AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #1 Skrevet 7. juni 2020 Hei Har en som begynner på skolen til høsten. Han skal ikke gå fult på SFO da jeg slutter tidlig på jobb noen dager. Han kommer derfor til å skulle gå hjem selv, og være hjemme alene i 20-30 min. Har derfor tenkt på telefonklokke til han; både for å kunne se når han er kommet hjem, og for å kunne ringes hvis noe skulle skje. Tenker det å kan være greit da han gjerne løper litt til kamerater i nabolaget. Men, er disse klokkene verdt prisen, eller er det (som mye annet) stas og i bruk bare når det er nytt og spennende? Noen som vil dele sine erfaringer? Anonymkode: 63f34...da7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #3 Skrevet 7. juni 2020 4 minutter siden, Cleo88 skrev: Hei. Vi er fornøyd med "vår" klokke. Bruker den til at datteren kan gi beskjed når hun går fra SFO og når hun er ute i gata og leker. Hun har ti numre som kan ringe henne opp eller hun selv kan ringe ut til. Ikke hatt noen tekniske problemer så langt. Kan brukes til å sende korte meldinger og for stedssproring. Bruker ikke den funksjonen i det daglige, men den fungerer nå i hvert fall. Jeg vil anbefale. Hovedproblemet vårt nå er at hun ikke synes den er like kul lenger. Har bare hatt den et halvt år, men "alle" i klassen har visst fått mobiltelefoner... Hun får ikke telefon med det første. The struggle is real. Takk for svar Her er det uaktuelt med mobiltelefon på en stund, derfor jeg vurderer klokke Anonymkode: 63f34...da7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #4 Skrevet 7. juni 2020 Vi har klokka og er fornøyd. Mye lettere å kunne ha den på armen enn en mobil som man må finne en egnet plass til. Bruker den på skolen og ute ved lek. Også brukt den når vi dro på steder med mange mennesker (før coronatid) i tilfelle vi mistet hverandre. Anonymkode: 7b15d...f07
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #5 Skrevet 7. juni 2020 Vi har xplora og veldig fornøyd. Brukes på skole og når barnet er på besøk eller leker ute med venner. Lettvint å få tak i barnet og følge opp. Men her er det vel ikke lov at de går hjem selv fra 1.trinn. Så det bør du sjekke. Anonymkode: 4694c...db5
Sensi Skrevet 8. juni 2020 #6 Skrevet 8. juni 2020 Veldig fornøyd med vår. Flere i klassen som har. Men her er det heller ikke lov å gå hjem selv i første klasse. Men om dere bor veldig nært og sønnen din er motivert for det, så kan kanskje avtales? Var noen som etterhvert gjorde det, men de bodde sånn ca rett rundt hjørnet. Ville iallfall sjekket.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #7 Skrevet 8. juni 2020 Veldig fornøyd med vår. Fikk til jul og da var det spennende ei uke før den ble litt avglemt. Nå må hun være hjemme alene i en time før hun skal gå på skolen så nå brukes den hver dag. Da ringer hun dersom det er noe eller så ringer jeg når hun må gå hjemmefra. Anonymkode: a2d6f...22d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #8 Skrevet 8. juni 2020 Takk for alle svar, da blir det klokke på han. Så vidt jeg vet kan de gå til og fra skolen alene, men skal dobbelsjekke det. Vi bor i nabogata til skolen, ingen trafikk for å komme seg hjem, og veldig kort vei. Enn så lenge er han veldig klar på at han vil være litt alene, så tenker vi skal prøve litt i sommer, så får vi se hva som skjer når skolen er i gang. Anonymkode: 63f34...da7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå