Gjest Sansibar Skrevet 30. juni 2005 #1 Skrevet 30. juni 2005 Jeg har en kjærest som er temmelig hissig.Vi sees ikke hver dag,da han pendler i jobben.Han har en stressende jobb.Noen ganger når vi snakker sammen i telefonen,så kan han hisse seg opp for ting.Da skriker han til meg,kjefter og skjeller.Jeg får ikke inn et ord.Da har det hendt at jeg bare legger på røret.Dette syns han er en stor fornermelse mot ham.Jeg tror ikke han er klar over hvordan det virker for andre når han er så sint.Hvordan kan jeg få ham til å forstå det?Det er meg han er sint på,kan være bagateller og han overdøver mine forklaringer.
Gjest Harmonisk Skrevet 1. juli 2005 #2 Skrevet 1. juli 2005 Jeg har dessverre ikke noen mirakeloppskrift å foreslå - hvis du har tatt det opp med ham, og han fremdeles ikke forstår at det er et stort problem at han brøler til deg, så må du kanskje bestemme deg for om du vil leve med brølinga, eller uten ham? Blir han så sint på andre også, eller er det bare deg?
Gjest behaver Skrevet 1. juli 2005 #3 Skrevet 1. juli 2005 Å kline på røret uten at man først sier at man har til hensikt å gjøre det, er uansett laaaangt fra normal folkeskikk.
Gjest Sanzibar Skrevet 1. juli 2005 #4 Skrevet 1. juli 2005 Takk for svar Behaver og Harmonisk.Nei,det er ikke bare meg han kan være slik mot.Men bare folk i den aller nærmeste familien.Søsteren og broren bare trekker på skuldrene og sier at det er slik han er.Jeg har prøvd å snakke med ham om det,sagt at han får tenke seg om,og snakke med "normal" stemme og la andre også komme til orde.Jeg legger heller ikke bare på røret,men sier at dette vil jeg ikke høre på,eller ha det ,før jeg legger på.Jeg liker ikke å bli utskjelt uten å få forsvare meg av en som skriker i telefonen.
Quinden Skrevet 1. juli 2005 #5 Skrevet 1. juli 2005 Hei Kanskje er han stresset, men hvis søskene hans som kjenner ham godt, sier at sånn er han... ville jeg tenkt meg om to ganger. Hvordan vil det gå når/hvis dere skal bo sammen? Kanskje han er verdens snilleste, men en sånn oppførsel skal en ikke finne seg i. Syns det er ok å legge på, hadde jeg selv gjort. Håper du finner ut av dette, lykke til!
Gjest Harmonisk Skrevet 1. juli 2005 #6 Skrevet 1. juli 2005 Å kline på røret uten at man først sier at man har til hensikt å gjøre det' date=' er uansett laaaangt fra normal folkeskikk.[/quote'] Jeg synes det er mye lengre fra normal folkeskikk å skrike til folk. Gjør du det på min telefon, må du fint finne deg i at jeg ikke gidder å ta imot :o
Gjest huff så slitsomt Skrevet 1. juli 2005 #7 Skrevet 1. juli 2005 Ta ham opp på bånd og la ham høre seg selv...
Gjest Sanzibar Skrevet 1. juli 2005 #8 Skrevet 1. juli 2005 Å la ham høre seg selv på bånd var en kjempegod ide`,men hvordan får jeg gjort det?Er sikker på at hvis han får høre selv hvor fælt det høres ut,vil han bli forskrekket.Hvordan ta det opp på bånd?
Cata Skrevet 1. juli 2005 #9 Skrevet 1. juli 2005 *svarer for en gangs skyld med nikke-smiley, for dette var omtrent ordrett det jeg ville svart...*
Gjest --- Skrevet 1. juli 2005 #10 Skrevet 1. juli 2005 Å la ham høre seg selv på bånd var en kjempegod ide`' date='men hvordan får jeg gjort det?Er sikker på at hvis han får høre selv hvor fælt det høres ut,vil han bli forskrekket.Hvordan ta det opp på bånd?[/quote'] Skaff deg en båndopptaker om du ikke har, og benytt anledningen mens du har han kjeftende på telefonen. Det er jo bare å legge røret inntil opptakeren, en god anledning til å ta opp uten at han vet det. Jeg tror nemlig det blir vanskelig å få noe opptak hvis han ser at du setter spilleren på. Han høres nemlig litt ut som en i familien her: kjefter på de i familien, men viser søndagsfjeset til folk ellers.. Håper han tar til vett når han får høre hvor tullete han er!
Gjest huff så slitsomt Skrevet 2. juli 2005 #11 Skrevet 2. juli 2005 Å la ham høre seg selv på bånd var en kjempegod ide`,men hvordan får jeg gjort det?Er sikker på at hvis han får høre selv hvor fælt det høres ut,vil han bli forskrekket.Hvordan ta det opp på bånd? Bare husk at du må være rolig og ikke le av ham... poenget er ikke å drite ham ut, men få ham til å innse hvor sårende og vondt det er å bli snakket til på den måten.
Gjest Ananas Skrevet 2. juli 2005 #12 Skrevet 2. juli 2005 Jeg tror kansje du burde sette deg ned med han når dere begge er rolige og forklare til han rolig og nøkternt hvordan du opplever det når han er sint. Det går an å forandre på seg, han kan gjøre det han også hvis han setter seg det som mål. Det finnes mange måter å håndtere sinne på, og man kan også forandre på seg slik at man ikke blir så mye sint. Jeg tror sinne handler om å forsvare seg selv fra trusler. Jeg ville tenkt på hva det er som gjør at han føler seg trua og har behov for å forsvare seg, når han blir sint.
Gjest Darcy Skrevet 2. juli 2005 #13 Skrevet 2. juli 2005 Begynn å snakke til han i samme tone som han snakker til deg. Det hender det gir folk en oppvekker, det fungerte iallefall for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå