AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #1 Skrevet 7. juni 2020 Jeg har nylig sett en jobbannonse ute som jeg er semi-interessert i, men det står ingenting i annonsen om hva de tilbyr. Nesten alle jobbannonser jeg har sett beskriver hva bedriften er, hva de ser etter og hva de tilbyr av goder, men her har de bare de to første. Det står ar man kan ringe kontakperson dersom man har noen spørsmål. Virker det frekt å spørre om hva de faktisk tilbyr før man i sender en søknad? Jeg synes jobben virker interessant, men jeg gidder ikke å sløse bort tid dersom godene ikke er bra nok. Anonymkode: 4b550...6a1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #2 Skrevet 7. juni 2020 Jeg må innrømme at hadde jeg vært ansvarlig for ansettelse og fått en slik telefon, så hadde det gitt et dårlig inntrykk. Anonymkode: 49c66...7d6 9
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #3 Skrevet 7. juni 2020 32 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg må innrømme at hadde jeg vært ansvarlig for ansettelse og fått en slik telefon, så hadde det gitt et dårlig inntrykk. Anonymkode: 49c66...7d6 På en måte så er jeg enig, men samtidig så er jeg i en bransje med stor etterspørsel blant arbeidsgivere, jeg har som regel nesten mulighet til å velge og vrake når det kommer til jobb. Og jeg vet at de sannsynligvis tilbyr noen gode fordeler, siden dette er helt standard i bransjen (f.eks. har jeg i dag god lønn, god pensjon og forsikringer, 7 ukers ferie og 50k i utviklingsbudsjett). Jeg mener ikke at jobben nødvendigvis skal møte dette, men samtidig så er det bare sløsing av tid for begge parter om vi ligger på hver vår ende av skalaen. Anonymkode: 4b550...6a1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #4 Skrevet 7. juni 2020 Det er et spørsmål man tar på et eventuelt intervju Anonymkode: e1d68...e81 6
Zwish Skrevet 7. juni 2020 #5 Skrevet 7. juni 2020 Jeg syns det er innenfor å spørre, men ville kanskje spurt «hva tilbyr dere» istedet for å bruke ordet goder. Hvis søker er attraktiv og dte ikke er 500 å ta av, er det ingen grunn til å stå med lua i hånda. Waste of time for alle om det er en dealbreaker og du bruker tid på søknad og evt intervju. 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #6 Skrevet 7. juni 2020 Gjør du det tror jeg du kan se langt etter jobben. Inntrykket vil nok være at det er godene du er ute etter og ikke selve jobben. Det høres jo negativt ut. Anonymkode: e8ff9...398 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #7 Skrevet 7. juni 2020 Hvis du kan velge og vrake i jobb så skjønner jeg ikke hvorfor du skal bruke tid på dette. Anonymkode: 170bf...4fc 6
Vhgj Skrevet 7. juni 2020 #8 Skrevet 7. juni 2020 Ville nok kanskje stilt litt mer enn kun "hvilke goder har dere", og stilt spørsmålet litt annerledes.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #10 Skrevet 8. juni 2020 Det er vel bare aktuelt hvis du er ettertraktet på arbeidsmarkedet og kan velge og vrake litt. Hvis ikke så virker det litt mer enn spesielt, da bør man bare være glad for at det er goder i det hele tatt. Anonymkode: b4e50...e35
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #11 Skrevet 8. juni 2020 Jeg har spurt om det på forhånd (og fikk jobben) og jeg har ventet til intervjuet på en annen jobb. Hva slags pensjonsordning man får, evt parkeringsmuligheter, mulighet til å jobbe hjemmefra, lunchtilbud osv betyr jo faktisk en del. Ett sted jeg jobbet hadde de svært treningsrom i kjelleren som det var fritt frem å bruke før/etter arbeidstid. Fleksitid, gratis parkering, lunchbuffet (buffeten kostet 300 kr mnd, og var absolutt verdt det), mulighet til å jobbe hjemmefra stort sett alltid. Ikke rart jeg ble værende så lenge som jeg gjorde. Anonymkode: 3d00a...a4d 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #12 Skrevet 8. juni 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg må innrømme at hadde jeg vært ansvarlig for ansettelse og fått en slik telefon, så hadde det gitt et dårlig inntrykk. Anonymkode: 49c66...7d6 Enig Anonymkode: c8413...fea
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #14 Skrevet 8. juni 2020 En oppdatering; jeg ringte og spurte om hva det var de faktisk tilbød. Så klart spurte jeg ikke rett ut hva de tilbyr av goder (er ikke helt fjern heller), men sa at jeg hadde sett annonsen deres og syntes at den var interessant, men at jeg savnet litt informasjon om hva de kunne tilby som arbeidsgiver. De hadde ikke noe problem med å fortelle om dette. De spurte også litt om meg og min bakgrunn, og virket egentlig ganske interessert og var veldig på at jeg skulle sende en CV/linkedin og noe tidligere arbeid over. Så på en måte så ble det en slags telefonscreening som jeg tok initiativ til. Det de gjør er veldig interessant, men det eneste er at jeg ikke tror de kan tilby en seniorstilling med den lønnen jeg ønsker, selv om godene var greie. Kommer nok ikke til å sende inn en søknad. Så er egentlig glad for at jeg tok kontakt med dem, så vet jeg at jeg ikke trenger å bruke mer tid på denne prossessen. Fikk heller ikke noe intrykk av at de var misfnøyd med at jeg ringte å spurte, følte heller det motsatte, at det ga et inntrykk av at jeg faktisk var interessert i dem. Anonymkode: 4b550...6a1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #15 Skrevet 8. juni 2020 Hva de tilbyr, får du vite om du får jobben. DA først kan du begynne å vurdere om du skal jobbe der eller ikke. Anonymkode: 6d2f4...357
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #16 Skrevet 8. juni 2020 men goder i dagens arbeidsmarked er bare en stor vits. Man blir grådig innberettet for alt, så mye bedre å forhandle lønn. Jeg leser aviser på nett - så finnes ikke interessert i å skatte av at jeg får gratis aviser. Tror det eneste jeg ikke blir innberettet for er at jeg har parkeringsplass på jobb, men er jo rett før de inkluderer dette og. Anonymkode: 1a50e...be1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #17 Skrevet 8. juni 2020 51 minutter siden, AnonymBruker said: Hva de tilbyr, får du vite om du får jobben. DA først kan du begynne å vurdere om du skal jobbe der eller ikke. Anonymkode: 6d2f4...357 Ja, dette er relevant i bransjer der du ikke er etterspurt. Hadde aldri i verden giddet å gå videre i en prosess dersom jeg ikke hadde får vite dette i første intervju eller tidligere. Litt som Linda Evangelista sa, "I don't move out of bed for less than xx a day". Høres veldig arrogant ut, men samtidig så er det faktisk litt sant. Anonymkode: 4b550...6a1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå