hvem står som daglig leder?  Hvem kan signere for firmaet, altså inngå kontrakter og overfører penger?  Begge, eller bare en av dere?  Hvem har hvilken rolle og hvilken myndighet?  

Hvilke møtepunkter har dere?  Ukentlig møte med skriftlig protokoll, bør innføres.  Det er enkelt og kjapt.  

Synes ikke tonen fra din kollega høres grei ut.  Derfor er jeg i det hele tatt betenkt på om dette samarbeidet vil være bra for deg.  Kanskje på tide å tenke på deg selv og komme deg ut av dette?  

Jeg må ut, men bare lurer på hvordan holde ut frem til jeg får en annen jobb.

Det er et AS, jeg står ansvarlig, jeg har signaturrett og all tilgang til bank( det med signaturrett skulle vi egentlig ha sammen, men viser seg at det bare er jeg som har det).

Han har gått inn med litt, men ikke i nærheten så mye penger.

Vi snakker daglig på tlf, ukentlig møter blir vanskelig da han er borte hele uka, men vi kan jo ha tlf møte.

Han mener også at det er han som skal få lønn da det er lite penger. 
Sitter som sagt på Finn og leter etter jobber, men akkurat nå er det ikke så mange jeg kan søke på.

ts

Anonymkode: 572f2...db5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...