Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Når du kjører taxi, snakker du med taxisjåføren, eller er dere bare helt stille? Det kommer selvfølgelig an på om taxisjåføren er snakkesalig eller ei, men om taxisjåføren ikke snakker til deg, starter du da en samtale for å unngå den kleine stillheten? Skal ta mye taxi til høsten, så trenger noen svar! Hva snakker en liksom med taxisjåfører om? Været?

Endret av Banankaka04
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, snakker lite eller ingenting med taxisjåføren hvis ikke sjåføren snakker til meg først. Jeg hater small-talk.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter på ørepropper, så nei

Anonymkode: dfdd0...3a4

• Liker 1
Skrevet (endret)

Endret av Cleo88
  • Liker 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 2
Skrevet

Det kommer helt an på dagshumør og sjåføren 😅 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det gjør jeg, men kun på jobbreiser. I privat sammenheng får mannen stå for small talken. 

Anonymkode: 9591c...456

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Starter ikke samtaler som typ "hvor er du fra da?", men kan godt kommentere ting i trafikken og sånt. 

Anonymkode: 692e7...bbc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hilser, og sier hvor jeg skal. Hvis jeg skal til min søster må jeg ofte forklare hvor han/hun skal kjøre det siste stykket, for det kan være litt vanskelig å finne riktig hus og det er en del veiarbeid og omkjøringer der for tida. Om det blir mer prat kommer an på om sjåføren snakker norsk eller ikke.

Anonymkode: a3aef...5cb

• Liker 1
Skrevet

Nei, hater small talk. Det samme gjelder forsåvidt også hos frisøren og alle andre steder jeg må oppholde meg nær en person jeg ikke kjenner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, må jo forklare dem hvor de skal kjøre ettersom det ikke lenger er krav om kjendtmannsprøve slik som det var i gamla dager. Dessverre snakker så få av drosjesjåførene godt nok norsk eller engelsk til at de forstår enkle veivisninger, og jeg må sitte og følge med hele veien for å si i fra når de skal svinge av. Jeg er funksjonshemmet og tar drosje flere ganger i uken, og bor i Oslo. Håper drosjenæringen er bedre andre steder i landet, for i Oslo er det blitt helt Texas de siste årene og nå skal det bli enda verre ...

Anonymkode: 74b86...d07

• Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet

Vil sjåføren snakke så snakker jeg litt, men er ikke av den supersnakkesalige sorten så utbroderinger blir det ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, sier kun hvor jeg skal.

Anonymkode: 60dde...adb

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Setter meg alltid bak med hodetelefoner og øynene godt plantet i mobilen hvis absolutt må ta taxi. Ble utsatt for overgrep av en taxisjåfør da jeg studerte i Oslo. Det har ødelagt meg helt, ikke bare i forhold til taxier.

Anonymkode: 6f844...0f4

Skrevet (endret)
21 minutter siden, Banankaka04 skrev:

Når du kjører taxi, snakker du med taxisjåføren, eller er dere bare helt stille? Det kommer selvfølgelig an på om taxisjåføren er snakkesalig eller ei, men om taxisjåføren ikke snakker til deg, starter du da en samtale for å unngå den kleine stillheten? Skal ta mye taxi til høsten, så trenger noen svar! Hva snakker en liksom med taxisjåfører om? Været?

Snakker kun om taxisjåføren er snakkesalig. Oftest jatter jeg bare med og håper på at vedkommende skal bli ferdig å snakke. Men det kommer an på humør. Noen ganger er samtalen koselig og jeg snakker like mye tilbake. Men jeg starter aldri samtalen med sjåføren. 

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Setter meg alltid bak med hodetelefoner og øynene godt plantet i mobilen hvis absolutt må ta taxi. Ble utsatt for overgrep av en taxisjåfør da jeg studerte i Oslo. Det har ødelagt meg helt, ikke bare i forhold til taxier.

Anonymkode: 6f844...0f4

Huff så vemmelig. Har hørt om flere slike tilfeller. Ekkelt

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt sjenert av meg så tar ikke initiativ nei, men har ikke noe i mot en prat heller om sjåføren tar initiativet. Har snakket om alt fra hva de ikke har lov til å snakke om med passasjerene sine(religion, politikk og kjønn), til været. Synes ikke stillhet er kleint heller. Korte turer fremme, lengre turer bak.

Anonymkode: 98620...507

AnonymBruker
Skrevet

Ja det gjør jeg alltid. Taxisjåfører har ofte en del gode historier å fortelle. 

I tillegg møter man så og si aldri taxisjåføren igjen, og man har full oppmerksomhet mens man sitter der. Jeg legger ut om meg selv, og forteller ofte mer enn jeg gjør til andre jeg treffer. Jeg ser dem jo aldri igjen.. Blir som en terapeut 🙈 

Anonymkode: a54e9...218

• Liker 5
Skrevet

Kl 3 om natten på vei hjem fra byen (once in a blue moon) snakker jeg alt for mye. Klokken 15 på ettermiddagen snakker jeg kun om jeg blir snakket til. Samme hos frisøren (minus det med 3 om natten), bruker alltid samme frisør fordi hun vet jeg ikke fikser small talk. 

• Liker 5
Gjest YtreYtterst
Skrevet

Bare hvis jeg er full eller må forklare veien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...