Gå til innhold

Dere i risikogruppe, har angsten økt etter de siste dagene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, lurer på hvordan dere føler dere nå. Har dere blitt mer engstelig etter de massive demostrasjonene som foregikk på fredag?

Eller føler dere helt likt som før samfunnet sakte begynte å åpnes igjen?

Jeg vil gjerne høre hvordan dere har det nå . Og om det er unødvendig å være mer engstelig de neste ukene eller ikke... føler det ikke står noe informasjon om dette heller... nesten som folk bare vil at man skal overse at det faktisk skjedde at flere tusen kan ha blitt smittet...

Anonymkode: 63134...453

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor heldigvis ikke i nærheten av en av storbyene det foregikk demonstrasjoner, men kjenner jeg blir oppgitt. Med den dugnaden alle har vært nødt til å bidra med og så skjer dette. Jeg ønsker og mer enn gjerne å kan ta en fest, og at typen min får inntekt igjen, men hvis slike hendelser skjer flere ganger så kan det ta mye lengre tid enn nødvendig.

Jeg er nok litt mer forsiktig igjen nå, men det har og sammenheng med at "alle" er på fester og byen igjen. Starter også snart opp i jobb innen helse, så pasientene mine fortjener at jeg er forsiktig. 

Skrevet

Føler ikke noe mer engstelse enn normalt, men jeg har ikke vært det i utgangspunktet heller. Har diabetes 2, men oddsen tilsier at skulle jeg bli syk så overlever jeg. 

Er enig i at demonstrasjonene var upassende nå som vi skal passe på smittevern osv, men lite jeg får gjort med andres mennesker tankeløshet. Nå er det bare å håpe at det ikke var så mange corona syke blandt folkemengden. 

AnonymBruker
Skrevet

Helt klart. Arbeidsgiver har fått beskjed om at jeg må ha hjemmekontor framover på grunn av hendelsene på fredag, og jeg har bedt vennene mine om å handle for meg når jeg trenger det. Bedre føre var, enn død.

Anonymkode: ee9ef...86b

AnonymBruker
Skrevet

Ja :( 

Anonymkode: 715a0...2a7

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er lite smitte i Norge og jeg er ikke bekymret. 

Anonymkode: b4713...f7e

AnonymBruker
Skrevet

Nei, var ikke spesielt engstelig før og er det heller ikke nå. Smitten er på full fart nedover og det er tydelig at de små tiltakene fungerer godt.

Anonymkode: 56705...f41

Skrevet

Har ikke fått angst. Jeg er generelt rolig av meg og ønsker ikke å bekymre meg unødvendig. Følger smittevernsreglene.

Men, jeg er avhengig av å dra på sykehuset hver tredje uke for medisin, og har siden mars bare fått komme på sykehuset hver femte uke, pga belastning på helsevesenet og økt risiko for smitte. Hadde håpet at dette ville endre seg snart, så krysser fingrene for at det ikke blir oppblomstring av viruset:(

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det hjelper ingenting å være redd.

Anonymkode: c3580...90c

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, var ikke spesielt engstelig før og er det heller ikke nå. Smitten er på full fart nedover og det er tydelig at de små tiltakene fungerer godt.

Jeg som skrev dette. Kom på en ting til, at selv om man er i risikogruppe er det svært liten sjanse for å stryke med av korona. De aller fleste som har dødd har vært både svært gamle og hatt flere underliggende risikofaktorer. Siden jeg er ung og relativt frisk ellers tror jeg jeg skal klare meg fint selv om jeg blir smittet. Klart det kan være at jeg er en av de uheldige som blir voldsomt dårlig, men det gidder jeg ærlig talt ikke bruke tid og energi på å bekymre meg om. 

• Liker 2
  • Opprett ny...