AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #1 Skrevet 7. juni 2020 Tenkte å amme til gutten ihvertfall blir 2 år, hvis han ønsker det. Men nå har jeg nettopp blitt gravid igjen. Er det bare å amme som før? Når babyen kommer, bør jo den få den første, fete melka. Men kommer ikke den når amminga allerede er igang? Gutten vil være ca 2 år og 3 mnd når babyen kommer. Tenker også på mine "lagre" som skal fylles for babyen. Hvordan står det til med næringsinnhold nå sammenlignet med da gutten var bitteliten? Deres erfaringer? Anonymkode: e6d6d...fe9
Gjest Albbas Skrevet 7. juni 2020 #2 Skrevet 7. juni 2020 Det er ikke noe problem, men de fleste dagene etter fødsel er det lurt å prioritere baby for råmelka, siden den er begrenset i mengde. Etter den modne melka har kommet kan du amme som det passer dere. Vær obs på at noen opplever amming som vondt under svangerskap, andre får mindre melk og noen får skikkelig aversjon mot amming. Det er altså ikke alle som greier å amme gjennom svangerskap. Hvis du skal slutte å amme førstemann bør du gi deg i god før babyen kommer.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #3 Skrevet 9. juni 2020 Jeg måtte gi meg med amming, eldste var da 17 måneder og jeg var rundt 12-14 uker på vei. Var vanvittig dårlig og hadde dessverre ikke overskudd lenger. Melka forsvant på bare et par dager uten nattamming. Anonymkode: 1488d...b94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå